Eddig a legjobb
Szöveges ítélet
Azzal kezdeném, hogy az SV változatot nem 1995 és 2000 között gyártották, hanem 1999 és 2000 között, ettől fogva elég kevés van belőle. Hogy miben más ez a változat? Az első tárcsafék átmérője 2 cm-rel nagyobb, mint a "normál" változatnál. Hátul nem dobfék van, hanem tárcsa. Valamint más a felszereltsége:
- ABS
- központi zár
- elektromos tükrök
- elöl elektromos ablakok, melyek az autó bezárásakor automatikusan felhúzódnak
- állítható magasságú fényszóró
- állítható ülésmagasság
- manuális klíma
- 6 hangszóró
- immobilizer
Ezeknek egy része persze megtalálható a többi változatban is. Számomra a lényeg a fékrendszer, amely elég jó fékatást biztosít.
Motor, erőátvitel: a japán autóktól megszokottan magas fordulatszám-tartományban éled fel igazán a motor, 3500 fordulat/perc alatt nem igazán él a motor. Álló helyzetből kilőni csak erős húzatással lehet. Ennek két hátránya van, a fogyasztást nehéz lenyomni, valamint előzésnél gyakran vissz a kell kapcsolni. De azért annyira nem rossz a helyzet, egy átlagos vezetőnek, aki nem akar vele versenyezni, ez is elég.
Fogyasztás: 9,5-6,5 / 100 km. Várakozásomtól eltérően télen sem nő meg a fogyasztás. Télen is le tudtam nyomni 7,5 literre, de nyáron is elértem 9,5 litert. Természetesen mindez függ a vezető stílusától is. Én magam szeretek sportosan vezetni, sokszor felpörgetem a motort, egy visszafogottabb vezető nem fogja elérni a 9,5 litert.
Kényelem: majdnem tökéletes. A kagyóülések remek oldaltartást nyújtanak, még a 100-zal bevett kanyarban sem csúsztam oldalra. Az ülések elég kényelmesek. Az egyetlen probléma magas emberek számára jelentkezik: Hátul kicsit kevés hely marad a lábnak, ha elöl magas ember ül. A magas vezető pedig még szeretné egy-két fokozattal hátrább tolni az ülést, csak sajnos nincs több fokozat. Valószínűleg azért, mert akkor a vezető mögött végképp nem férne el senki.
Mindent összevetve ez egy kényelmes, megbízható, valamelyest sportos autó. Nem szívesen cserélném le.
Hibalista
- Csak a kötelező periódusonként cserélendő alkatrészek. Japán autókhoz "méltóan" az alkatrészek kicsit drágábbak, de volt már olyan eset, amikor egyenesen Japánból kellett leszállítani az alkatrészt.
Ide hordtam szervizbe
Autógyár, X. kerület
(nem márkaszervíz)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 82000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Pony 1,5 1991. | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
