Csak megy, és megy, és megy.....
Szöveges ítélet
Miel?tt megvettem, hónapokig hasonlítgattam össze a különböz? típusokat, és ez jött ki végeredményül. Nem bántam meg! Ez egy nagyon jól megtervezett autó, érz?dik rajta az átgondoltság. A külseje, hát igen, nem egy Alfa, mondjuk hogy harmonikus. Mint egy vérbeli angol inas: pontos, végtelenül megbízható, diszkrét, de utólag már senki nem emlékszik, hogy is nézett ki. (Hogy egy kicsit szubjektív is legyek: nekem ebben a királykék színben tetszik).
Belülve sem ér vizuális sokkhatás, minden a helyén, amúgy japánosan, de látszik, hogy a formákat a Kaptafa Design Studio tervezte. A színek a szürke árnyalatai (legalább nem fekete, á la VW), a kárpitok dettó. Az ergonómia példás, hát mi más is lehetne, kivétel a könyökl?nek csúfolt középs? dobozka, ezen max. pigmeusok tudnak könyökölni, annyira alacsony. Az ülések nagyonk kényelemesek, négyen hosszabb utak is vállalhatók. Az ötödik inkább vonattal jöjjön, mert bár van középen öv is meg fejtámla is, de ott az ülés kidudorodik, és a hely széltében sem elegend?.
A csomagtér négy ember egyheti cuccát simán elnyeli (tapasztalat), de a 4 ajtós forma miatt nagyobb dolgok nem férnek át az ajtónyíláson. Terhelni lehet b?ven, a hátulja nem ül le, a futóm? is bírja a nagyobb terheléseket.
Na igen, a futóm?. Fura egy szerkezet, az eleje rendben van, semmi extra, de a hátsó kétarcú. A Nissan szerint többleng?karos, ebb?l annyi igaz, hogy tényleg nem egy leng?kar van. Valójában ez egy módosított Scott-Russel, azaz alpvet?en merevhidas konstrukció. Menet közben kényelmes, meglep?en stabil, de a keresztbordáktól irtózik. A fekv?rend?rön még 5 km/h-nál is akkorát üt, hogy ihaj. Ezt leszámítva az összhatás jó, nem túl feszes, elég pontos, még 160-nál is érzed, hogy "ott van az úton".
A motor hozza az átlag 1.4-es szintet (87 LE, kb. 118Nm), ehhez a kasztnihoz az alapigények teljesítésére elég. 0-100 -ra 12.7 alatt van, a vége valahol 180 körül, de ez az autó nem err?l szól. Normálisan, a forgalom tempójával közlekedni, országúton rettegés nélkül el?zni, autópályán 150-160-nal utazni: erre alkalmas. Eközben valami misztikus okból a fogyasztás 7.2 literre ált be (átlag!), gyakorlatilag a körülményekt?l függetlenül! Én sem értem...
A napi használat közben felt?nik, hogy milyen csendes, zörögni csak az utólag, kissé hanyagul beszerelt CD-s rádió zörög, a motort se igen hallani, és a szélzaj autópályán 150-ig minimális.
Összességében ez egy remek kis autó. A legendás megbízhatósága tényleg igaz (két szervíz között ki sem nyitom a motorháztet?t), kényelmes, olcsó fenntartani, nem lopják!, és igen, még szeretni is lehet. A jellegtelenségén kívül igazi hibája nincs (talán csak az a furcsa hástsó futóm?), úgyhogy csak ajánlani tudom: nem fogod megbánni.
Hibalista
- 70e km:Hidraulikus vezérm?lánc feszít? eldugult, (garanciában csere)
- 95e km: Lengéscsillapítók porvéd?gumijának cseréje (kb. 10e Ft)
- Ezenkívül az égvilágon semmi más!
Ide hordtam szervizbe
Nissan Gúla Autószalon és szervíz
Bp. Pesti út (a Tesco mögött)
Nagyon korrekt társaság, rugalmasak, pontosak.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 62000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift 1.3 GC | Következő autója? | Talán egy Primera, de azt még szokni kell :-) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
