A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Almera (1995-2000)

Almera Almera FIT, 1,4 LX 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Bordó kispolgár - Almera Fit, 1,4

Szöveges ítélet

Előre bocsátom, őszinte véleménynek írtam eredetileg, de egyre elfogultabb vagyok a géppel kapcsolatban - és nem pozitív irányban.
Páromnak vettük használtan (ezért is kérdőjeles a vételkori km állás), mert hosszabb ideig külföldre mentem dolgozni és kellett egy megbízható, normális méretű autó, amit nem nyomnak el a budapesti forgalomban, lehetőleg 4, vagy 5 ajtós, a 2 kamasz miatt. A kisbuszom nem neki való... Először VW Golf, Opel Corsa, Astra volt a cél, de 600ezer körül azok egyenlőek voltak a pénzügyi katasztrófával. Nekünk olyan kellett, ami menni fog. Így került képbe az Almera, amiről egész jókat olvastam - pl. itt, a népítéletben is. Mindenhol csupa jó tapasztalat, köztük a "nem kellett hozzányúlni, csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni" átlagszöveg. Viszont ha az igazságra vagyunk kíváncsiak, szemben az önámító fényezéssel, érdemes a tematikus internetes fórumokba beleolvasni - és máris oszlik a rózsaszín köd, mert kiderül: mégis csak vannak hibák, éppen úgy, ahogy csodák viszont nincsenek...
Itt most egy olyan ítélet következik, ami nem ködösít, és talán így többet használ egy Almera vásárlását fontolgató embernek.
Ugyan túl sok idő nem volt a keresésre, úgy gondoltuk, megtaláltuk, ami nekünk kell. Megvettük, mert a szervizes átnézéskor biztató volt a vélemény: törve (talán) nem volt, általános állapota jó. Küszöbök a hátsó ajtók alatt voltak már javítva, de ezt normálisnak gondoltam, hiszen a hirdetések felében/kétharmadában ott rohadtak az Almerák. Azóta a javított küszöbök is pubertás korba léptek, mert nem túl szép rőt pattanások díszelegnek rajtuk.
Vételkor a szokásos cserék gyorsan megvoltak: fékbetét, gyertya, olajak, ablaktörlő, kisebb javítások, stb. Aztán cserélni kellett a kuplungot is (ez ennyi km mellett nem kirívó) és egy féltengely szimeringet is - ez már nem esett jól, de nem volt vészes. Cserélni kellett még a jobb első lengőkar hátsó szilentjét - nem volt könnyű megtalálni, mi okozza a kopogó hangot, kellett hozzá két futómű-ellenőrzés. A belső kapcsolók felében nem égett sem a megvilágító, sem a kontroll-fény. Gyári izzó horror árú és nem is lettek volna hajlandók megrendelni. Végül elektromos üzletben 150 Ft-ból (4-6 izzó) és 2 órai melóból megoldva - kis forrasztási gyakorlat jól jött. Tél végén vettük, így a következő télen jött elő a központi zár motorjainak a hibája - megint csak otthoni türelemjáték: ajtó lebont, motor szétnyit, tisztítás, zsírzás, motor össze és helyére. Alapban nem probléma, de mikor tudtodon kívül hagyod nyitva a fél autót mondjuk egy bevásárlóközpont parkolójában, az nem túl egészséges. Szét kellett szedni az ablaktörlő-mechanikát is, mert szörnyen nyiszorgott - egy óra szerelgetés, kevés tisztítófolyadék és zsírzás hatott.
Apróság: talán a FIT sajátja, de nem volt csomagtér világítás - megint csak télen volt zavaró, a korai sötétedéskor. Kalaptartó alá benézve vettem észre, hogy van lámpa, van is benne áram, csak az izzó hiányzik - másnapra ez is megoldódott.
A motor kicsit olaj-taknyos, de nem vészes, olajfogyasztás ugyan van, de nem nagyon mérhető, és nem kell utántölteni a csereperiódus alatt. Váltó, fékek rendben, se nem kimagasló, se nem gyenge.
A klíma hatásfoka azonban felejthető - annak ellenére, hogy átnézetve, leellenőrizve, feltöltve, kitisztítva - jobban érezhető a motor teljesítménycsökkenése, mint a hűvös levegő, amit befúj (7-8 C fok). Előzés előtt ki is kell kapcsolni, mert ha üzemel, a gyorsulásnak agyő!
Most, a második év vége felé közeledve egyszer csak elkezdett rángatni, hol leállt, hol nem indult el, hol bedadogott, hol kihagyott. Harmadik hete küzd vele a szerelő, mert egyetlen elektromos ember sem vállalta a "szívást" a pénzkereset helyett. Ráadásul - állítólag - ennek még japó a computer-csatija, így már alig van olyan (a márkaszervizen kívül), aki ki tudja olvasni ezt az "ősrégi" elektronikát (még jó, hogy a saját autóim még csak kamaszok: 21 és 39 évesek - így computer nyista). Végül meglett a hiba: a gyújtástrafó és a gyújtás-jeladó - az áruk megint csak horror.
Egy dolog már az első otthoni átnézéskor feltűnt, amire azóta figyelek: az első kerékdobokban lévő műanyag bélés mögött, az első ajtók tövében megül a sár, kosz, mocsok - olyan, mint egy zsák és nincs kivezetése. Az első ajtók ajtónyílásából belátni, de nem lehet kitakarítani. Minden második mosásnál leszedem a sárvető gumit és megbontom a sárhányó-betétet: fél maréknyi iszap jön ki onnan rendszeresen, mert a szélvédő tövéből is ide jön le a víz és a kosz - csoda, hogy nem rohad. Vagyis mégis: az első pörsenések már megjelentek.
És az autóról, úgy, mint használó:
Személyautó, és mivel 14 évig kizárólag egy VW kisbusszal jártunk előtte - én még most is - szűknek érezzük. Épp, hogy nem ér össze a vállunk a párommal elöl, de az igazat megvallva, valójában a kategóriájában szerintem jó a helykínálata. Szedan, tehát a csomagtér szimpla, a hátsó támlák osztottan dönthetők, de az "alagút" elég szűk, így korlátozott a használhatósága.
Ami nekem nagyon nem jön be: szörnyen alacsony az autó, szinte a földre kell ülni, az ajtók tágra nyílnak, és nehéz elérni őket, ha annyira nyitva vannak, ami mellett kényelmes a beszállás. A műszerfal napfényben nagyon tükröződik a szélvédőn. Ezt a három dolgot képtelen vagyok megszokni.
A motorja kellemesen halk, nem túl agilis, de éppen elég. Pörgetve valóban megjön a hangja, de nem vészes. Ellenben nem gyűri az aszfaltot, még távolról sem. A fogyasztása viszont nekem több, mint az átlag "népítélőnek": autópályán 3 személlyel 110-120 között 7-7,5, városban min. 9 liter. Igaz, többnyire Budapesten használjuk.
A design és a belső semmi extrát nem mutat, hozza a kor átlag színvonalát mind formában, mind minőségben, de azt meg kell mondani, a kárpitok jól bírják.
Nekem nincs érzelmi kötődésem a géphez, a saját kisbuszommal 1995 őszén indult együttélésünk mellett ez nem is csoda.
Ez az autó azt tudja, amire tervezték: az átlagember átlagautója, ami nem feltűnő, de nem is lenézni való. Eltűnik a tömegben, de nem egy kisautó, amit minduntalan előznek, leszorítanak, stb. Tipikus átlagpolgárnak való, aki nem akar kitűnni - főleg a szedan.
Minden esetre meg kell valljam, nem rossz gép, bár ez az elektromos hiba beigazolta a félelmeimet: a 21 éves VW T3-al, legalább 1/2 millió (vagy ki tudja mennyi) km-el a múltjában minden évben nekiindulunk Európának, tavaly pl. megléptünk a nyaralás alkalmával 7000 km-t, és ugyan egyszer szerelni is kellett, de magam meg tudtam oldani. Az Almerával nem mernék nekivágni egy hosszabb túrának, mert szerviz nélkül meghal az ember, ha hiba van. És az egy heti cucc egy 4 fős családnak nem is fér el benne rendesen (próbáltuk ezt is). Ez az autó maximum pár100 km-es utakra készült - szerintem.
Összefoglalva: ez az autó az, aminek kinéz: átlagautó, átlagos képességekkel és semmi olyat nem mutat, amiért szeretni kellene - persze ettől még lehet szeretni. Teszi a dolgát, de nem bízom benne és a srácok is inkább ülnek a lassú és zajos kisbuszban, mint az Almerában. Ennek az autónak nem nagyon van stílusa (legalábbis a szedannak) és nem ad többet annál, hogy egy autó. De nem is dolga.

Update 2012. október:

Megint elkezdett rángatni (talán a csökkenő hőmérséklet, emelkedő páratartalom lehet a ludas?). Mindegy, ebből megint szerviz lesz - és megint pénz. Félek, túl sok pénz - bár azért a szerelőnél rákérdezek majd, hogy tavaly is ez volt a gond...
Kipufogó: A középső és hátsó dobot összekötő karimánál szépen szétégett a cső. Most úgy néz ki, elég a középső dobot cserélni (a legolcsóbbat 17ezerért találtam). Ha nem - gányoltatni nem akarok -, két dob rendel. Nem túl jó kilátások.
Küszöbök: a hátsó kerékív előtt mindkét oldal, de főként a jobb oldali küszöb erősen átrohadt. Lakatos ránézésre sima rálemezelést mondott az előző "javítás" módszereként - tehát lelkiismeretlen munka. Ennek a javítása sem lesz túl olcsó mulatság.
Ami még előjött: a hátsó lengéscsillapítókon kezdenek lerohadni a gumiharangok. Nem tudom, eredeti gátlók-e, de remélem sikerül valami kedvezőbb megoldást találni - mondjuk csak gumiharang csere -, mert egyébként a gátlók rendben vannak (legalábbis úgy látszik).
Nos, olybá tűnik, a sok-sok jó ítélet (vagy elfogult?) ellenére ez az autó nem a megbízhatóság és hosszú élettartam mintaképe.
Mivel az ára is rohamosan zuhan a merevítőnyúlványok, hátsó biztonsági öv bekötési pont (bal), jobb hátsó és jobb első kerékdob tenyérnyi rohadás javítása, eladni nem érdemes (túl sokat kellene ráfizetni a minőségi ugrásra), talán jobban jár az ember, ha megpróbálja normális szinten tartani a gépet még vállalható költségen. Bevásárló autónak, vagy bevetni a téli latyakba még jó lesz - szerencsére a fűtése OK, bár a ventilátor a tavaszt idézi (szeret csiporogni, jobban mondva nyekeregni többszöri kenési próbálkozás ellenére is). De a nagyobbik srác is jövőre már mehetne a jogsiért - tanulóautónak kíváló lesz. Legalább nem azt az autót döngöli majd, amiért kár lenne...

Update 2012. december:

A középső és hátsó dob kapcsolatát jelentő és szétégett karima okozta problémát egy lakatos megoldotta 5.000 Ft-ból (mindkét dobot cserélni kellett volna, 17 és 38ezer lett volna - legalábbis én ezt találtam legolcsóbbként), így immáron csendes az autó. Mintha a rángatás is elmúlt volna. De csak volna.
Egy baráti társasággal nekiindultunk Tokaj felé egy kellemesnek ígérkező borkóstolós hétvégére, és úgy alakult, hogy az Almerának esélye adódott bizonyítani. Nem élt vele!
Az egyik gond, hogy a hátul ülőknek lefagyott a lába, akár hogyan próbáltuk a fűtést és a szellőzési irányokat állítani - az első ülések alatt nem jut hátra a meleg levegő, viszont a padlólemez kb. egy óra alatt frankón lehűlt a kinti zimankó miatt.
Hazafelé elkezdett időnként rángatni az autó, helyenként gyengén ment, majd szinte állandósult a probléma. Tanakodás, elméletek gyártása, majd a konklúzió; egyik henger meg-meg áll. Egy mozdulat az első gyújtáskábellel, és rögtön kiderült a hiba: a 4. henger gyertyakábel megadta magát. Nagy nehezen hazavergődtünk. Másnap rövid keresgélés után 9000-ért mind a négy cserélve. Biztonság kedvéért a rotor helyére is új került és szerettem volna az osztófej-fedelet is kicserélni. Meg is vettem, de nem lett jó, visszavittem. A lényeg; az ... (egyik országos hálózattal bíró alkatrész-kereskedő) listájában egyetlen osztófej-fedél sem passzol a mi "autónkhoz" (kb. 3/4 órát keresgélt az eladó). Gondoltam, a rángatós sztori kipipálva, de nem. Párás, hideg időben csak elő-elő jön - kénytelen leszek hideg, szaros, esős időben kontakthibát, áthúzó elektromos alkatrészeket keresgélni, ami ráadásul kizárólag terhelés alatt jön elő???
Ráadásul a motorolaj is szivárog, az ékszíjtárcsa felőli oldalon egy pár kilométeres menet után ujjpercnyi folt díszeleg a kövön és a váltó is tiszta olaj-takony. Valószínűleg főtengely-szimering probléma.
A váltó egyébként mostanában hangot hallat. Nagyon remélem, hogy nem komoly...
Egyetlen pozitívum a fogyasztása: országúton, teljes terheléssel (4 felnőtt + csomagok), téli útviszonyok mellett 7 liter/100 km. Ami viszont meglepett: 40 litert tankolva majdnem tele a tank - megint egy jel, hogy nem világjárásra méretezték...

Nos, ott tartok, hogy kezd elegem lenni ebből a sz..rból. Azért vettük, hogy legyen az öreg huszonplusz éves gép mellé egy stabil, megbízható autó, erre több vele a probléma, mint az öreggel, pedig próbáljuk szinten tartani. Ha így folytatódik, megy a bontóba - merthogy ára nem nagyon van a használtautó-piacon.
Egy dolgot viszont bebizonyított: sem műszakilag, sem komfort tekintetében nem alkalmas utazásra; max 100 kilométer és csak olyan környékre, ahol van ismerős, aki segít, ha menteni kellene...

Update 2013 február:

Műszaki vizsga volt soron. Az olajfolyás az első főtengely-szimering és a szelepfedél tömítés cseréjével megoldódott, de ezek után derült ki, hogy az osztófej-meghajtásnál is folyik az olaj, ennek cseréje lesz (lenne?) az egyik következő lépés.
A bal hátsó-külső lámpát ('99-es szedanról beszélünk, fehér-piros lámpatestekkel!!!) egy szerencsétlen tolatás kapcsán betört burája miatt cserélni kellett. Hetekig hívogattam a bontókat, néztem Almerás fórumot, e-Bay-t, hol szerezhetnék fehér/piros hátsólámpát, de semmi eredmény. A bontósok szerint egyenlő a lehetetlennel ilyet bontottan szerezni, ha lenne, 15-20 ezer Ft körül lenne az ára. Utángyártott nem létezik, csak sárga-piros változatban (ahhoz persze cserélni kellene a 4 lámpából legalább a 2 külsőt a színegyezés miatt, ami bontottan legalább 20-25eFt - és akkor a belsőkről még nem esett szó - az már csak esztétikai kérdés). Maradt a gyári új, ami 31 és 35 ezerFt között mozgott árban - sikerült egy kedvezőbb áron kínáltat szerezni.
A lengéscsillapítók gumifelütközői és porvédő harangjai, valamint a motorikus tömítések cseréje közben nem volt semmi különös, de az előbbiek okán kicsit jobban megbontott autó érdekes meglepetéseket tartogatott: rohadások a hátsó belső traktusban a doblemezen és az egyik biztonsági öv befogatási helyén. Sor került a jobb első doblemezen is egy tenyérnyi rohadás javítására is(lemezillesztéseknél keletkezett, hiába a gyárilag szerelt műanyag doblemezbetét). A várt, de ennyire mégsem elkeserítőnek gondolt helyzet a hátsó kerékíveknél volt. Nem csak esztétikai, hanem komolyabb szerkezeti elemeket is érintő erős korrózió derült ki, így csak a lakatos munka egy hetet vett igénybe (pl. a tankot is ki kellett bontani).
A váltó morgása megmaradt, és kicsit komolyabbnak tűnik a hiba, ahogy figyelem: főleg 1. és 2. fokozatban, terhelésnél hangos, feljebb elhalkul.

Ezek után mit mondjak? Látva, de ki nem írva a mostani kiadásokat (100ezer fölött volt a műszaki vizsgával, de a javított elemek fényezése nélkül), tombolok a dühtől. Ha látom előre, milyen komoly a rohadás, megy a "kocsi" a bontóba, de sajnos félúton kerültek elő a nagyobb költséget okozó karosszéria hibák, így mindenképpen lett volna javítási költség.
Összegezve; ZSÁKUTCA. Azt nem mondom, hogy ez életem legrosszabb és legmegbízhatatlanabb autója, mert egyszer volt egy rosszabb is, még a '90-es évek első felében (azokban a bizonyos valóban roncsautó-szürkeimportos időkben).
Van egy egyébként mozgó és naponta használható szerkezet, ami irányában egyre a nullához konvergál a bizalom, de ha ki akarnánk szállni belőle, mindenképpen buknánk rajta. Ha veszek helyette másikat, az átíratás, a másik gép ára és az elöről kezdődő javítások sora ugyan olyan helyzetbe hoz, mint amiben most vagyunk. 1-1,5milliót pedig nem vagyok hajlandó egy autóért fizetni, aminek ugyan ez lenne a funkciója; napi rohangálós autó, mert élményt adni nem feladata, többlet értéket pedig nem tudna adni a mostanihoz képest (ez is megy, halk, fűt, szól benne a rádió, stb.). Ráadásul jó eséllyel arra is kifizetne az ember évi 100ezer körül a különböző szervizekre.

Update 2013. december:

A javított karosszéria-elemek fényezése letudva - legalább nem rohad és elfogadható az autó külleme. Időközben a váltó javítása halaszthatatlanná vált, mint kiderült, a nyelestengely romokban volt, és az előtéttengely is lógott már - olaj 10ezer, alkatrész és munkadíj együtt 60ezer volt.
Nem sokkal a váltójavítás "kiheverését" követően előjött a jobb első toronycsapágy fáradása - ezt magam kicseréltem (alkatrész 5zer Ft).
Az olajkarter-tömítés is cserés lesz, olajcserénél ezt is meg kell majd lépni.
Már nem is akarom kommentelni a dolgot...

Hibalista

- - Kuplung, - - féltengelyszimering, - - jobb lengőkar hátsó szilent (a három együtt 90ezer munkadíjjal), - - gyújtástrafó és gyújtás-jeladó (a kettő együtt 72ezer munkadíjjal), - - kapcsolók izzói, - - ablaktörlő rudazat nyikorgás (itthon eljátszadoztam vele, zsrízás után OK) - - központizár motorjai. - - jobb és bal hátsó kerékívek és küszöbök, A-oszlop-küszöb találkozási pontok, első ajtók alsó élei, hátsó merevítőnyúlványok, hátsó biztonsági öv bekötési pont (bal), jobb hátsó és jobb első kerékdob, valamint jobb hátsó fenéklemez tenyérnyi korróziója (hátső kerékív javítóelemek, 12eFt/ db. - -a középső kipufogódob - hátsó dob kötésénél szétégett a karima (lakatos javította 5ezer Ft-ért), - - gyertyakábel hiba - 4 kábel készletben 9.000 FT - - első-hátsó főtengely-szimmering - - törött bal hátsó-külső lámpabúra cseréje újra, 31eFt - - lengéscsillapító felütköző gumibakok és porvédő harmonikák, csere, 4700+5900 Ft (2 db első/ 2 db hátsó) - - szelepfedél tömítés, csere, 2000 Ft - - váltó nyelestengely és előtéttengely csapágyak, csere munkadíjjal, alkatrésszel és hajtóműolajjal együtt 70ezer - - jobb első toronycsapágy, csere, alkatrész 5ezer Ft

Ide hordtam szervizbe

Ismerős maszek

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1999
Kényelem (5) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 187000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 21000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? T3 Multivan Következő autója? Biztosan nem Nissan...
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Almera 1995

További ítéletek (140 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)