8 rész benzin+1 rész olaj-jó étvágyat
Szöveges ítélet
Céges kocsikról írok, melyekről elég sok tapasztalat gyűlt össze egy 4-5 év alatt.
A korábbi (1999-ig gyártott) almerákat lecserélték, melyek némelyike több, mint 360000 kilométert futott és én még bátran megvettem volna saját használatra.
Az újakat hasonló intenzitással használjuk, de mivel céges kocsik, nagyobb igénybevételnek ki vannak téve mintha saját autóját használná az ember.
Én finoman vezetek, de tartósságuk így sem éri el a korábban japánban gyártott példányokét.
Ami tetszett, a motor 2000 alatt csendes és viszonylag magas fordulatig ki lehet húzatni. A fogyasztása is tűrhető.
ennyi előnye volt, a hátrányok pedig:
-3000 alatt alig van nyomatéka
-100.000 km felett rendszeresen nézzük az olajszintet.
Olyan példány is van, ami 500 km alatt megeszi az összes olajat.
0.8liter /100 km! El tudod képzelni, mi zajlik az égéstérben? 8 rész benzin+1 rész olaj eltüzelése!
A keletkező kartergázok az olajkokszot a motorban mindenhová szétterítik. Kívül is.
A sebességváltó az egyik járműben már 2x szétesett. A levált alkatrészek mindeg betalálnak a fogaskerekek közé, így mindkét esetben darabokra tört a váltó.
A sebességváltó kar szürke festékkel befújt felülete feloldódott a tenyerünk izzadtságától.
Az ajtónyitó fémnek álcázott műanyag fogantyújáról levált a vékony alu lemez, ami rendszeresen az ujjunkba fúródik.
Az ABS elromlott egy esetben.
A fékek túlságosan erősen fognak.
Egyik-másik szépen csikorog is.
Kétszer kaptam defektet, mindkét alkalommal almerával. Más autóval soha, pedig 90%-ban mást hajtok.
A futómű pedig szenzációs. Hogyan tudták elérni, hogy teljesen sík úton, jó gumival is ilyen hangos legyen? Bizonyos sebességnél mintha a menetszél fütyülne a kerékjáratokban.
Bumfordi orra miatt nagyobb sebességnél bizonytalanul billeg.
100000 km-ig jó autók voltak, de azután lassan elkezdtek mind szétesni.
a 250000 km-t a kb 8 autóból talán 1 eléri. A többinek általában az olajfogyasztás miatt beállt a motorja. A vezetőnek alkalma sincs észrevenni, mert az olajnyomásjező lámpa egy esetben sem működött.
Egyszer én is így jártam. Dízel hangon kerregni kezdett, majd lassult. Épp 1 km-re voltunk a benzinkúttól, így addig begurultunk, majd leállítva megnéztük volna az olajszintet, ha lett volna ilyen.
A nívópálcára ráégett az olajkoksz és kihúzáskor füstölt. Kapott sok olajat, jó étvágyat hozzá! No, ezt is leselejtezték, 200.000 km -t el sem érte.
Áttért a cég a skodára, eddig jónak látszik pedig néhány fábia már futott annyit mint az almérák. Abba kicsit nyugodtabban beleülök, talán nagyobb valószínűségel hazaérek.
Hibalista
- Sebességváltó, motor, összes burkolat szétmállott, ablakemelők, fényszóróizzók, ABS stb...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 200000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.9/10) |
