A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Almera (1995-2000)

Almera 1,4 GX 4 ajtós 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jobb, mint gondolnád

Szöveges ítélet

Még nem adtam el. 1,4 millióért vettem 3 évesen (2,2 milla volt az új ára kp. zárral, el. napfénytetővel, szervóval, el. tükörrel, mechanikus ablakokkal, színezett üveggel). +200e volt az utólag beszerelt gyári klíma.

Mivel minden porcikája japán eredetű, semmilyen lényeges elhasználódás nincs. Sosem állt garázsban, a küszöb hátul néhány cm-es szakaszon rozsdás. A karosszériáján a bp-i belváros parkolási sérülései láthatóak. Olyan finom anyagokkal, megoldásokkal gyártották, amelyek az európai piacra szánt hasonló kategóriájú autóknál ismeretlenek. Menetzaj elenyész?, szélzaj nincs, még 160-nál is viszonylag csendes. Motorja a mai színvonalat képviseli, 16 szelep, dupla vezérműtengely, hengerenkénti befecskendezés, inkább nyomatékra hangolták. A hátsó kip. dob rohad, mivel nem rozsdamentes az anyaga, ez természetes. Alacsony építésű, ezért az idősebb korosztály nehezem mászik ki belőle. Jelenleg kb. 1 millát ér, viszont egy 4 millás új autó tulajdonságait hordozza, az ABS kivételével. Előbb - utóbb biztos lerobban majd, de vannak más hobbijaim is, azokról nem akarok lemondani pusztán azért, hogy új autó álljon a ház előtt.
Nem vagyok érzelmi kapcsolatban az autóval, ugyanis olyan helyen dolgozom 15 éve, ahol nap mint nap autók százaival találkozom. A 60 ezres nagyszervízért 60 ezret kértek volna, így minden kötelezően cserélendő cuccot megvettem egy hivatalos Nissan szervízben, és magam kicseréltem. Azóta csak olaj+szűrők csere.

Finom megoldások: Két ujjal vezethető: egy a kormányon, egy a váltón, de tényleg. A kábelkötegeken olyan helyen is van rezgéscsillapító szivacs, ahol biztos, hogy nem ér hozzá semmihez. Ablaktekerőgombon külön puha gumi burkolat, a műszerfal- és ajtóborítás nem kemény, hanem puha tapintású. Ajtók még felhúzott ablakkal is kisujjal csukhatók. Szellőzőkifúvók puhán, de határozottan működnek, berágódásnak nyoma sincs. Tengelykapcsoló pedál működtető ereje állandó, tehát a működési út végén sem kell erősen tartani a pedált.
Ügyes megoldások: Ablakmosó folyadék csökkenése esetén figyelmeztető lámpa jelez. Kevés üzemanyag esetén vezetési stílustól függően hamarabb vagy később jelez a lámpa, és nem ki-bekapcsol, hanem fokozatosan erősödik-gyengül a fénye. Műszerfal világítás fénye telt, kontrasztos. Első ajtó hangszóró helyét még a fólián is alakos kinyomás veszi körül, nem kell kivágni
Ügyetlen megoldások: Csomagtartóba benyúló torziós rúd (a hátsó hangszóró mágnesét védené, ha lenne) elvesz a csomtérből. Országúti világítás kontroll fénye túl erős. Csomagtartó túl könnyen lecsukódik.

Amint korábban említettem, volt mindkét küszöbön hátul belülről induló korrózió. Elvittem az egyik hivatalos Nissan szervízbe, mennyi lenne a javítás. Odajön a hivatalos lakatosfőnök öltönyben nyakkendőben, utálkozva megnyomogatja a lemezt: "Oldalanként egy százas" (ezer Ft), majd elhúzott. Szerelős főnök odasúgta, hogy ez a biztosítók felé számlázott árszínvonal. De van olyan kollégája, aki maszekban otthon gyári anyagból mindkettőt 90000-ért megcsinálja. Na jó. Pár hónappal későbhb elvittem egy ismerős karosszériáshoz, aki fényezéssel együtt 38000-ért szépen kilakatolta, szinte nem is látszik, belülről is konzerválta. Ugye nem kell kommentár?
Zavart, hogy a mindkét lökhárító 11 évi városi parkolás következtében több helyen meg volt húzva. A már említett ismerős társaság gyönyörűen restaurálta a lökhárítókat, és elismeréssel mesélték, hogy a lökhárítók alatti karosszérián sehol sem volt korrózió, sőt a gyári színkód alapján kikevert festék pontosan illett a 11 éves fényezéshez, vagyis nem fakult semmit az eredeti fényezés. Ez egy finom autó, vigyázok rá. Hétköznap egy ezres automata Swifttel mászkálok, amely rendkívül igénytelen és megbízható járgány. A Swiftről nem írok beszámolót, mert nem tekintik autónak a mai terepjárós világban.

Hibalista

- 60000 km-nél pici szivárgás a szervócs? alumíniumból készült szakaszán. Egyszer beázott a bal hátsó lámpa, valszeg túl lelkesen slagoltam. 90000 km-nél már nem találtam a hátsó lengéscsillapító porvédő gumijait, mert elporladtak. 106000-nél a középdob hővédőlemezének acéltartója kottózió miatt levált.
-
- Ha betartom a sebességkorlátozást, 5,5l/100 km a fogyasztás egy személlyel, sík úton, nyilván nem autópályán és városban.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1996
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 43000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 63000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Nem lényeges Következő autója? Nem tervezem a cserét
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Almera 1995

További ítéletek (140 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)