Megbízható japán minőség!
Szöveges ítélet
Első saját autóm. Előtte anyukám Opel Corsáját használhattam és a Nissan mindenben felülmúlja a kis Corsát. Sokáig olvasgattam a neten milyen autót érdemes venni, olvasgattam a Népítéleteket, amik nagyon hasznosak voltak, ezért gondoltam, hogy én is frissíteni a saját ítéletemmel. Csak a japán autók jöhettek szóba. Honda Civicből nem találtam olyat ami ne lett volna széthajtva, Toyota Corollát néztem egy-kettőt de nem voltak túl meggyőzőek.
Aztán találtam rá a Kis Almerára, nagyon dögös volt, látszott, hogy vigyázott re a hölgy. Makulátlan belső, a motortér poros volt, de semmi olaj folyás, tiszta hűtőfolyadék, olaj sem volt kormos, klíma (idézem a szakit: "Olyan a klímája mint a Nissan-oknak: TÖKÉLETES!" ;-))rendben, Alapjárat egyenletes, nem ugrál a fordulatszám, és a megpörgeted üresbe egyből vissza esik 750-800 fordulatra, nem kormol a kipu. A nyári alufelni garnitúra mellé még kaptam egy garnitúra acélfelnis téligumikat. Alkalmi ára volt, mert a hölgy már megvette az új kocsiját és ez csak útba volt neki, de láttam a vissza pillantó tükörben, hogy azért megsiratta.
Nagyon jó is autó, sokan írták, hogy az 1.4-es motor gyenge, de szerintem ennyi erő egy 1.4-esbe elegendő. A Kasznit is megtudja rendesen mozgatni, egy-egy veszélyesebb vagy olyan helyzetben amikor gyorsan kell reagálni. Maradjunk annyiba, hogy más 1.4 és 1.6 os kocsit rendesen helyben tudja hagyni a kis Almera.
A fékek kiválóak! 4 tárcsafék(!) elöl-hátul és persze az ABS. Sokszor úsztam meg elég veszélyes szituációkat a fékeknek köszönhetően. A felfüggesztés szerintem ideális, nem dől össze-vissza a kaszni kanyarban, az úthibák nem ütnek fel olyan erősen. Elöl McPherson-felfüggesztés, hátul több lengőkaros.
Belső tér nekem kifejezetten otthonos. Nem olyan kemény kopogos a műanyagok mint pl.: Honda, Toyota, Suzuki. Az ajtónál például kifejezetten puha. Az ülések nagyon kényelmesek, oldaltartások lehetne persze jobb is, de ezek nem kagyló ülések! Elektromos ablak elöl, fényszóró magasság állítás, elektromos tükör, 4 lufi, és persze a japános "Ég a lámpa" sípolás :-).
A Klíma egész jó volt, de most szerintem valami baj lesz a utastér ventilátorral, mert eléggé kezd hangos lenni. Hamar bemelegszik a motor indulás után és onnan tökéletesen működik a klíma. De nem tossza fel a fogyasztást sem annyira, ha folyamatosan klímával haladunk. De végülis azért vesz az ember klímás kocsit, hogy járassa, ha melege van! A motor erejéből persze le vesz a klíma, de úgy vettem észre, ha mégis gyorsítok egy bizonyos fordulatszám után (2600-3000) levesz belőle és hagyja pörgetni a kerekeket inkább!!! Az előzésről meg annyit, ha vissza teszed mondjuk 3-asba akkor a mutató ujjadnak éppen kézre fog esni. ;-)
Autópályán sincs gondja az embernek vele, tökéletesen tudja tartani a pálya tempót. Én például nem szoktam 130-140-nél többel menni mert amilyen mázlista vagyok éppen fényképeznek. Nem erőlködik a motor a klíma is mehet folyamatosan és 5,5-6 körül megáll a fogyasztás pályán. Egyszer azért kipróbáltam mennyit megy: 3-an ültünk bent és 185 km/h volt a max és úgy éreztem menne még tovább. Nézett is a Passat-os, hogy hova tűntem (Türelmetlenkedett: éppen egy kamion-kamiont előzött előttem).
Most jönnek a negatívumok:
Mivel piros ezért feltűnő!!! Ez tény! 2x fel is törték, egyszer utcán egyszer a garázsban (!) (ja és nem a gettóban lakom :-))! Persze az impotens sünök nem nagyon foglalkoztak vele, a vállukat vonogatták és széttárták a kezüket. A télen megdacolja magát a központi zár! Távirányítóval látszólag kinyitja, de mégse. Ilyenkor persze meg kell célozni a kulcslyukat (de az nem elegáns), hogy beülhessünk. Egyszer sikerült is télen bezárnom a kulcsot. kinyitottam a távirányítóval kivettem a hátsó ülésről a hókefét és a kulcsot bedobtam az ülésre. De az ajtó záró pöcök csak félállásban volt és mikor becsuktam az ajtót (reflexből) a kocsi vissza várt! Itt kell sajnos azt a tényt leszögeznem, hogy a kis Almera sem feltörhetetlen. Tippeket nem adok, de az unoka tesómnak 5 perecbe se tartott és a kezembe tette a kulcsot. :-(
Télen szintén probléma, hogy a tankolás figyelmeztető jelzés nem működik! Csak télen!!! Az utolsó decinél villant ki és 1 perc múlva már az autót kellett az útról letolni. Azóta persze figyelmesebb vagyok.
Szerviz tapasztalataim, nincsenek, mert a barátok és ismerősök segítettek ha bármi probléma volt a kicsikével. Természetesen a bontósok, akiknek nagyon hálás vagyok. Mert nagyon-nagyon olcsón kaptam többször tőlük alkatrészt, amin nem is látszódik, hogy más kocsiból van. Persze be is szerelik, ha szépen kéred (ingyen vagy szinte ingyen).
Egy szó mint száz. Kiváló választás a Kis Almera, megéri a pénzét, megbízható, kényelmes és NAGYON Szerethető kis kocsi!!!
Hibalista
- Télen rakoncátlankodik a központi zár és a "benzinvészjelző" lámpa. - Esztétikai javítások. - Kopóalkatrészek cseréje: Gumi, fékbetét, olaj, hűtőfolyadék, ablakmosó folyadék, ablaktörlőlapát, légszűrő, pollenszűrő.
Ide hordtam szervizbe
Ismerősök. Barátok. Bontós.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 172000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corsa B | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
