Azt kaptam , amire számítottam
Szöveges ítélet
Első saját autóm volt 2013-ban 37 éves kort betöltvén, előtte a 93-ban szerzett jogsi mellett addig mindössze max. 20000 km-t vezetvén, szóval ha esetleg elfogultság fedezhető fel az ítéletemben, az ennek tudható be. Előtte pár száz vagy ezer km erejéig ezeket vezettem: Dacia 1310TX, Mitsubishi Colt, Suzuki Swift klasszik, Toyota Hiace, Daewoo Matiz, Ford Fiesta.
Nem tudom, miért pont az Almera volt beakadva. Valahogy tetszett a formája, és ahogy utánanéztem, az általános megbízhatóságáról is túlnyomó többségben pozitív visszajelzéseket találtam a neten. A rá szánt pénz mellett alapvetően 2 szempontom volt a vásárlás előtt: 1. legyen benne légkondi, 2. ne legyen ezüst (akkoriban 10 autóból 8 ezüst volt...). Nem a kínálat aljáról, Nissan kereskedésben vettem (az első tulaj '46-os születésű papó, ugyanolyan Cafe Latte színű új Qashqai-jal jött az adásvételit aláírni).
8 éves volt hetvenezer kilométerrel vásárláskor, a következő 6 évben 110000 km-t tettem bele. Ennek 90+ százaléka autópályázás volt, nagyrészt egyedül: Brünn (később Prága) -> haza Magyarba majd vissza Csehbe átlagosan havonta 1 hétvégén + volt pár túrám utasokkal is Szlovákiába, Lengyelországba, Németországba, Ausztriába. Emellett nem volt napi használatban, mélygarázsban parkolóhelyet béreltem neki, hétvégeken szinte csak azért röffentettem be a bevásárláshoz, hogy meg legyen kicsit járatva + párszor éjszakás műszakba mentem vele. Az egyetlen komoly meghibásodása is egy ilyen alkalommal történt: tél volt, este pöccre indult, reggel a céges fedett parkolóban meg se nyikkant -> generátor + akksi csere lett, de legalább nem a város közepén egy piros lámpánál vagy éppen a sztrádán a semmi közepén állt meg alattam.
Amit mások is írnak a menetdinamikájáról, alátámasztom: 3000-es fordulatig döglött, cserébe alig fogyaszt, 3500 felett kezd húzni, de ekkor már enni is kér rendesen. A négy tárcsafékkel a fékerő jól adagolható volt és jól megfogták a bódét, a váltója nekem jól kézre állt és nem volt idegesítően lötyögős, a hátramenetet viszont nehezen vette ("típusjellegzetesség", ahogy olvastam). Bár a kettes és hármas fokozatok nagyon hosszúak, óra szerint 130-nál (ez GPS szerint 120 körüli tempó) 3500-as fordulaton jár a motor ötösben. Ilyenkor ~7-7.4 liter benzint kért 100 km-en, az óra szerinti 150-es utazó ugyan kényelmesen tartható vele, de ilyenkor már hangos is, meg 8 liter felett evett, városban pedig 9 liter feletti is tudott lenni a fogyasztás.
Nem tudom, Tekna vagy Acenta vagy miféle változat, tolatópittyegője meg első ködlámpája nem volt, sofőrajtóról vezérelhető 4 villanyablak meg középkonzoli "fedélzeti kompjúter" volt benne, a szellőzést/légkondit (egyzónás digi klíma), rádiót, CD-lejátszót innen lehetett vezérelni (+a trip computert meg az audiorendszert a kormányra gyárilag eszkábált kapcsolókról is), elsőre fura a logikája, de mivel amúgy faék egyszerűségű, így hamar megszoktam. A rádióadások vétele nem volt valami jó, viszont CD-ről egész tűrhetően szólt (alacsony motorfordulat mellett) a 6 hangszórós gyári hangrendszer. Maga a trip computer tized pontossággal mutatta a fogyasztást a rátankolás-kiszámolással összehasonlítva.
A csomagtartója nem a legszerencsésebb kialakítású, a zsanérok lecsukáskor a hasznos térből vesznek el helyet, így nem lehet annyira megpakolni, mint lehetne. A hátsó ülések lehajtása után pedig nem teljes szélességben, csak egy viszonylag szűk résen keresztül lehet méretesebb tárgyakat berakni.
Amit legkevésbé szerettem benne, az az első fényszórók (szintén típusjellegzetesség): tompítotton harmatgyengék voltak és nagyon közelre vittek csak (pedig megvételkor még nem voltak megmattulva a lámpatestek), hiába rakott bele Hella izzókat meg próbált rajta állítani a szerelőm is. A távolsági fénye viszont jó erős volt, LOL...
Összességében elégedett vagyok vele, amire vettem, azt tökéletesen teljesítette, még 14 évesen sem volt rozsdás a kaszni vagy az alja, szerintem motorikusan és mechanikailag sem volt baja, remélem, az új tulaj is hozzám hasonló elégedettséggel használja még sokáig.
Hibalista
- -kipufogó valahol lyukas lett, kifújt kb. fél évvel a vásárlás után (2014 tavasz), meg lett heggggesztetve, ~2500 Kč, eladáskor (2019. december) nem volt még semmi baja
- -generátor(+akkumulátor - hogy melyik vitte melyiket, már mind1): munkadíjastól, felújított beszerelése ~5000 Kč, 1 napon belül
- -lengéscsillapítók (munkadíjjal együtt, mind a 4 cserélve - utolsó műszakin hogy átmenjen, eladás előtt...) - ~20000 Kč
- -elemet kellett cserélni a kulcsban :)
- -a központi zár mechanikája berohadt valahol az első ajtóban, ahol megáll a víz, így kb. 2 hétig nem gombnyomással, hanem classic kulcshasználattal jutottam be az autóba. Nem emlékszem, mennyi volt, sztenderd olajcsere/szezonális átvizsgáláskor került orvoslásra
-
- Nem elromlás ugyan, de megvásárlás után egyből az olajcserével, szűrőcserével együtt 4 féktárcsa, fékbetét csere (TWS), munkadíjjal - ~11000 Kč
Ide hordtam szervizbe
Brno, Nicu - "közvetett" ismerős, a brünni magyarok (meg természetesen a románok és egyéb külföldiek) mind hozzá hordták a kocsijaikat. Gyorsan és megbízhatóan csinált meg mindent, bár biztosan van a városban nála olcsóbb is.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
téli-nyári gumiszett cserék: Oroszlány, Balla gumiszerviz.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Picanto GT Line |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
