Alma herceg
Szöveges ítélet
Napok alatt nagyon megszerettem, különösen az előző vérszegény kehes autóm után élmény volt vele minden méter, városban, országúton és autópályán egyaránt. A 2.2-es dízel minden helyzetben remekül mozgatta az 1330 kg-os autót, öt személy vagy emelkedő klímahasználat mellett is hidegen hagyta, húzott rendületlenül. Külön élveztem vele a dugókban azt, hogy olyan volt mint egy automata, mindegy volt neki, hogy egyből vagy kettőből, emelkedőn is rángatás nélkül, egyenletesen megindult gázadás nélkül a kuplung felengedésére. Olyan jól adta le meggyőző nyomatékát, hogy a majd öt év alatt összesen csak háromszor fulladtam le vele, kétszer a lámpánál elfelejtettem háromból visszaváltani, egyszer pedig a hármasból gáz nélküli elindulás tesztelése közben túl gyorsan engedtem fel a kuplungot. 130-nál 2700-at forgott ötödikben, egy hatodik fokozatot nagyon elbírt volna még. Kilométerórája teljesen őszinte, annyival megy, amennyit mutat. Fogyasztását dicséret illeti, a hét litert sosem tudtam elérni, 5,8-6,2 között volt rendszeresen, de horvátországi nyaralásokon a sebességhatárokat betartva, klímával, dalmát szerpentinekkel 5,2-5,5 liter szokott lenni. Kanyarokban kiegyensúlyozottan viselkedett, mindig nagyon stabilnak éreztem. A rugózása nem francia, hanem japán, hűen közvetítette az útfelület egyenetlenségeit, de ennek ellenére rendületlenül elviselte a pesti aknamezőket, egyszer sem kellett a futóművét állítani, csupán a szilentek repedtek szét. Bár angliai gyártású volt, de japánosan megbízhatónak bizonyult, még álmomban sem merült fel bennem, hogy egy reggel nem indulna be, vagy otthagyna az út szélén. A márkaszervizek tipikusak, drágán minimálprogram, költői számlázás, garancia után már márkafüggetlen szerelőhöz vittem. Soha ne legyen rosszabb autóm, mindenkinek szívből ajánlom a 2.2-es dízelt (ennek a 110 lovasnak még eredeti japán Nissan motorja van, remek motor). Azon a reggelen, amikor egy Subaru kedvéért előkészítettem az eladásra, könny jött a szemembe, ilyen még az első autóm eladásánál sem fordult elő velem.
Hibalista
- Lámpatestcsere garanciában, szilentek 110000 km-nél.
Ide hordtam szervizbe
Rapid
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Gúla
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 118000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | escort | Következő autója? | Subaru Forester |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
