Cserébe őszinte leírás , de biztosan nem elfogult
Szöveges ítélet
Nem adtam neki nevet, feleségem sem (!). Az első autóm, amit a-ból b pontba való eljutásra való eszköznek tekintek. Pedig autóbuzi voltam....vagy csak öregszem...huhh..majd kiderül a következő autóvásárlásnál.
Nem lesz több nissan, magam miatt.
JÓ AUTÓNAK TARTOM, MEG VAGYOK VELE ELÉGEDVE. A hibái ellenére is.
Cserbenhagyott(nem):
pár hete vagy 170 kerülettel a lakásomtól odéb dugom a kulcsot az indítóba, eltekerem, és semmi. Most nem részletezem itt mit éreztem abban az 5 percben...lényeg: elflejtette a rablásgátló a kódot.
Hogyan szinkronizálódott(?):
kulcs vad tekergetése, nyit/zár gombok elvetemült nyomogatása illogikus egymásutánisággal, és egy adott sorrend eredményre vezetett... (a sorrend az egységnyi idő alatt véghezvitt milliónyi variáció miatt általam meghatározhatatan). Az akksi egyébként haldoklik, én ennek tudom be, biztos vagyok benne, hogy a cserével nem fog többé előfordulni. (volt pár érdekes dolog az akksi miatt -5 fokos reggeli indításnál, ezért gondolom)
Negatívum:
- nnah, a legsúlyosabb: villog a légzsákvisszajelző. Olvastam fentebb kollegákat...nem akarok cserét (érzem ez lesz), megpróbálom az üléseknél,kormánynál és az első utas előtt a kábeleket, csokikat megrángatni otthon, ha nem megy, szervíz. (bár hibakód törlés miatt úgy is szervízbe kell menni...esetleg van vkinek Connect II vagy III ?? )
- Váltó. Volt szerencsém egy előző szériás japán példányhoz..huh, de aki ezt a Renault szart (bocs) beletette ebbe...egyátalán nem jók a hosszú áttételek (egyedül az autópályán tán´). Amikor 4-ből 3-ba visszateszed (nem 6000-en) és tökugyanolyannak hat, az ember azt gondolja, ennek nem így kéne történnie...mindegy jobban illene hozzá egy kicsit rövidebb váltó. Igen és zörög is a váltógomb, meg zseniális a spórolós aluval bevont műanyag, ami 60000-nél elkezd hámlani...
- hátsó üléssor: hehe..büntetés ott ülni, kivéve ha a vezető és első utasa egy átlag ázsiai testfelépítésű csecsemő. Jobb lett volna úgy tervezni a hátsó ülések mögötti elemet, hogy az 10 cm-el hátrébb legyen és már rögtön van lábtér hátul és a csomagtartóban közvetlen az ülések mögé kerülő tárgyért (pl. monitor tisztító kendőket tartalmaző műanyag doboz)nem kell gyakorlatilag derékik bemászni és a nadrágot a hátsó lökös által összemocskolni (én mint 179cm átlag ffi).
- belső anyagminőség:
kopogós műanyagok, csúnya színvilággal (sok szürke/kevesebb fekete). Egy rossz helyre akasztott légfrissítő lemarta a fekete színt körömnyi felületen a műszerfal utas oldali légzsák perforált részén. Ott azóta szürke. Szal´ a szürke van feketére festve...szürke az alapszín...:) néhány percre el lehet filozofálgatni rajta..jelent e valamit? (nyilván nem)
- vékony festékréteg a karosszérián (gondolom nem 4 réteg lakkal)
egy olyan csomagtartós behajolós mutatvány során lecsúszott a vállamról a 2.7kg-os táskám, ra a hátső lökhárító felső részére...nem karc lett, több...gyakorlatilag gombostűfej helyen mind a 0,00002mikronnyi festék lejött...alatta fekete szín pompázott (nem szürke?!).
-ILYET MÉG NEM LÁTTAM!!
a motrháztető motor felöli oldala SZÜRKE!!!! Igen, olyan amilyen a fekete műszerfal eredeti színe. Van humorérzékük. Spórolás a köbön. Persze meg lehet ideologizálni. Minek legyen mondjuk fényezés színű? A szerelőnek tökmindegy, a tulajnak ablakmosó folyadék csere alklmával....hát szóval csak nem foglalkozik vele, cserébe olcsó -gondoljunk csak bele 1000000000000 autónál hány $nyi festékpénz. Viszont 35 év múlva, amikor a 100. JUBILEUMI NISSAN ALMERA OLD TIMER SHOW keretében felnyitott motorháztetőkkel állnak az autók....vagy ezen a találkozón nem.
Pozitívumok:
- láncos motor:
nem triviális manapság és vagy 250.000km élettartam. Ebből adódóan a kötelező szervízeket akár otthon is el lehet végezni.
- a fenti egyik negatívumból adódóan bazinagy a csomagtartó. Évente kb 1x használjuk ki. (persze még nincseken csemeték :))
- a motor ereje (a másfélliterességét figyelembe véve) városban elegendő, még egy-egy hirtelen a férfira törő versenysportos hangvételű közlekedési akció is belefér (csak ez a váltó.....)
autópályán a nekem a 150 az utazó és ezt minden erölködést nélkülözve hozza. Még egy kissebb előzés is belefér, ha a visszapillantóban vannak is autók.
- Futómű nekem tartósnak hat, megszokást igényel, első alkalmakkor vezetve billegős, bizonytalan, alánézve egy rúd köti össze a hátsó kerekeket (teherautó?), de a vezetéssel töltött órák számának múlásával egyre több bizonyító erejű jótékony viselkedési jegyet veszünk észre. Olyan ez, mint amikor a küszöbértékeket próbálva aszongyuk: nnah, most kezd el kimenni a feneke...de nem...nagyobb sebesség...akkor most...de még mindig nem....nem is olyan rossz ez. Plusz ha még egyszer alánézünk, kicsit több időt eltöltve, rájövünk, hogy nem is "csak egy rúd" van a két kerék között...független felföggesztés? minek, ha enniyért akarsz értékesíteni egy autót.
(ezt le kell írnom. Árpád híd, 70Km/h. Előttem haladó autós egy kicsit közelebb haladt előttem, mint szoktam, majd hirtelen balra kitér...és már ott is volt közvetlen előttem egy olyan, tudják ék, ami fából van gyártva és az autók kerekei elé teszik a kézifékhatás javítása céljából, méretei pedig nem elhanyagolhatóak. Mivel a "Húú Bazz.." második ´zé´-je után már elértem az eszközt, elkormányozni nem tudtam. Szerencsére az ék felöli oldalára ´hajtottam fel´ először a jobb elsővel, amit nem sokkal később a jobb hátsó követett, olyan egymást kísérő hanghatással, amikor egy mondjuk "másik autónak" az összes rendelkezésreálló tengelye kiszakad az adott tengelyoldalon. Nos az autó ment tovább, persze az első adandó alkalommal megállás, szemrevételezés, de semmi elváltozást nem észleltem. Ez fél évvel ezelőtt történt, engem meggyőzött).
- automata hűtés/fűtés:
szeretem, néha úgy tűnik még programozók is foglalkoztak vele...6-10 hónap alatt meg lehet szokni a gombok kiosztásának és logikájának 98%-át.
- Ülések nagyon kényelmesek, ritkaság, tényleg nagy távokat lehet velük menni. Előbb állítanak meg a 30-as férfiaknál már jelentkezhető toalettális problémák.
- Fékekre nincs panaszom (4tárcsás verzió).
- Gyári Bidgestone-ok
hamar kopnak (átlagosan vezetem), ellenben a tapadásáról csak jókat mondhatok. Bizts vannak jobban tapadó gumik, de nekem több mint kielégítőek.
-Fogyasztás:
rapszódikus. városban tud 7,5-öt, de 9-et is. Mondjuk ha 1500 és 2225 között váltogatunk, előbbi, 2226 és 3225 között utóbbi, tökéletesen vezetési stílustól függ.
Autópályán 150-nél (ami 141,3, téved, nem keveset) klíma nélkül 7,5, klímával 8,5. 90-et nem is írom, irtó gazdaságos, szemtelen, már-már kisautós fogyasztásokat produkál.
- gyakoriak a megérzéseim, foglalkozom is velük, ezzel az autóval kapcs az, hogy sokáig fog még menni elfogadható ráfordítással, egyszóval megbízható autónak tartom/érzem.
DE nevet szerintem nem fogok neki adni a jövőben sem, majd a következőnek, ha értik mire gondolok...
Hibalista
- - belső világítás (otthonibarkács)
- - Légzsáklámpa villog (nemakarom h a szervízben hibát töröljenek 10ezerért, majd megint villogjon és cseréljék a légzsákot sokért...szal´ még töprengek)
- - rablásgátló egyszer "megfogott" (sztem az akksi lehet, mert pont meghalófélben van)
Ide hordtam szervizbe
autoport4 (sohatöbbet), a többit nincs is kedvem kipróbálni.
mivel gar lejárt, jövőben sufniműhely...esetleg udvar.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 17000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 43000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | SEAT | Következő autója? | olyan aminek ismét nevet adok |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
