A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Almera (1995-2000)

Almera 1.6 SLX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Miért éppen Almera?

Szöveges ítélet

Miért éppen Almera?

A helyzet a következő: volt kicsive ltöbb, mint egy milkám egy kecskére, aminek megbízhatónak kell lennie, alacsony fenntartási költségekkel, de ugyanakkor lehessen vele kultúráltan autópályázni. Legalább 100 lovat akartam bele, hogy lendületesen lehessen vele közlekedni, ha kell.

Sajnos kicsit elfogult vagyok a régebbi japán autómárkákkal kapcsolatban, a családban már régóta beválnak szemben az angol meg francia gyártmányokkal (az olaszokról nem tudok érdemben nyilatkozni). Opelt, Fordot nem akartam, a többi német drága.

Nos a magyar használtautó kínálat leginkább egy roncstelepre emlékeztet. Reménykedtem, hogy kifogok valami 2000 körüli Honda Civic-et vagy Mazda 323-at, netán Lancer-t . A megtekintett Civic-ek egytől egyig széthajtva, Mazdából nem volt a fenti kívánalmaknak megfelelő, Lancer-ból meg csak 4X4-es kombi, az is mind-mind szürkeimport meg gyanús előéletű. Így került az Almera a képbe. Csodák csodája még fos magyar piacon is akadt több igéretes darab. Már az elsőt megvettem, nem kellett sorban nézegetni leharcolt példányokat. A felszereltség ok, és a gép karakterisztikája is olyan, ami taszítja az aszfaltbetyárokat. Könnyű találni ép darabot, az 5 év garancia is növeli a valószínűségét annak, hogy egy karbantartottra bukkanjunk.

Meglett az 1.6-os Nissan ABS-sel, minden ablak elektromos, 4 légzsák, 4 tárcsafék, klíma... pazar.

Az eddigi 15000 km alatt eddig a kopó alkatrészek cseréltettek:
- teljes kipufogó 50.000 ft (a csere a Nissan Hiezl-nél Baján 8.000 ft-ba kerül)
- kuplungtárcsaszett 40.000 ft (a beszerelés a Nissan Hiezl-nél Baján 25.000 ft-ba kerül)
- egész garnitúra fékbetét, 2 hátsó féktárcsa össz. 60.000 ft
- szűrők plusz olajak együtt kb. 25.000 ft

A lengéscsillapító, valamint a féltengely lesz a következő fájdalmasabb tétel, de eddig ennyi. Mindenki döntse el maga, hogy megér-e ennyit, hogy kultúráltan utazzunk és ne gányoljunk. Biztosan olcsobban kijönnék egy francia vagy német szervízdíjakkal, de cserében nekem itt van a fíling, hogy karbantartott vas megy alattam, ami szedi a lábát ha kell és mindíg működik (aki már robbant le szükséghelyzetben, az tudja miről beszélek).

Bp. és autópályahasználatban vegyesen kicsivel több mint 8 liter a fogyasztás, országúton olyan 7,5 liter. Ez az adat 1 literrel volt több, amíg ki nem cseréltem a légszűrőt. Gyakori padlógázzal a max. fogyasztás 10 liter körül van, bár még nem volt olyan, hogy egy egész tankot teljes gázzal fogyasztottam volna el...

Az előző hozzászólókkal egyetértek abban, hogy néhány praktikus dolog hiányzik. Például a hátsó ablak tényleg gyorsan koszolódik, míg az első ajtó tövénél az esővíz-elvezetőbe behullott szennyeződések beragadnak és komplosztálódnak, ha nem takarítjuk ki őket. Márpedig nehéz észrevenni ezt a rést, így könnyen előfordulhat, hogy felhalmozzuk a koszt. A csomagtartó zsanérjai kellemetlen meglepetést tudnak okozni, mert nagyon belógnak... Európa ebben azért még a japánok előtt jár.

A csomagtartó egyébként nagy, nem csoda, ha figyelembe vesszük a merev hátsó hidas futóművet, ami nem említhatő egy lapon a Civic vagy a Lancer futójával. A Nissan bizony nem a legkönnyebben kezelhető jószág, alulkormányzott. Ezen felül tényleg nincs rá viselkedésbeli panaszom, teszi a dolgát és kész, remélem ilyen jó marad a következő 5 évben is.

Egy hiba azonban előfordult használat során: a bal hátsó ABS szenzor meghibásodott, a szekszervíz csekély 100.000 ft-ért szeretettel kicserélné (ha hagynám...)

Hibalista

- Bal hátsó ABS szenzor hiba: cseréje 101.000 ft plusz szervízdíj

Ide hordtam szervizbe

Nissan Hiezl: Korrekt, de kicsit drágállom. A szervíz óradíja 4500 ft + ÁFA. Egy kupluntárcsa cseréje így 25.000 ft. Lehet számolni...

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Maszekok... nem is tudom kiben bízhatnék...

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 79000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Colt Következő autója? Mazda3
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Almera 1995

További ítéletek (140 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)