Angliai puputeve Japánból
Szöveges ítélet
Amikor bővült a család akkor határoztuk el, hogy veszünk egy új autót és lecseréljük a kis 106-os Peugeot-ot.
A szempontok: lehetőleg max 1,5l-es moci (a biztosítás miatt), de ne legyen nagyon harmatgyenge, megbízható, viszonylag nagy csomagtér, légkondi, ABS, vételár. A kényelem is fontos lett volna, de szerintem a mérettel együtt azt adják a legdrágábban. Ami szóba jöhetett számunkra az a Suzuki Ignis, Honda Jazz, Nissan Almera. Végül a Nissanra esett a választás, volt akciós modell, jó tapasztalatokat olvastam róla 1,5-ös motor, a lépcsőshátú, szerintem szép, de régi tervezésű.
Belső tér:
Az látszik, hogy egy veteránnal van dolgunk. Kemény, kopogós műszerfal, de nem sorjás,igénytelen, csak régimódi. Nem zörög benne semmi, minden rendben működik. Az ülések egy kicsit kemények, de nem kényelmetlenek.
Karosszéria:
Mint mindenki , így én is a legnagyobb hiányosságát, vagy inkább hibáját én is a csomagtérfedél karjának a helyigényességét említeném meg. Azt , hogy ez a műszaki megoldások etalonja nem mondanám. Azt gondoltam, hogy régi tervezésű karosszériának lehetne betudni, de a jelenleg futó Corollának (4 ajtós) is pont ilyen megoldása van. Talán azért zavaró, mert nincsen leburkolva, elválasztva az a tér ahova a kar behajlik, mint más tipusoknál, így hajlamosak vagyunk oda is pakolni, ami lecsukáskor gondot jelenthet. A másik érzékeny pontja az Almerának a hangszigetelés. Sajnos sokat spóroltak ezen. Ezért a legnagyobb kár. A motorhang a leghagosabb városban, majd nagyobb sebességnél a szélzaj. A motornak szép hangja van nem zavaró, de sajnos nem lehet "kikapcsolni", pedig néha jó lenne. A szélzaj van, de nem üvöltő orkánként hallatja magát. Egy 2005-ben kijött új modellnél biztos hangosabb. A fényszórók (optikás) szintén nem az Almera erősségei közé tartozik.
Motor:
Első benyomásom a motorról, amikor még nem volt szabad pörgetni akkor az vol, hogy jó kis nyomatékos motor, kétezernél való elváltásokkal simán el lehet karistolni a városban a motor nem szenved és még a mögöttünk közlekedők sem akarnak letolni az útról. Aztán később amikor már lehetett pörgetni akkor jött az az érdekes érzés, hogy a kezdeti viszonylagos nagy vehemencia után egy kicsit visszáb vesz és nem megy olyan nagy lendülettel, nevesen 3-4 ezer között szenved, utána egész jó lesz megint, természetesen a folyamatosan erősödő motorhang mellett. Valóban a közel 100 pacit nem érezni ki, talán a hosszú áttételezésű váltókiosztás miatt. Csodát nem várjunk egy 1,5-ös motortól, szerintem egész jól használható, meg kell szokni, de nem egy IFA-követő. A motortérbe csak erős idegzetűek nézzenek be. Ami ott fogad az nem egy mai agyonburkolt autóhoz szokott szemeknek való. Sehol egy burkolat az biztos, sehol egy sallang az összes előnyével (nem kell rettegni, hogy eltörik egy műanyag kis bizbasz ami után úgy zörög, hogy szívesen kidobná az ember) és hátrányával (esztétika és hangszigetelés).
Fogyasztása nagyon baráti. Kényelmes vegyes használat mellett 6l körül van ami a 60l üzemagyag tartályt figyelmbe véve azt jelenti, hogy közel 1000km el lehet egy tank benzinnel menni. Amitől nem lesz olcsóbb a benzin, de jó dolog ritkán járni a benzinkútra, bár akkor nagyobb összeget kell otthagyni, de egy külföldi utazás alkalmával nagy jótékony tud lenni.
A fékek szerintem nagyon jók(4 tárcsa) jól adagolható erős (normál használat mellett).
Összeségében a legtöbb hibát szerintem a régi tervezésnek köszönheti az autó, ami látszik az árcédulán is. Ha ezekkel megbarátkozunk nagyon jó kis autó, jó ár/érték aránnyal, szerethető.
Hibalista
- bal első oldalablak pár centire leengedve zörgött. Gariban megjavítva.
Ide hordtam szervizbe
Nissan Summit Budaörs
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Nissan Rapid
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 106 | Következő autója? | Valami japán eredetű, talán Almera utód |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
