A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Almera (2000-2007)

Almera 1,5 SEDAN 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Ezüstszürke Eminenciás

Szöveges ítélet

Nissan Almera 1,5 Sedan 2006.

Röviden: kellemes, jó tervezésű autó. Nálam ezidáig műszaki gondoktól mentes, de még életciklusa elején tart. A család imádja, én nem különösebben szeretem. Csak egy kocsi, semmi több.

Remélem, akad olyan is, aki elolvassa a hosszabb tapasztalatokat az autóról, előre is megköszönöm terjedelmes írásomra szánt figyelmét.
Igyekszem objektív maradni, sajnos erősen befolyásol az előző autóm iránt érzett, biztosan eltúlzott nosztalgiám, ezért előre is elnézést kérek.
Az autót azért vásároltuk, mert kisfiam születése után nagyobb csomagterű, de főképp klímás, családi modellre volt szükségünk. Ennek megfelel az Almera, ráadásul igen becsülettel. Ha emiatt vágyik rá valaki, biztosan nem okoz csalódást.
A külső jegyeket tekintve én azt szoktam mondani, hogy elölnézetből megfelelőképpen harcias, hátulról tekintve egyszerűségében elegáns és oldalnézetből limuzinszerűen praktikus. Én jó érzéssel megyek oda a kocsimhoz a parkolóban. A három és ötajtós változatok nekem kevésbé tetszenek, az a benyomásom, mintha nem ezekhez illesztettek volna csomagteret, hanem inkább a szedánból vágtak volna le egy darabot, hogy a sportosabbakat létrehozzák. Kevés olyan autót tudok mondani, ahol a csomagtér illesztése ilyen sikeres lenne a rövidebb karosszériaváltozathoz.
A légellenállási tényező biztosan erős szempont volt a tervezésnél, az élek szépen lekerekítettek, a levegő jól siklik a karosszéria lemezein, vagyis a gyakorlatban könnyű mosni, tisztán tartani az autót.
Milyen vezetni? Inkább pihentetőnek mondanám, mint élményszerűnek, diplomatikus haladásra tervezték. A karosszéria áttekinthető, könnyű kezelni, nem könnyű érezni a hosszát, betanulást igényel.
Komoly előnye, hogy viszonylag magas tervezésű, nem ér le minden járdaszegélyen, vagy egyenetlenségen a kocsi alja, ez megbecsülendő érték a használat során.
Első pillanatban azt gondoltam, hogy puha a futómű, mivel kényelmes, limuzinszerű utazási komfortot ad a kocsi, de hamar rájöttem, hogy inkább az ülések igazán jól tervezettek és kényelmesek, a futóművét jó tartásúra hangolták. Nálam a felütések igazán ritkák, de előfordult már, földúton. Lassú és óvatos menetben is adódott ilyen, szerintem ennek nem kellene feltétlenül így lennie. A sima aszfalton érzi magát igazán elemében, ott szépen siklik. A felnik nálam a 15’ kivitelből valók, nem cserélném ki ennél nagyobbra, azt gondolom, azzal nekem már kemény lenne a kocsi.
A beltérről nem kifejezetten az unalom jut eszembe, tetszetős a két színből összeállított műszerfal, igyekeztek a krómkeretet utánozni a műszereken, a viszonylagos olcsóság ellenére jó szintet sikerült elérni. Az anyagok kellemes fogásúak, jól takaríthatók. Számomra kedves formai játék a középkonzol szellőzőinek kialakítása, mert a kocsi elején lévő hűtőrács formája köszön vissza, ezt szépnek tartom. Ha már a szellőzésnél tartunk: nem kielégítő egy ekkora belterű autóban, kevés a bejutó levegő, nálam gyakran párásodnak az ablakok, ezt hibájaként tudom felróni, szinte állandóan járatni kell a szellőzőventillátort. A fűtés kellő kapacitású, gyorsan reagál az indítás után. Alapvető hiba, hogy a szellőzés kialakításánál nem ügyeltek rá, hogy a beömlő levegő vezetését ne a motortér legforróbb részei közelségében oldják meg. Nagyobb melegben a ventilátor kíméletlenül ontja be a motortérben felmelegített levegőt, kellemetlenséget okozva az utasoknak. Ilyen esetben muszáj bekapcsolni a klímát, enélkül egyáltalán nem javaslom megvételre azoknak, akik nem szeretnek, vagy kisgyerek miatt nem tudnak lehúzott ablakokkal száguldozni nyáron. (Ráadásul ez a kellemetlen tulajdonság sem a fogyasztásnak, sem a környezetvédelemnek nem kedvez.) A beltérben kiemelném még, hogy a könyöktámasz inkább csak tároló, mert nagyon hátul van. Bár hosszú a kezem, mégsem tudok kényelmesen rátámaszkodni, kényelmetlenül hátra került. A benne lévő tárolót szeretem: CD-t, apróságokat, 1-2 doboz italt bele lehet tenni (ezeket természetesen nem egyszerre, hanem el kell dönteni melyik a fontosabb), de mindenképp kell vágni az aljára egy szivacslapot, mert zörögnének benne a tárgyak enélkül. A kesztyűtartó elegendő helyet nyújt, de ekkora autóhoz képest lehetne nagyobb is. A középső konzolon kialakított pakolóhelyek jók, csúszásmentesítettek. A sofőr lábánál balra a kis nyitható fiók igen alkalmas kulcsok tárolására, ezek mindig kéznél vannak így és a tervezés szögéből adódóan nem is zörögnek. Számomra nem praktikus, hogy a szivargyújtó csak akkor kap áramot, ha gyújtást adunk, mert álló motornál nem lehet tölteni hordozható eszközöket róla – ez persze nem komoly probléma. Az ajtókban található zsebek elfogadható méretűek, és könnyű tisztán tartani őket, menet közben azonban nehéz hozzáférni a tartalmukhoz.
Helykínálat tekintetében a hátsó sorral vannak leginkább gondok. A vezetési pozíció kényelmes, a deréktámasszal együtt hosszú távon is pihentető, jó tervezésű az ülés. Magam mögött nem férnék el, be se nagyon tudnék szállni, ehhez túl magas vagyok. A hátsó üléssor feleség és gyerek számára megfelelő, pozitív kritikákat kapott, ennek ellenére én ekkora külméretű autóban keveslem az utastér méreteit. A kormány nagyon jó fogású és az elhelyezése gyárilag kellőképpen eltalált, amire igen nagy szükség van, mert a kormánymagasság állítása inkább csak szimbolikus, axiálisan egyáltalán nem állítható, akár ki is hagyhatták volna ezt az opciót, mert semmit nem ér.
A csomagtér kialakításánál kiemelendő, hogy könnyen pakolható, kellően nagyra tárul a rakodónyílás, a pereme sem túl magas, de a zsanérok belógnak a raktérbe, ami nagy terjedelmű tárgyak esetében gondot okoz. A csomagtérajtó belső és külső részén egyaránt hiányoznak a fogantyúk, nem tudom, hogyan felejthették el a tervezők, én biztosan elsüllyednék szégyenemben. A hátfalon még a burkolattal is spóroltak. Mentségükre szóljon, hogy hihetetlenül finoman záródik a csomagtérajtó, az alkalmazott megoldások egyszerűségéhez képest. Az ülések hátlapja egyszerű módon dönthető ez esetenként hasznos lehet.
A vezetési élmény tekintetében számomra alapélmény a váltó. A kar szinte lötyög, a hátramenet pedig alkalmanként igen nehezen kapcsolható, bár ezzel a tervezők is tisztában voltak mert a kezelési kézikönyv szerint sem hiba, ha elsőre nem sikerül kapcsolni a hátramenetet, mert ilyenkor az üres fokozat kapcsolását és a kuplung ismételt kinyomását javasolják. Ezt én elfogadhatatlannak tartom egy ilyen kategóriájú autó esetében. Kedves márakatársak, ha hasonló gondokkal szembesülnek, egy munkatársamtól kapott tippet szeretném megosztani: 1 -2 fokozatban megjáratni a kart, utána hátramenetet kapcsolni. Nekem bevált, amúgy borzalmas megoldás, nem hiszem el, hogy egy japán autónál így kellene működnie. Nagyon vártam a legendás japán precizitást a váltóban, sajnos ez az élmény illúzióromboló volt. Sok mindent megértek, elfogadom, hogy a kocsit még abban az időszakban tervezték, amikor nem volt szempont a katonás, precíz kapcsolhatóság, azt is megértem, hogy „a franciák keze betette a lábát japánba” és ennek bizony áldatlan hatásai vannak, DE ilyen kategóriájú autónál elfogadhatatlannak tartom ezt a váltót, egyszerűen nem tudok megbékélni vele, sajnálom.
A fokozatok kiosztása hosszú, szerintem jól kihasználható.
A motor viszont nagyon sok dicséretet érdemel. A mindennapokban az általam vártnál kevesebb fogyasztású, hihetetlenül pörgethető, kellemes hangú motort kapott az autó. Alacsony fordulaton elképesztően csendes, pedig a motorházfedél alatt egyáltalán nincs zajszigetelés, tényleg halk az erőforrás. Magasabb fordulatokon kellemes a hangja, számomra igen megnyerő, merem állítani, hogy ez az autó fő erőssége. Magas fordulatokról húz igazán jól, megszokást igényel, ha valaki dinamikusabban szeret autózni, de a motor tekintetében tökéletesen megértem, hogy a Nissanosok miért szeretik annyira az autóikat. (És ez csak az alapmotor…)
A fékek bámulatosan jók, bár nálam nedves időben indulás után egy ideig „könyörögnek” és ez nem illik az autóhoz, a szakértők szerint ilyennek kell megszokni a négy tárcsát, hamar oxidálódik a felületük.
És most valami igazán érdekes: van egyfajta tekintélye, sőt annak ellenére, hogy ez „csak egy unalmas szedán” a lányoknak tetszik. Csajozós kocsinak is beválhat, ha szépen kivaxoljuk. (Ehhez azért nem árt beruházni jó minőségű ablakfóliázásba, lehetőleg legyen jó sötét és pár mutatós felnibe.) Ilyenkor igen gondosan ügyeljünk arra, hogy a kocsihoz közelítve időben kapcsoljuk a zárakat és előzékenyen nyissunk ajtót a hölgyeknek, mert az aztán igazán kellemetlen lesz ám, amikor a kilincset a központi zár oldása előtt megpróbálja nyitni valaki és utána pedig már semmilyen módon nem fog menni, se kívül – se belül. Többször kaptam már rohamot ettől a jelenségtől. Nálam a sofőr ajtaján kívül mindegyik ajtó produkálta már. Ez alig futott új autóknál emészthetetlen dolog. A gyári rádió hangzása nem túl szép, hallgassunk rajta inkább híreket.
Szerviztapasztalataim pozitívak, vezetői és ügyintézői szinten csak jót tudok mondani az általam ismert szervizekről. A munka során végig az autóm mellett állhatok, fel sem merült, hogy ne lehetne, és azt látom, hogy más autókkal is odafigyelve bánnak, ez bizalomkeltő. Elkötelezettek, segítőkészek voltak mindig.
A szerelők dicsérik a típust, elmondásuk szerint céges használatban sokat kapnak ezek a kocsik, de soha nem volt még komoly gond egyikkel sem, remélem ez az enyém esetén is így lesz.
Összességében, így 50 ezer közösen megtett kilométer után megkedveltem az autót. Nem ment könnyen, hozzáteszem a német autók után át kellett állni a gondolkozásomnak. Egyetlen érv hiányzik még csupán a mérleg serpenyőjéből, és ehhez kell még némi tapasztalat: ha ezzel is el tudok menni 170 ekm-t minden komoly hiba nélkül, mint a VW Poloval, akkor hasonlóan kiváló autónak fogom elkönyvelni.

Hibalista

- Fényszórócsere gyári visszarendelésre
- Kötelező szervizek előírás szerint
- 70 ezerig semmi komoly

Ide hordtam szervizbe

NISSAN CSÁSZÁR - VESZPRÉM

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

NISSAN MAGYAR - SZOMBATHELY

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2006
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 19000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? POLO Következő autója? Nem tudom - környezetkímélő legyen és biztonságos
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Almera 2000 (2002 - 2007)

További ítéletek (190 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)