Megbízható, megbízható, nem túl fürge, nem túl fürge
Szöveges ítélet
Rendes kis darab, bár nem egy villám. Előtte egy 90LE-s 850 kg-os Seatom volt. Ezt 85LE, 1150 kg. Így talán érthető a hiányérzetem. 1-2 emberrel még elmegy, de 4 esetleg 5! azt ne erőltessük rá erre a drágára, de legalább is ne nagyon előzzünk. Kényelmes, tágas, kb. jó csomagtartóval (4-en 1 hét Balcsi már láb közé pakolós volt). A magyar sufni-tuning ablakemelővel 3-szor szívott a szerelő, mire jó lett. Egy kis bovden, egy kis relé. A srác nagyon készséges és olcsó volt, ám az "univerzális" szarral ő sem tudott nagyot alakítani. Hasonló sufni benne a kihangosító, a rádió meg a riasztó. Ezekkel még semmi bajom nem volt (mondjuk a kihangosítót tartókar híjján nem használom - előző tulaj lenyúlta), de hallatszik, hogy a műszerfal és az ajtó meg lett bontva - zireg-zörög ha úgy tartja kedve. Ami japán benne, az tökéletes. A szervízkönyve szerint kb 2 évesen behalt az inmobiliser, azóta (5 éve) semmi baj vele. Én egy jobb hátsó csapágyat cseréltettem benne. Hát igen, nem kellett volna full gáz hátramenetnél megkínálni a jobb hátsót egy járdapadkával. Akutan csak a könnyűfém bánta (-> görgőzés), viszont 1 000 km-el később krónikusan kopogásba fogott a csapágy. Na persze hogy úton Pécsről Debrecenbe. Szeged előtt kat-kat a városban már KATT-KATT. Mint kiderült, csapágy külön nincs, csak az agyba préselve kb 40-50 e Ft. Vagy sufni -> régi csapágy agyból kiver, utángyártott agyba bever 15 e Ft. Ez történt, így sejtem, hogy nem lesz tartós. Bár azóta már bele tettem maj´ 10e km-t. A hátsó híd miatt nem szereti a keresztirányú útbordákat, de Japánban ugye autókat meg utakat építenek.
Előnyeinek se szeri se száma. Könnyű a váltó, pedálok, kormány. Nem egy Corolla, de a hasonló kategóriás német meg olasz szarok a nyomába sem érnek. Kitűnő fogyasztás: országúton 100 km/h körül 6!, pályán 140-150-nél 7!, városban 7-8 évszaktól meg pedálkezeléstől függően. A motor porzik, a szivárgás, csöpögés ismeterlen fogalom. Jól fogja az utat (mondjuk 195/55 R15-tel :) de a gyári is megjárja. Az ülések kényelmesek, a gombok, kapcsolók kézre állnak.
Kár hogy az új szériába már berakták a hulladék Renault elektronikát + 1-2 dolgot. Biztos azt vennék, ha az is japán lenne, de így... sajálom a dolgot, jó kocsi VOLT az Almera.
Hibalista
- Sufni tuning ablakemelő, jobb hátsó csapágy
Ide hordtam szervizbe
Nissan South-Car, Pécs
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Ablakemelős mester
Szegedi csapágyas mester
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 55000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Ibiza 1.5i | Következő autója? | 2000-2002 Audi A4 v. Toyota Corolla |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
