Pont jó volt, imádtam
Szöveges ítélet
2007. január 29
Több mint egy éve eladtam. Egyre jobban hiányzik(-zol) :(
~2005 november:
Mit is írhatnék róla, ami még nem hangzott el korábban? Szinte semmit, mert eléggé egységes a megítélése. Megbízható, ésszel használva elnyűhetetlen, egyhatos jobb mint egynégyes, viszonylag tágas, stabil, ugyanakkor formáját tekintve unalmas, és ’98tól, az angliai gyártás beindulásával egyidejűleg (vajon miért???) visszalépés történt a minőség terén.
Személyes tapasztalataim egy ’97es ötajtós 1.6os sárkánnyal voltak, egy hónappal ezelőttig új korától azt nyúztam. Belepakoltam ezalatt a 8 év alatt 107ezer kilométert, mentem vele nyári forróságban, 15-20 centi hóban, jégen, szakadó esőben, 10 centis sárban, éjszaka setétjében…. szóval sokat és mindenhol. Vegyesben megivott eleinte 7.5, 80e km után inkább 8 liter üzemanyagot, általában a shell mezei 95öséből. Megbízhatóságáról a drágaságomnak: 8 év alatt a szokásos dolgokon kívül (olaj, szűrők, gyertyák, egyszer szíjak, ablaktörlőlapátok és fényszóróizzók) cserélnem kellett egy ékszíj feszítgörgőt és egy olajgombát. Előbbit azért, mert szerelési hiba miatt asszimetrikusan terhelte a szíj, és kikopott a csapágya, utóbbit meg azért, mert szivárogni kezdett (pár csepp a csatlakozó porvédője alatt) és a szervizes kollegával megegyeztünk, hogy mielőtt csöpögni kezd, kicseréljük. Volt vagy 2000 Ft.- belefér. Ja meg a kipufogó eltört a hátsó csatlakozónál tavaly télen, amikor egy hóbuckának tolattam. Szaki 5500at kért + fél órát:) Olajat megítélésem alapján egyáltalán nem fogyasztott, mert a nívópálcán ugyanúgy maximumon volt az olajszint leengedés előtt, mint annak 15000 kilométerrel korábbi betöltésekor.
Amiket nagyon szerettem az autón: A váltója például szuperül kapcsolható, a csomagtér az ötajtós kialakítás miatt jól pakolható, kis agyalással és rendezéssel plafonig rakva 4 ember egyheti cumója belefér. Fényszórója philips H4 prémiumégőkkel (~+30% fényer?) pont jó, ülés magassága és állíthatósága oké a 185 centimhez, ekkor magam mögé passzentosan beférek. A vezetőülést a 100.000km alatt derékrésznél sikerült picit szétülni, derekamat nem támasztotta kellően az utóbbi időkben. De a plüskárpit kinézete ellenére bírta a strapát. Amit hiányolok, mióta eladtam: a szabályozható intervallumú ablaktörlő. Nagyon jó volt csepergő esőben, hogy be tudtam állítani 2sec/törléstől 30sec/törlésig, hogy mekkora legyen az időköz. Volt még valami, ami nagyon bejött nekem: a távfényszóró visszajelzőjét a kormány íve pont kitakarta a szemem elől, így nem vakított sohasem. Láttam a szórt kék fényből, hogy ég a reflektor, de nem vakított. Nagy különbség. Klímája olyan hideget tudott fújni, hogy megfagytak a körülöttem ülők. Ekkor rájöttem egy hiányosságra, de ezt majd lejjebb…
Amit nem szerettem: szóval a klíma: tök jól hűt, tök jól fűt, tök tartós (egyszer sem kellett utántölteni szivárgás miatt-de ebben szerintem az is benne volt, hogy télen is hetente többször bekapcsoltam, hogy a körbekeringetett kompresszorolaj tömítse a csatlakozókat mindenhol a rendszerben) szóval a klíma elég érdekes. Ha a vezetőnél pont jó a hőmérséklet, akkor az anyósülésen (úgy látszik a japók se szeretik ha túl közel van a mama ;)) szóval az anyósülésen befagy az ember valaga. Erre a vége felé jöttem rá, amikor többször is ott ültem. A fényezése (sötétkék metál) érzékeny a madárürülékre, 3 helyen alapozóig megmarta azt, mire megjegyeztem a dolgot. A műszerfalvilágítás állíthatósága jó lett volna, de ez csak amolyan „de jó lenne, ha lenne az autómban!” - szinten. Mint másnak a tetőablak, vagy a plüsskárpit. Van még valami? Nem, szerintem ennyi.
Menetteljesítmények: a fogyasztást már írtam. Szerintem egy 1200kilós autótól még ma is korrekt érték. Egyszer éjszaka kikerültem vele egy, az út közepén tántorgó embert. Máig nem értem, hogyan. Az utolsó pillanatban vettem észre, mert elvakított a szembejövő. Hála neked nissan futómű és ABS! Viselkedésével nem volt gond, húzós kanyarvételnél kismértékben jóindulatúan alulkormányzott. A hóban, szándékosan végrehajtott csúszkálásokat leszámítva csak egyszer sikerült túlkormányzottá tenni, amikor nyálkás úton egy ívelt kanyarban kijött elém egy IFA, és satuzni kellett. De a fék oldásával irányba igazítással és újrafékezéssel könnyen korrigálható volt. Gyorsulásra nem volt panaszom. Két személlyel 11mp volt a 0-100as sprint. Idén nyáron első (és mint kiderült utolsó) alkalommal megnéztem, hol lehet a végsebessége. Meghajtottam a vasat az autópályán. 4 fővel és csomagjaikkal, bár enyhe lejtőn, de meglett (óra szerint) a 205km/h. Egyébként normál terheléssel, vízszintes szakaszon valahol 190-195km/h körül lehet. Ezt már nem néztem meg, mert féltem a jogsimat:). A kényelmes autópályás utazótempója az autónak valahol 145-155km/h között van. Persze csak jó gumikkal, jól beállított futóművel és nem kopott lengéscsillapítókkal. Apropó futómű! Kétszer voltam ellenőrizetni 8 év alatt. Egyszer azért, mert belementem egy nagy gödörbe, másodszor meg azért, mert új gumik kerültek a kocsira. A gödörtől semmi baja nem lett, referenciaértéken volt minden. Második alkalommal az összetartáson kellett kicsit állítani. Futóműről még annyit, hogy jellegét tekintve feszes. Ez jó azért, mert biztonságosan irányítható marad a kocsi kiélezett helyzetekben, továbbá jó azért, mert egyből jelzi, ha rossz a burkolat és gyorsan hajt a vezető, vagy valaki nem akarja kikerülni a gödröket, és beléjük hajt, mert akkor keményen ütve jelez, ergo magát is védi. Hogy rosszat is írjak ide: kanyarban keresztirányú úthibákon picit elpattan a hátsója. De ahogy leér a kerék, egyből utat fog, és megy a normális íven. Csak fura na. Meg kell szokni.
Összességében nagyon elégedett voltam vele. Kicsit meg is sirattam, amikor vittem eladni. Most jöhet a kérdés, hogy miért adtam el, ha ennyire komáltam. A válasz az, hogy mint minden autó, a nissan almera is öregszik. Ez érződött a vége felé az autópályás úttartáson és a kicsit elkenődött kormányreakciókon. Újabban a légmennyiség-mérő vacakolt néha-néha, és lett szabálytalan az alapjárat pár másodpercre, és egy korábbi javítás helyén megjelent egy festékfelhólyagzódás. Döntenem kellett: eladom, és beszállok egy új kocsiba, ami talán nem lesz ilyen jó, vagy ráköltök n-ezer forintot és használom még pár évig. Így láttam jobbnak. De az új gazdája szerintem szeretni fogja, ahogy én is. Amivel az eurotax-ár alatt megkapta, abból pont kijavíthatja ezeket a hibákat.
Hibalista
- olajgomba szivárgás 45000km-nél
- ékszíj feszítőgörgő 60000km-nél
- kipufogó hátsó csatlakozójának törése hóbucka miatt ~80-90000kmnél
-
Ide hordtam szervizbe
márkaszervízeket inkább hadd ne...
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
jómagam (olaj és szűrőcsere)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 107000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | mazda |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
