Ennyiért megbízhatóbbat? Képtelenség...
Szöveges ítélet
Külső/karosszéria:
Az autó nagyon eltalált, a külseje nem öregszik olyan gyorsan mint ahogy az ember gondolná, ha kap az autó vmi kis optikát, gondolok itt például egy jó kis felni szettre, akkor még így 10 évesen is jól néz ki (szerintem). A fényezés nem túl időtálló,főleg ha a parasztok meg meg karcolják itt-ott.
Belső:
Na most ez egy nagyon jó pontja a kocsinak, nem látszik (kívülről) de tágas és kényelmes az utastér, az ülések jók, nem azért mondom, de hosszabb távon kényelmesebbek mint pl.: egy nagyobb kategóriás Audi ülései, igaz nem is tarják úgy a testet ahogy azt kéne, de legalább nem zsibbad le az ember, ha mondjuk leautózik Zágrábba.
A helykínálattal semmi gond sincs, elfér a láb, a fej, és még a szélességgel sincs baj.
Azzal, hogy milyen a felhasznált anyagok minősége,lehet vitatkozni, de túl sokat nem várhatunk el egy alsó közepestől,ami ráadásul a 10. évében van.
A felszereltség már más kérdés, jobban mondva ilyen hogy felszereltség nem is létezik. Igaz, hogy van szervókormány, duplalégzsák, meg elektromos tükör, de a szériában hiányzó ABS, fordulatszámmérő, legalább két első elektromos ablak és klíma kicsit zavaró!
Motor/váltó/futómű
Mechanikailag nagyon egyben van az autó, mind a motor, mind az erőátvitel, vagy a futómű szempontjából. A 87 Le nem sokmindentre elég, amúgy is fullad fordulaton, de a nyomatéka nagyon rendben van, olyan 2000-5000ig használható, olyan mintha dízelt vezetnénk.E fölé nem érdemes huzatni, mert 6000-nél csak hallatja magát, a négyhengeresekre jellemző béna hangon. A kábé 13-14 másodperces gyorsulás, és a 180-as végsebesség átlagosnak mondható. A váltó viszont nagyon pontos, a fogaskerekek csak úgy 140ezer km után kezdtek kopni, de ettől még használható maradt a szerkezet, igaz karcosabb lett a váltási procedúra. A kuplungkiemelő is csak ekkor kezdett elfáradni, míg tárcsát csak egyszer kellett cserélni.
A futómű sokat kibír, ha azt vesszük, hogy 10 éve szolgál a jónak éppen nem nevezhető magyar utakon, igaz a a lengéscsillapítók elfáradtak az évek során, DE még a gyáriak vannak benne, szerintem ez a nem semmi. A hangolása feszes, de nem zavaró, kopog meg dörömből, de hát ez nem egy prémium autó. Az uttartása viszont kiváló, a kanyarsebessségnek csak a gumik szabnak határt!
Összegzés:
Szerintem a korához és a kategóriájához képest egy nagyon eltalált autó, amivel soha sincs az embernek gondja, megbízható, nem rohad le (max. a kasztni,de az is csak a karambol miatt), elvisz mindenhova még ha nem is a legnagyobb biztonságban, már ami a hiányzó ABS-t illeti.A fogyasztására sem lehet panasz a 6-7 literes vegyes fogyasztás elfogatható. Tehát, ha valaki sokáig működő és megbízható társat keres, az válasszon 2000 előtti jól felszerelt Almerát!
Hibalista
- Ezt két részre kell osztani:
- 1.0-8 évig: hibátlan, kuplung(tárcsa), olaj, szilent és izzó cserék (szóval a szokásos)
- 2.8-10 évig: sajnos egy súlyos karambol után a karosszéria bizonyos elemei rohadásnak indultak a megtört fényezés miatt
Ide hordtam szervizbe
Ide-oda volt hordva az autó, hol márkaszervízbe, hol függetlenbe.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Range 3.5 V8 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
