"A Sárga Csoda"
Szöveges ítélet
Az autót 2006. júniusában vásároltam egy használtautó kereskedőnél. Az autó nagyon jó állapotúnak tűnt. Elvittük a vásárlás előtt megvizsgálni a fényezést, a festékvastagságot, kerestünk rejtett korróziót. Felemelték a kocsit megvizsgálták alulról, megrázták. Az autón nem találtunk kivetni valót, így megvettem, ez az első saját autóm. A kocsi motorteréből 2006.08.hónapban egy morgó hang jött elő egyik napról a másikra. A generátor csapágya volt a ludas, azt kicseréltettem, a hang megszűnt. Megjegyzem, ez nem műszaki hiba, hiszen töltés volt. Szerintem nem az autó hibája volt ez, hanem szerintem túl volt feszítve a szíj, valamelyik korábbi szervíz hibája. 2008.06.hónapig használtam probléma nélkül, amikor is jött a műszaki vizsga. A műszaki vizsgán kijelentették, hogy a hátsó lengéscsillapítókat cseréljük ki, mert különben nem engedik át a vizsgán. A telók 35-40 %-osak voltak. Ekkor a kocsiban 65.000 km volt. Nem volt más választás, lecseréltettem őket: Lip(mesa) gázos telókra. Közölték viszont, hogy az első telók is cserére szorulnak. A fenti hibára gondolva, 2009.03.hónapban kimérettem az első telókat: a jobb első 28 %-os, a bal első 72 %-os. A jobb első aggasztó állapota miatt lecseréltettem ezeket is, szintén Lip(mesa) gázos telókra. A népítélet szerint ezek a japán autók tartós alkatrészekkel vannak ellátva. Ezért nem értem ezeket a lengéscsillapító cseréket, ilyen kevés km-nél. Főleg az nem érthető, hogy miért ilyen nagy különbség volt elől a jobb és a bal teló állapota között. Valószinűleg az előző tulajdonos nem rendeltetésszerűen használta, rossz úton járt vele, vagy nem közlekedett vele sokáig. A 3 év alatt ez a 3 apró bosszúság volt, egyébként az autóval elégedett vagyok. A motorja, váltója nagyon jó. A futómű szerintem közepes képességű. A hátsó futómű a keresztirányú hullámokat nem szereti, huppan rajtuk. Gyors kanyarban érezni, hogy az autó hátulja könnyű, így a vége könnyebben megindul. A kocsira 2007.03.hónapban vettem egy garnitúra Pirelli P5000-es nyárigumit 195/50R15 méretben, és hozzá 15-ös Dezent alufeniket. Az autó külsejét ez a szett nagyon feldobja, főleg a fiatalos sárga színnel vegyítve. Az autó jóval stabilabb kanyarban, mint az eredeti 175/65R14 méretű gumikkal, viszont cserébe jóval feszesebb is. Az utastér anyagai japán autókhoz képest nagyon jól vannak összerakva. Jelenleg nem sok zörej van, nem több, mint egy 4-5 éves autóban. Érdekes, hogy az ablakemelők tekerősek, a tükrök meg elektromosak. A kesztyűtartó feletti műanyag elem kilazult korábban, zörgött. Kiszedtük, kibéleltük kétoldalú ragasztóval, visszatettük, a zaj megszűnt. Érdekes.
Hibalista
- 1. Generátor csapágy tönkrement, morgó hangot adott. A csapágy cserélve 2006.08.hónapban: 20.000 HUF.
- 2. Hátsó lengéscsillapítók cserélve 2008.06.hónapban a műszaki vizsgakor: 30.000 Ft összesen.
- 3. Első lengéscsillapítók cserélve 2009.03.hónapban: 40.000 Ft összesen.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | még nem készülök venni |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
