Jobb, mint gondolnád
Szöveges ítélet
Még nem adtam el. 1,4 millióért vettem 3 évesen (2,2 milla volt az új ára kp. zárral, el. napfénytetővel, szervóval, el. tükörrel, mechanikus ablakokkal, színezett üveggel). +200e volt az utólag beszerelt gyári klíma.
Mivel minden porcikája japán eredetű, semmilyen lényeges elhasználódás nincs. Sosem állt garázsban, a küszöb hátul néhány cm-es szakaszon rozsdás. A karosszériáján a bp-i belváros parkolási sérülései láthatóak. Olyan finom anyagokkal, megoldásokkal gyártották, amelyek az európai piacra szánt hasonló kategóriájú autóknál ismeretlenek. Menetzaj elenyész?, szélzaj nincs, még 160-nál is viszonylag csendes. Motorja a mai színvonalat képviseli, 16 szelep, dupla vezérműtengely, hengerenkénti befecskendezés, inkább nyomatékra hangolták. A hátsó kip. dob rohad, mivel nem rozsdamentes az anyaga, ez természetes. Alacsony építésű, ezért az idősebb korosztály nehezem mászik ki belőle. Jelenleg kb. 1 millát ér, viszont egy 4 millás új autó tulajdonságait hordozza, az ABS kivételével. Előbb - utóbb biztos lerobban majd, de vannak más hobbijaim is, azokról nem akarok lemondani pusztán azért, hogy új autó álljon a ház előtt.
Nem vagyok érzelmi kapcsolatban az autóval, ugyanis olyan helyen dolgozom 15 éve, ahol nap mint nap autók százaival találkozom. A 60 ezres nagyszervízért 60 ezret kértek volna, így minden kötelezően cserélendő cuccot megvettem egy hivatalos Nissan szervízben, és magam kicseréltem. Azóta csak olaj+szűrők csere.
Finom megoldások: Két ujjal vezethető: egy a kormányon, egy a váltón, de tényleg. A kábelkötegeken olyan helyen is van rezgéscsillapító szivacs, ahol biztos, hogy nem ér hozzá semmihez. Ablaktekerőgombon külön puha gumi burkolat, a műszerfal- és ajtóborítás nem kemény, hanem puha tapintású. Ajtók még felhúzott ablakkal is kisujjal csukhatók. Szellőzőkifúvók puhán, de határozottan működnek, berágódásnak nyoma sincs. Tengelykapcsoló pedál működtető ereje állandó, tehát a működési út végén sem kell erősen tartani a pedált.
Ügyes megoldások: Ablakmosó folyadék csökkenése esetén figyelmeztető lámpa jelez. Kevés üzemanyag esetén vezetési stílustól függően hamarabb vagy később jelez a lámpa, és nem ki-bekapcsol, hanem fokozatosan erősödik-gyengül a fénye. Műszerfal világítás fénye telt, kontrasztos. Első ajtó hangszóró helyét még a fólián is alakos kinyomás veszi körül, nem kell kivágni
Ügyetlen megoldások: Csomagtartóba benyúló torziós rúd (a hátsó hangszóró mágnesét védené, ha lenne) elvesz a csomtérből. Országúti világítás kontroll fénye túl erős. Csomagtartó túl könnyen lecsukódik.
Amint korábban említettem, volt mindkét küszöbön hátul belülről induló korrózió. Elvittem az egyik hivatalos Nissan szervízbe, mennyi lenne a javítás. Odajön a hivatalos lakatosfőnök öltönyben nyakkendőben, utálkozva megnyomogatja a lemezt: "Oldalanként egy százas" (ezer Ft), majd elhúzott. Szerelős főnök odasúgta, hogy ez a biztosítók felé számlázott árszínvonal. De van olyan kollégája, aki maszekban otthon gyári anyagból mindkettőt 90000-ért megcsinálja. Na jó. Pár hónappal későbhb elvittem egy ismerős karosszériáshoz, aki fényezéssel együtt 38000-ért szépen kilakatolta, szinte nem is látszik, belülről is konzerválta. Ugye nem kell kommentár?
Zavart, hogy a mindkét lökhárító 11 évi városi parkolás következtében több helyen meg volt húzva. A már említett ismerős társaság gyönyörűen restaurálta a lökhárítókat, és elismeréssel mesélték, hogy a lökhárítók alatti karosszérián sehol sem volt korrózió, sőt a gyári színkód alapján kikevert festék pontosan illett a 11 éves fényezéshez, vagyis nem fakult semmit az eredeti fényezés. Ez egy finom autó, vigyázok rá. Hétköznap egy ezres automata Swifttel mászkálok, amely rendkívül igénytelen és megbízható járgány. A Swiftről nem írok beszámolót, mert nem tekintik autónak a mai terepjárós világban.
Hibalista
- 60000 km-nél pici szivárgás a szervócs? alumíniumból készült szakaszán. Egyszer beázott a bal hátsó lámpa, valszeg túl lelkesen slagoltam. 90000 km-nél már nem találtam a hátsó lengéscsillapító porvédő gumijait, mert elporladtak. 106000-nél a középdob hővédőlemezének acéltartója kottózió miatt levált.
-
- Ha betartom a sebességkorlátozást, 5,5l/100 km a fogyasztás egy személlyel, sík úton, nyilván nem autópályán és városban.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 43000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 63000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Nem lényeges | Következő autója? | Nem tervezem a cserét |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
