A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Almera (2000-2007)

Almera 1.5 Acenta Plus 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Családtaggá fogadtuk

Szöveges ítélet

Újonnan vásárolt, négy ajtós Nissan Almeraról olvashatsz az alábbiakban, amelybe három év alatt beletettünk majdnem 40.000 km-t. A kékség (merthogy metál sötétkék) Acenta Plus felszereltségű számos kényelmi berendezéssel, és 98 lóerővel.

Karosszéria:
A csomagtartó nagyon nagy, elnyeli a négyütemű önjáró fűnyírót és fűgyűjtőjét, az összecsukható kosaras babakocsit és mindent, amit egy családi utazás során el kell tenni. Ezek egy 5 ajtós Almeraba nem fértek volna bele.
A karosszéria jól átlátható, a feneke kevésbé érezhető, de tetettünk bele tolatóradart, ami nagyon jól használható, mindenkinek ajánlom márkától függetlenül!

Beltér:
A középkonzol kezelése nem hagyományos, egyszerűsített menüválasztással és néhány változtatható funkciójú gomb megnyomásával lehet pölö. a ventilátor erősségét beállítani. Szerintem logikusan, jól van kialakítva, könnyen megtanulható a kezelése. Egyik fő funkció a rádió, cd kezelés, a másik meg a szellőző berendezés. De minek ez utóbbival foglalkozni, amikor egy gombnyomással bekapcsolható az automata fűtés/hűtés és csak a beltér kívánt hőmérsékletet kell beállítani egy nagy gomb tekerésével, és máris teszi a dolgát? Ha kell, akkor fűt, ha kell, akkor hűt, (szerencsére nem fordítva:). Télen és párás időben pillanatok alatt letisztítja az ablakot. A tapasztalat azt mutatja, hogy nincs szükség a kézi beállításokra, elég az automatára bízni mindent.
A vezető ülésének nem a magasságát, hanem az ülőlap dőlésszögét lehet szabályozni elöl, hátul, ezért a comb alátámasztását is be tudod állítani. Deréktámasz is van, 1000 km-t úgy le lehet autókázni, hogy nem akarsz kiszállni belőle.
A beltér színösszeállítása kicsikét szürke, de egy jó üléshuzattal fel lehet dobni. A műanyagokkal nincs problémám, biztos van igényesebb is a világon, mint azok, de nekem megfelel, nem zavaróak. Kifejezetten tetszik a műszerfal mintázata, a felső részén lévő talán bőrt imitáló minta az 1200S Ladákat juttatja eszembe. Retro.:)

Technika:
Ezzel már merek előzni nem úgy, mint az előző Astrámmal. Bőven elég ez a teljesítmény ahhoz, hogy kis családját az ember elvigye bárhova. Magas fordulatszámon szerintem eléggé húz, akkor kicsit hangos, de alacsony fordulatszámon nagyon halk. Alapjáratban azt sem hallod, hogy jár a motor, és a váltón sem érezni. A motorral nem volt gond, de a 3. évi átvizsgálás előtt előfordult 1-2 alkalommal, hogy többedszerre indult télen. Olajat egyáltalán nem fogyaszt és ami nagyon tetszik, hogy még 3 év után is száraz a motor mindenhol. Ez az Astráról nem volt elmondható.
Eddig maximum 170-nel mertem vele menni, kicsit bizonytalannak éreztem ennél a sebességnél, bár nincs összehasonlítási alapom és eléggé óvatos vagyok. Szerintem 130-140-körül van a kényelmes utazósebessége, de nekem nem is kell több.
A váltó az Astránál nehezebben, néha reccsenéssel veszi be a hátramenetet. A szervizben azt mondták, hogy ez mindegyiknél ilyen, valami szinkrongyűrűt emlegettek, hogy mennyi van, vagy nincs belőle, nem értek hozzá.

Futómű:
A futóműve az egyetlen, amiről úgy érzem, hogy rosszabb az Astráénál. Keményebb, ami önmagában nem rossz, de néha akkorát üt, olyan durva hanggal, hogy eleinte megálltam megnézni, hogy nem ment-e tönkre. Szinte érezni a lökéshullámot, ami éri a kocsit.

Hibák bővebben:
Van egy hőterelő lemez valahol, ami másfél évente elenged és zörög. Kb. 15 perc alatt megcsinálja a szerviz ponthegesztéssel. Eddig két alkalommal jelzett a légzsák kijelzője, hogy valami balhé van. A belső világítás fél éves korában kontakthibás lett, tettek bele újat, azóta jó. Garanciában megcsináltak mindent, pontosabban a belső világítás javításáért 1 Ft. 20 fillért felszámoltak, de nem vitatkoztam.:)

Szervíz tapasztalatok:
A szervizzel meg vagyok elégedve. Az Opel szervizekhez voltam ezelőtt szokva, sok ügyféllel, futószalag tempóval. Az első éves szerviznél majdnem visszafordultam, hogy biztos zárva van, mert semmi mozgás nem volt a Zay utcában. Eddig mindhárom alkalommal, amikor a megbeszélt időpontban odavittem a kocsit, szinte várakozás nélkül csak velem foglalkoztak (általában 1-1 másik ügyféllel találkoztam), türelmesen végighallgattak, nem néztek hülyének. Azért volt negatívum is. Idén garanciában cserélték az egyik első fényszórót, és elfelejtették összekötni a csokikat, így nem égett a lámpa és az index, én csúsztattam össze. A garanciális fényszóró csere azért történt, mert „Blue” típusú izzókat tettem a vetítőlencsés lámpába. Világított, mint állat, szép kéken, de a nagy terhelést nem bírta a foglalat és megolvadt. Szó nélkül, garanciában cserélték.

Költségekről:
A fogyasztásával meg vagyok elégedve, a minimum 5,96 l/100km, a maximum 8,31 l/100km volt, az átlag 7,39 l/100km.
A három, éves szervizre összesen 146.456 Ft-ot fizettem ki, ebből 63.591 volt a munkadíj, 82.865 anyagköltség. Az alábbi részletezéssel történtek a dolgok:
1 .év: átvizsgálás díja: 11.975 Ft. olajcsere: 21.179 Ft., összesen: 33.154 Ft.
2 év: átvizsgálás díja: 20588 Ft. olajcsere: 22.810 Ft., pollenszűrő: 5773; levegőszűrő: 6424, összesen: 55.595 Ft.
3. év: a munkák mint a 2. éves átvizsgáláskor, továbbá volt zöldkártya hosszabbítás is, összesen 57.707 Ft-ot fizettem.
A Casco 17.000 Ft/hó.

Őszinte összegzés:
Szerintem megérte a kocsi a pénzét, 3.790.000 Ft volt 2003-ban, az egész kínálatot átnéztem akkoriban és ezt találtam a legjobb ár-érték arányúnak az újautó kínálatban. (Hasonló felszereltségű Opel Astrához akkoriban összesen 600.000 Ft-tal többért juthattam volna hozzá, és abban nem lett volna fékasszisztens, és aktív fejtámlák elöl, nem is beszélve az 5 éves garanciáról.)
Eddig úgy érzem, hogy jól döntöttem, minden felszerelés benne van, ami nekünk kell (aut. légkondi; ABS, 4 lufi; cd-s rádió; 4 elektromos, záráskor automatikusan felemelkedő ablak; kp-i zár; tolatóradar; riasztó; plüss ülések stb.).

További pozitív tapasztalatok:
Több alkalommal előfordult, hogy a rendőrök éjjel sorban szedték ki a kocsikat, előttem, mögöttem, engem is, de közelebb érve a intettek, hogy menjek tovább, nem kíváncsiak rám. Ami igaz, az igaz, nem tipikusan maffiózó autó.:)
Néha olyan jó szürke kisegérnek lenni!:)

Hibalista

- - kipufogó hőterelő lemez két alkalommal elengedett;
- - légzsákot kétszer kellett megnézetni;
- - belső világítás kontakthibája;
-

Ide hordtam szervizbe

Nissan Rapid KFT; Budapest, Zay utca. Eddig nagyon korrektek voltak, remélem ez után is azok maradnak.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra Start Következő autója? Nem tudom
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Almera 2000 (2002 - 2007)

További ítéletek (190 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)