Precíz japán dolgozó
Szöveges ítélet
Ameddig meg nem vettem, észre sem vettem, hogy futnak ilyen autók az utcán. Azóta megtetszett, számomra a 4 ajtós már-már sportosan elegánsnak tűnik. Ezt az érzést erősíti az ülési pozíció is, ami főleg a mai egyterűs divathoz képest alacsony. Ez nekem amúgy nagyon bejön. Persze miután sikerült beülnöm, (mert az nem egyszerű) az amúgy kényelmes vezetőülésbe, ami mindazonáltal nem állítható elég hátra (186 centi magas vagyok). Bent, spártai egyszerűség, keménység és szürkeség fogad, viszont minden halálprecízen működik. Nem zörög, nem recseg, nem lötyög és nem ragad be semmi. A váltó összevethető a Mazda6-oséval, a motor működése és hangja szintúgy; japánosan pörgős, szép hangja van. Feelingre az egész úgy megy mint egy Schaffhausen.
A futómű jóindulatú, inkább feszes mint komfortos, a hátsó merev híd miatt rossz úton, főleg kanyarban hajlamos elpattogni. Én úgy tapasztalom, hogy határhelyzetben először az orrát tolja ki, de nagyon hamar át tud váltani túlkormányozottságra, és hajlamos időnként hülye billegésekre is.
A motor, mint írtam, jó, csak ehhez a kasztnihoz, nyomatékszegény; ha az ember 1 utasnál többet visz, már simán van idő gyorsítás közben megőszülni. Egy személlyel, a fordulatszámot 3000 felett tartva azért nem olyan rossz a helyzet, bár ezt nem könnyíti meg a hosszú váltóáttételezés. Viszont 3000-től 5500-6000-ig a teljesítmény folyamatosan emelkedik, a motor szívesen pörög.
Összességében nagyon elégedett vagyok az autómmal, és mindazok szintén elégedettek lesznek vele akik egy kocsinál a tökéletes működést elébe helyezik a csilli-villi extráknál. Még légkondi is van benne. Kompromisszumot igazából csak a teljesítmény miatt kell kötni, bár hadd tegyem hozzá, hogy a 12,5 sec-es gyorsulást 0-100-ra hozza. Ez azért nem rossz, csak ügyesen kell bánni a fordulatszámmal.
Én nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek, kár hogy manapság ilyen autókat már nem gyártanak. Amíg lehet megtartom.
Hibalista
- Semmi lényeges.
- Kopó alkatrészek: Fékek gyorsan kopnak. (Vagy sokat fékezek)
- 80 000-nél a lengéscsillapítók cseréje japánosan drága volt.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 25000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 57000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | felicia | Következő autója? | Mazda 6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
