Ez nem szénanáthás
Szöveges ítélet
2005.08.23
Amikor valaki megvesz egy nissant az 5 év gari sokat nyom a latban, és most hallottam, hogy megvették a hazai márkaképviseletet a franciák, és már csak 3 évet adnak rá sajna.
Motor: erről a vélemények itt eléggé egységesek; nem egy rakéta, akinek nem hajatni kell az autó, annak elég, ha meg valaki azon panaszkodik, hogy nem megy az a pénztárcájának a hibája. Viszonylag csendes, pörgetve hangosodik. Nem eszi az olajat. A fogyasztása nekem is országúton 100 körül autózva 6l alatt, városban 8l, nyomva neki, télen 10l. Viszont érdekes, hogy a fogyasztás terén eléggé egységesek az álláspontok, vannak egyes tipusok, amelyikek össze-vissza fogyasztanak, ezek nem.
Ami nem egy hátrány, hogy eléggé magas az alja. A hely szerintem átlagos és elegendő. Egy ekkora autótól ne várjunk passzat nagyságú helyet. A csomagtér (szedan) jól rakodható elegendő hellyel, a zsanérok tényleg eléggé benyúlnak. A kesztyűtartó mérete nekem elég. A külső tükrökből tök jól kilátni, kicsi a holttere. Úttartása szerintem jó. Lehet vele dinamikusan is kanyarodni, de ne vigyük túlzásba. Az 1-t és a R-t néha nem veszi be elsőre. Viszont az első ezer kilométernél lefulladtam egy párszor a fura kuplung miatt, de megszoktam. Mindenki odavan a klímával nekem is van, de idén kb. 2 hétig volt olyan meleg, hogy amiatt kapcsoltam be. Ha esik, akkor párátlanítani príma. Szélzaj nálam már 60-nál van, mert van egy tetőcsomagtartóm.
A fékei :rátüsszentek és megáll. Mivel az új autókon már többnyire ilyen fék van bele kell jönni. Ezután a trabant uhh. Hó+nyárigumi+ABS=rémálom! Ami igazi király az, hogy baromi hamar felmelegszik a motorja, és lesz fűtés. A fogyasztásról a visszajelző nem pontos, de ha már a párszor teletankoltuk, akkor kiismerjük. Ha a mutató a pirosba ér és a visszajelzője kigyullad, elviszem azonnal tankolni, több mint 55l-t tudok beletankolni, holott a tankja gyárilag 55l. Nagyon sokat kellett vele tolatnom mire centire pontosan be tudtam lőni a hátulját. Egyszer feltörték, kétszer meg belémjöttek hátulról. Először egy tizenéves ford escort. Eredmény, az egész hátulját ki kellett cserélni 350e és 1 hónap, mert a hazai raktárban semmi sincs hozzá azonnal, a fordban 0ft kár! Másodszor egy 307-es jött belém, nekem csak a lökhárítóm kellett cserélni, neki a teljes jobb elejét. Érdekes.
Egyszer a szervízben állt egy tök ugyanilyen autó mint az enyém, mivel nem sok van ilyen rákérdeztem. Azt mondták, hogy egy vidéki városból való vállalkozóé és az már fél éve áll az udvaron, mert a gazdája nem fizette ki a szervízt. Kiderült, hogy az ipse drágállta a szervízt, és új kora óta ő szervízelte, valami utángyártott szarokat tett bele és a motor 150e km-nél kilehelte a lelkét. Teljes motorgenerál.
Hibák:
Az ajtózsanérok néha nyikorognak; kontaktspray
A belső világításkapcsoló nekem csak zörög.
Rükvercnél sokáig akusztikus hangot hallatott, amit csak a szervízben nem produkált; magától elmúlt
Másfél év után kipróbáltam a dudát, nem működött, szervíz, körbecsodálkozták (ez volt az első dudacseréjük); garancia
A hátsó lambdaszonda kiment (11l-t fogyasztott mindíg); garancia
Az első izzóm 48e-nél égett ki, tompított, azután ugyanaz megint 2e km múlva szerintem az izzó volt a szar, azóta jó. A másik oldali 55e-nél. Először nekem is sokáig tartott kicserélni. Kis kezűek előnyben.
Van ennél a kocsinál lassabb - gyorsabb, olcsóbb - drágább, de ez legalább nem az autótolvajok mindene és könnyű eladni. Igazi átlagautó, olyannak, aki a 40-es kanyart 70-nel veszi be és nem 90-nel. Általába azért tartós és jól fogyaszt.
----------
2007.08.28
Azóta két év alatt beletettünk 22000km-t. Annyi meghibásodás volt azóta, hogy belső izzó 2X kiégett.
Cseréltem fékbetéteket 65000-nél és ennyi.
A bal oldalát valami suhanc gyerek kulccsal végighúzta, egy útfelújításnál a friss aszfaltból pár pötty került a kasznira, és kimarta a lakkot, majd az egyik nagy áruháznál egy ügyes és figyelmes autóstársunk belement, természetesen betétlap nélkül, ígyhát elvittem fényezőhöz.
Megbecsülöm mert még kb. 15 évig bírnia kell, mert nincs pénzem újra. Az elmúlt 5 évben csak az izzók kerültek pénzembe!
Hibalista
- kürt 22e-nél gar - főtengely szögjeladót visszahívásnál gariban cserélték 31e-nél - lambdaszonda 34ekm-nél gar - tompított 3× - belső izzó 2X
Ide hordtam szervizbe
Nissan szolnokNem sok válogatni valóm van, ha nem akarok sokat autózni. Remek! Pontosak, gyorsak, nem vernek át, nem hazudoznak, a szaki ért hozzá, nem túl drágák. Hozzáállásuk példaértékű
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 78000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | jetta II | Következő autója? | még nem gondolkodom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
