Elnyűhetetlen - saját erőből fog a bontóba beállni, amikor szétrohad
Szöveges ítélet
Az autót első autónak vettem 25 éves egyetemistaként.
Előéletéről itt lehet olvasni: http://nepitelet.hu/autok/nissan/almera_1995/elnyuhetetlen/
Nagyon szépen karbantartott darab volt szinte biztos, hogy valós 168 ezer km-rel.
Vétel után rögtön kuplungszettet cseréltettem, mert már nagyon kemény volt, meg persze a szokásos olaj és szűrők cseréje is megtörtént plusz fékbetétek, tárcsák és gyertyák.
Nem sokkal később az egyik motortartó bakot is cseréltettem.
Egyetlen komolyabb hibája az volt, hogy a generátor pár hónap után felmondta a szolgáltatot, alig jutottam vele haza, legalább háromszor kellett tölteni az akksit a Hungária körút mellett állva egy másik kocsiról.
Mivel csak Egerben ismertem autószerelőt, addig pedig nem bírt volna elmenni, gondoltam egy nagyobbnak tűnő cégre bízom a javítást, biztos drágább lesz, de legalább nem trükköznek. Hát ez nem jött be, 70 ezerért cserélték a feszszabályzót és a diódahidat, persze számla nélkül, mert amúgy plusz áfa... Na itt kellett volna otthagyni őket a francba, de sajnos nem ezt tettem.
Egy hónapig bírta a javítás után, ekkor szerencsére Egerben voltam, ahol 14 ezerért ugyanezt megjavították úgy, hogy azóta sincs semmi probléma vele.
A kipufogója szeret rohadni, a középső dobot cseréltettem, a hátsót csak hegesztették, de gyanítom azt is cserélni kell majd lassan.
Legutóbb a klímája adta meg magát, egy klímakompresszor csere megoldotta.
Más hibája nem igazán volt, kopó alkatrészeket nyilván kell cserélni egy 10+ éves autóban meg a kötelező szervizek, ennyi.
A működést nem befolyásoló apróságok vannak még hátra: egyik hangfal nagy basszusnál recseg, riasztó nem működik és szerintem valamelyik motortartó bakot megint cserélni kell hamarosan.
Alapvetően meg vagyok vele elégedve, szerintem hamarabb fog szétrohadni a kasztni, mint hogy tönkremenjen, simán el merek indulni vele bárhova, mert tudom, hogy oda is érek.
A fogyasztása nálam 8 liter körül alakul, sokak 6 literekkel járnak el ugyanezzel a motorral, gyanítom ők sima országúton mennek 90 környékén, úgy elhiszem azt a fogyasztást. Én viszont vagy Budapesten vagy autópályán használom, ott GPS szerint 130-nál majdnem 4000-et pörög a motor, eszik is rendesen, nem ártana egy 6. fokozat a váltóba :)
Egyedül ülve benne akár még előzgetni is lehet vele, de 4 személynél csomagokkal már inkább a legszélső sáv való neki autópálya emelkedőn. Furcsa a váltója, mert 4-be visszaváltva szinte semmivel se megy jobban, mint 5-ben, előzéskor simán 3-asba érdemes visszatenni.
Ami még szokatlan, hogy indítás után pár másodpercig elég dízeles hangja van a vezérműlánc miatt, ilyenkor világít is az olajnyomás visszajelző, aztán gyorsan elmúlik. Ezt más Almera tulajdonosok is megerősítették, hogy így van, szóval nem érdemes foglalkozni vele, úgyse lehet semmit csinálni, nem probléma. Olajcsere után csak egy pillanatig történik ez, aztán ahogy közeledik a következő csere, úgy egyre tovább tart, akár 2-3 másodpercig is.
A rozsdásodásra kell(ene) figyelni, mert sajnos arra nagyon hajlamos, az előző tulaj a kritikusabb pontokon már foglalkozott vele megelőzésképp, ami nagyon jót tett, de sajnos én még nem szántam rá magam, hogy kicsit rendbetegyem, bár még nem is annyira vészes a helyzet.
Összességében ideális első autó, megbízható, nincs vele baj, ráadásul valamiért sikerült nagyon megszeretnem. Egyszer majdnem eladtam, de végül nem volt szívem megválni tőle, így maradt második autónak.
Frissítés 2017 március:
Az autó azóta is megvan, bár én már nem használom, de családon belül maradt. Csak megy és megy előre.
A teljes kipufogórendszert(katalizátortól hátrafele) ki kellett cserélni mert elrohadt.
Itt-ott már rozsdásodik, de nem tudom van-e értelme megcsináltatni még, biztos nem lenne olcsó, és az egész kocsi nem ér sokat.
Lenne mit megcsinálni rajta, motortartó bakokat valószínű megint cserélni kéne és a váltó se tökéletes, de teljesen használható állapotban van most is, olajcserét megkapja és ennyi, úgy tűnik tönkretehetetlen.
Frissítés 2022:
Az autót végül hosszabb állás után elég szomorú állapotban(csupa rozsdásan, bár motorikusan nem volt gondja) 2022-ben adtam el fillérekért, és JSZP alapján azóta is forgalomban van.
Hibalista
- generátor feszültségszabályzó, diódahíd csere - motortartó bak csere - kipufogó középdob csere, hátsó dob hegesztés - klíma javítás - teljes kipufogó rendszer csere
Ide hordtam szervizbe
magán szerelő, Eger - olcsó és egész jó
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Lágymányosi Autószerviz, Budapest - nagyon jók, de nem is olcsók
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 168700 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | BMW 320d |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
