A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Almera (2000-2007)

Almera 1.5 benzin, sedan 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Azt kaptam , amire számítottam

Szöveges ítélet

Első saját autóm volt 2013-ban 37 éves kort betöltvén, előtte a 93-ban szerzett jogsi mellett addig mindössze max. 20000 km-t vezetvén, szóval ha esetleg elfogultság fedezhető fel az ítéletemben, az ennek tudható be. Előtte pár száz vagy ezer km erejéig ezeket vezettem: Dacia 1310TX, Mitsubishi Colt, Suzuki Swift klasszik, Toyota Hiace, Daewoo Matiz, Ford Fiesta.

Nem tudom, miért pont az Almera volt beakadva. Valahogy tetszett a formája, és ahogy utánanéztem, az általános megbízhatóságáról is túlnyomó többségben pozitív visszajelzéseket találtam a neten. A rá szánt pénz mellett alapvetően 2 szempontom volt a vásárlás előtt: 1. legyen benne légkondi, 2. ne legyen ezüst (akkoriban 10 autóból 8 ezüst volt...). Nem a kínálat aljáról, Nissan kereskedésben vettem (az első tulaj '46-os születésű papó, ugyanolyan Cafe Latte színű új Qashqai-jal jött az adásvételit aláírni).

8 éves volt hetvenezer kilométerrel vásárláskor, a következő 6 évben 110000 km-t tettem bele. Ennek 90+ százaléka autópályázás volt, nagyrészt egyedül: Brünn (később Prága) -> haza Magyarba majd vissza Csehbe átlagosan havonta 1 hétvégén + volt pár túrám utasokkal is Szlovákiába, Lengyelországba, Németországba, Ausztriába. Emellett nem volt napi használatban, mélygarázsban parkolóhelyet béreltem neki, hétvégeken szinte csak azért röffentettem be a bevásárláshoz, hogy meg legyen kicsit járatva + párszor éjszakás műszakba mentem vele. Az egyetlen komoly meghibásodása is egy ilyen alkalommal történt: tél volt, este pöccre indult, reggel a céges fedett parkolóban meg se nyikkant -> generátor + akksi csere lett, de legalább nem a város közepén egy piros lámpánál vagy éppen a sztrádán a semmi közepén állt meg alattam.

Amit mások is írnak a menetdinamikájáról, alátámasztom: 3000-es fordulatig döglött, cserébe alig fogyaszt, 3500 felett kezd húzni, de ekkor már enni is kér rendesen. A négy tárcsafékkel a fékerő jól adagolható volt és jól megfogták a bódét, a váltója nekem jól kézre állt és nem volt idegesítően lötyögős, a hátramenetet viszont nehezen vette ("típusjellegzetesség", ahogy olvastam). Bár a kettes és hármas fokozatok nagyon hosszúak, óra szerint 130-nál (ez GPS szerint 120 körüli tempó) 3500-as fordulaton jár a motor ötösben. Ilyenkor ~7-7.4 liter benzint kért 100 km-en, az óra szerinti 150-es utazó ugyan kényelmesen tartható vele, de ilyenkor már hangos is, meg 8 liter felett evett, városban pedig 9 liter feletti is tudott lenni a fogyasztás.

Nem tudom, Tekna vagy Acenta vagy miféle változat, tolatópittyegője meg első ködlámpája nem volt, sofőrajtóról vezérelhető 4 villanyablak meg középkonzoli "fedélzeti kompjúter" volt benne, a szellőzést/légkondit (egyzónás digi klíma), rádiót, CD-lejátszót innen lehetett vezérelni (+a trip computert meg az audiorendszert a kormányra gyárilag eszkábált kapcsolókról is), elsőre fura a logikája, de mivel amúgy faék egyszerűségű, így hamar megszoktam. A rádióadások vétele nem volt valami jó, viszont CD-ről egész tűrhetően szólt (alacsony motorfordulat mellett) a 6 hangszórós gyári hangrendszer. Maga a trip computer tized pontossággal mutatta a fogyasztást a rátankolás-kiszámolással összehasonlítva.

A csomagtartója nem a legszerencsésebb kialakítású, a zsanérok lecsukáskor a hasznos térből vesznek el helyet, így nem lehet annyira megpakolni, mint lehetne. A hátsó ülések lehajtása után pedig nem teljes szélességben, csak egy viszonylag szűk résen keresztül lehet méretesebb tárgyakat berakni.

Amit legkevésbé szerettem benne, az az első fényszórók (szintén típusjellegzetesség): tompítotton harmatgyengék voltak és nagyon közelre vittek csak (pedig megvételkor még nem voltak megmattulva a lámpatestek), hiába rakott bele Hella izzókat meg próbált rajta állítani a szerelőm is. A távolsági fénye viszont jó erős volt, LOL...

Összességében elégedett vagyok vele, amire vettem, azt tökéletesen teljesítette, még 14 évesen sem volt rozsdás a kaszni vagy az alja, szerintem motorikusan és mechanikailag sem volt baja, remélem, az új tulaj is hozzám hasonló elégedettséggel használja még sokáig.

Hibalista

- -kipufogó valahol lyukas lett, kifújt kb. fél évvel a vásárlás után (2014 tavasz), meg lett heggggesztetve, ~2500 Kč, eladáskor (2019. december) nem volt még semmi baja
- -generátor(+akkumulátor - hogy melyik vitte melyiket, már mind1): munkadíjastól, felújított beszerelése ~5000 Kč, 1 napon belül
- -lengéscsillapítók (munkadíjjal együtt, mind a 4 cserélve - utolsó műszakin hogy átmenjen, eladás előtt...) - ~20000 Kč
- -elemet kellett cserélni a kulcsban :)
- -a központi zár mechanikája berohadt valahol az első ajtóban, ahol megáll a víz, így kb. 2 hétig nem gombnyomással, hanem classic kulcshasználattal jutottam be az autóba. Nem emlékszem, mennyi volt, sztenderd olajcsere/szezonális átvizsgáláskor került orvoslásra
-
- Nem elromlás ugyan, de megvásárlás után egyből az olajcserével, szűrőcserével együtt 4 féktárcsa, fékbetét csere (TWS), munkadíjjal - ~11000 Kč

Ide hordtam szervizbe

Brno, Nicu - "közvetett" ismerős, a brünni magyarok (meg természetesen a románok és egyéb külföldiek) mind hozzá hordták a kocsijaikat. Gyorsan és megbízhatóan csinált meg mindent, bár biztosan van a városban nála olcsóbb is.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

téli-nyári gumiszett cserék: Oroszlány, Balla gumiszerviz.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 70000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Picanto GT Line
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Almera 2000 (2002 - 2007)

További ítéletek (190 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)