Anyu pihenteti, én meghajtom
Szöveges ítélet
Az autó szüleim tulajdona, én csak hétvégeken, és néha hétközben kapom meg. Mivel női sofőrje van időnként érzem az el lustulást, de kis hajtással fél óra alatt megoldható. Városi használatkor kellően kényelmes, bár a gödröket kerülgetni érdemes. A kisebb útjavítások, és apróbb hibák nem érezhetőek az utastérben. Homokúton kellően rugózik, néha himbálózik, de kezelhető. Hoszabb úton kellemes vezetni. 110-130-nál aránytalanul zajos, kicsit ráz, és minden úthibát felvesz. 130-150 ig normális utazni vele, a motor pont 4000-en pörög, a zaj nem több mint 110-nél, és az úthibákon jobban átsuhan. 140-160 között megfelelően irányítható, a biztonságérzet megmarad, a zaj nem erősödik számottevően. A vezetésre csak azért kell jobban figyelni, mert autópályán a belső sávban is csak 130-al tötymörögnek. 160-180 között még használható, de nem javallott. Az autó bírja, de magyarországon ez életveszélyes. Tréningpályán biztos jó lenne. Ha már az autópályánál tartok, érdemes megemlíteni, hogy a hosszú emelkedőnél 5ösben nem tudja sokáig tartani a sebességet, ugyanis csak 97 le. Ez egy 4esbe visszaszúrással megoldható, de hát ugye mégis bosszantó.
A váltó könnyen kényelmesen, kicsit hosszú úton jár (nem sportosan rövid, de nem is Ladaváltó). A kuplung nem a felső 4/5ödben fog mint szuzukiéknál, hanem a középfelső 3/5-ödben, de ott is 3/ és 4/5 között folyamatosan erősödve. Nem hirtelen fog, így lehet vele játszani, nem fullad ha időben reagálunk. A fékek jók, könnyen lassítható az autó. (Én motorfékkel összekötve használom, és alig kell taposni, de kipróbáltam már keményebb fékezéseket és ott sem volt gond). A kormányzás normális. Nem bálnás, nem közvetlen. Normális.
Az űlések kényelmesek (hosszú távon is). Hátul 3 fő részére szűkös, de 2 felnőtt 1 gyereknek jó. A csomagtér akkora amekkora, a csomagtartó háló nagyon hasznos.
Összességében egy szerethető autó, megjelenése fiatalos és egyben szolid. Versenyezni nem érdemes vele, de ha kell lehet reagálni a kihívásokra. Műszakilag semmi jelentős probléma nem volt, így elég megbízhatónak tartom az autót. Amikor szervízben járt az autó nagyon készségesen és gyorsan megoldották a problémákat.
Ui.: Kipróbáltam poros placcon, 1esben pörögtem vele pár kört. Nekem nagyon bejött, 2esben hangulatosan lehetett vele farolgatni.
Hibalista
- Kuplung nyikorgott - Garanciálisan servízben megoldották
- Tükör kattogott visszahajtáskor - Garanciálisan sprével megoldották
- A lengéscsillapítóknál valami 5 centis fémdarabot kellett cserélni hátul, mert kopogott - Garanciálisan kicserélték a hibás alkatrészt
Ide hordtam szervizbe
Nissan OMP
Cím: 4002 Debrecen Balmazujvárosi út 10.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Szeretnék egy Nissan Patrolt, vagy valami szép terepjárót. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
