Családtaggá fogadtuk
Szöveges ítélet
Újonnan vásárolt, négy ajtós Nissan Almeraról olvashatsz az alábbiakban, amelybe három év alatt beletettünk majdnem 40.000 km-t. A kékség (merthogy metál sötétkék) Acenta Plus felszereltségű számos kényelmi berendezéssel, és 98 lóerővel.
Karosszéria:
A csomagtartó nagyon nagy, elnyeli a négyütemű önjáró fűnyírót és fűgyűjtőjét, az összecsukható kosaras babakocsit és mindent, amit egy családi utazás során el kell tenni. Ezek egy 5 ajtós Almeraba nem fértek volna bele.
A karosszéria jól átlátható, a feneke kevésbé érezhető, de tetettünk bele tolatóradart, ami nagyon jól használható, mindenkinek ajánlom márkától függetlenül!
Beltér:
A középkonzol kezelése nem hagyományos, egyszerűsített menüválasztással és néhány változtatható funkciójú gomb megnyomásával lehet pölö. a ventilátor erősségét beállítani. Szerintem logikusan, jól van kialakítva, könnyen megtanulható a kezelése. Egyik fő funkció a rádió, cd kezelés, a másik meg a szellőző berendezés. De minek ez utóbbival foglalkozni, amikor egy gombnyomással bekapcsolható az automata fűtés/hűtés és csak a beltér kívánt hőmérsékletet kell beállítani egy nagy gomb tekerésével, és máris teszi a dolgát? Ha kell, akkor fűt, ha kell, akkor hűt, (szerencsére nem fordítva:). Télen és párás időben pillanatok alatt letisztítja az ablakot. A tapasztalat azt mutatja, hogy nincs szükség a kézi beállításokra, elég az automatára bízni mindent.
A vezető ülésének nem a magasságát, hanem az ülőlap dőlésszögét lehet szabályozni elöl, hátul, ezért a comb alátámasztását is be tudod állítani. Deréktámasz is van, 1000 km-t úgy le lehet autókázni, hogy nem akarsz kiszállni belőle.
A beltér színösszeállítása kicsikét szürke, de egy jó üléshuzattal fel lehet dobni. A műanyagokkal nincs problémám, biztos van igényesebb is a világon, mint azok, de nekem megfelel, nem zavaróak. Kifejezetten tetszik a műszerfal mintázata, a felső részén lévő talán bőrt imitáló minta az 1200S Ladákat juttatja eszembe. Retro.:)
Technika:
Ezzel már merek előzni nem úgy, mint az előző Astrámmal. Bőven elég ez a teljesítmény ahhoz, hogy kis családját az ember elvigye bárhova. Magas fordulatszámon szerintem eléggé húz, akkor kicsit hangos, de alacsony fordulatszámon nagyon halk. Alapjáratban azt sem hallod, hogy jár a motor, és a váltón sem érezni. A motorral nem volt gond, de a 3. évi átvizsgálás előtt előfordult 1-2 alkalommal, hogy többedszerre indult télen. Olajat egyáltalán nem fogyaszt és ami nagyon tetszik, hogy még 3 év után is száraz a motor mindenhol. Ez az Astráról nem volt elmondható.
Eddig maximum 170-nel mertem vele menni, kicsit bizonytalannak éreztem ennél a sebességnél, bár nincs összehasonlítási alapom és eléggé óvatos vagyok. Szerintem 130-140-körül van a kényelmes utazósebessége, de nekem nem is kell több.
A váltó az Astránál nehezebben, néha reccsenéssel veszi be a hátramenetet. A szervizben azt mondták, hogy ez mindegyiknél ilyen, valami szinkrongyűrűt emlegettek, hogy mennyi van, vagy nincs belőle, nem értek hozzá.
Futómű:
A futóműve az egyetlen, amiről úgy érzem, hogy rosszabb az Astráénál. Keményebb, ami önmagában nem rossz, de néha akkorát üt, olyan durva hanggal, hogy eleinte megálltam megnézni, hogy nem ment-e tönkre. Szinte érezni a lökéshullámot, ami éri a kocsit.
Hibák bővebben:
Van egy hőterelő lemez valahol, ami másfél évente elenged és zörög. Kb. 15 perc alatt megcsinálja a szerviz ponthegesztéssel. Eddig két alkalommal jelzett a légzsák kijelzője, hogy valami balhé van. A belső világítás fél éves korában kontakthibás lett, tettek bele újat, azóta jó. Garanciában megcsináltak mindent, pontosabban a belső világítás javításáért 1 Ft. 20 fillért felszámoltak, de nem vitatkoztam.:)
Szervíz tapasztalatok:
A szervizzel meg vagyok elégedve. Az Opel szervizekhez voltam ezelőtt szokva, sok ügyféllel, futószalag tempóval. Az első éves szerviznél majdnem visszafordultam, hogy biztos zárva van, mert semmi mozgás nem volt a Zay utcában. Eddig mindhárom alkalommal, amikor a megbeszélt időpontban odavittem a kocsit, szinte várakozás nélkül csak velem foglalkoztak (általában 1-1 másik ügyféllel találkoztam), türelmesen végighallgattak, nem néztek hülyének. Azért volt negatívum is. Idén garanciában cserélték az egyik első fényszórót, és elfelejtették összekötni a csokikat, így nem égett a lámpa és az index, én csúsztattam össze. A garanciális fényszóró csere azért történt, mert „Blue” típusú izzókat tettem a vetítőlencsés lámpába. Világított, mint állat, szép kéken, de a nagy terhelést nem bírta a foglalat és megolvadt. Szó nélkül, garanciában cserélték.
Költségekről:
A fogyasztásával meg vagyok elégedve, a minimum 5,96 l/100km, a maximum 8,31 l/100km volt, az átlag 7,39 l/100km.
A három, éves szervizre összesen 146.456 Ft-ot fizettem ki, ebből 63.591 volt a munkadíj, 82.865 anyagköltség. Az alábbi részletezéssel történtek a dolgok:
1 .év: átvizsgálás díja: 11.975 Ft. olajcsere: 21.179 Ft., összesen: 33.154 Ft.
2 év: átvizsgálás díja: 20588 Ft. olajcsere: 22.810 Ft., pollenszűrő: 5773; levegőszűrő: 6424, összesen: 55.595 Ft.
3. év: a munkák mint a 2. éves átvizsgáláskor, továbbá volt zöldkártya hosszabbítás is, összesen 57.707 Ft-ot fizettem.
A Casco 17.000 Ft/hó.
Őszinte összegzés:
Szerintem megérte a kocsi a pénzét, 3.790.000 Ft volt 2003-ban, az egész kínálatot átnéztem akkoriban és ezt találtam a legjobb ár-érték arányúnak az újautó kínálatban. (Hasonló felszereltségű Opel Astrához akkoriban összesen 600.000 Ft-tal többért juthattam volna hozzá, és abban nem lett volna fékasszisztens, és aktív fejtámlák elöl, nem is beszélve az 5 éves garanciáról.)
Eddig úgy érzem, hogy jól döntöttem, minden felszerelés benne van, ami nekünk kell (aut. légkondi; ABS, 4 lufi; cd-s rádió; 4 elektromos, záráskor automatikusan felemelkedő ablak; kp-i zár; tolatóradar; riasztó; plüss ülések stb.).
További pozitív tapasztalatok:
Több alkalommal előfordult, hogy a rendőrök éjjel sorban szedték ki a kocsikat, előttem, mögöttem, engem is, de közelebb érve a intettek, hogy menjek tovább, nem kíváncsiak rám. Ami igaz, az igaz, nem tipikusan maffiózó autó.:)
Néha olyan jó szürke kisegérnek lenni!:)
Hibalista
- - kipufogó hőterelő lemez két alkalommal elengedett;
- - légzsákot kétszer kellett megnézetni;
- - belső világítás kontakthibája;
-
Ide hordtam szervizbe
Nissan Rapid KFT; Budapest, Zay utca. Eddig nagyon korrektek voltak, remélem ez után is azok maradnak.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra Start | Következő autója? | Nem tudom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
