Holdrakéta
Szöveges ítélet
Need for Speed és Tokyo Drift miatt gyerekkori álmom vált valóra mikor megvehettem sok év spórolás után.
- Soknak tűnő kilométerrel (253000) de ez nem érződik egyáltalán az autón, nincs elfáradva belső tér sem zörgős, a bőrülés kopása árulkodik a megtett útról semmi más. Külső forma nagyon szép de kell rá egy lökhárítótoldat és két pár nyomtávszélesítő, hogy elérjük azt a formát amilyennek kellene lennie. Mert gyárilag bizony alatta vannak a kerekek rendesen. Enyém egy Rays packos verzió, gyárilag Brembo fékkel és Részlegesen önzáró difivel szerelve, ez az USA verzióból kimaradt. Nemhiszem hogy jobban fogna a fék de a gyárilag Volk Racing "Rays" kerekek mögött megcsillanó arany Brembo megéri a pénzt. Visszatérve a Rays Packos felnikre melyek kovácsoltak és az alap felniktől 4 kilóval könnyebbek. A gumis mindig meglepődik rajta milyen súlytalanok még a 245/45 R18 as gumikkal szerelve is.
- Motorja atombiztos ha hidegen nem volt hajtva. Olajat mindegyik eszi valamennyire de ha kiszedjük a katalizátort mely gyári hiba miatt olajfogyasztást okoz ezzel minimalizálni lehet a motor kopását és az olaj étvágyát a VQ35 motornak.
Alul is húz na de felül! 4000 nél mégjobban megindul vadul hörögve ilyenkor főleg ha esőben megy vele az ember és ki van kapcsolva a menetstabilizáló elektronika vigyázni kell mert hamar berakja magát az árokba pihenni. ESP vel is tud meglepetést okozni kezdő hátsókerekezős autósoknak csak gyakorlás után javaslom az esőben való durvább vezetést vele. Alkatrészek főleg ebayről vagy angliából olcsón beszerezhetőek, egykét fontosabb dolog a nagyobb autósboltokban is kapható. Áruk igazán kedvező de olcsóbbak mint a '99 es évjáratú E46 os BMW hez csak sokszor várni kell rájuk. Szerelhetőségre ésszerű, főleg youtube alapján bármi megoldható rajta illetve a Facebook csoportokban sok sok segítséget adnak, összetartó a közössége a típusnak.
Menetteljesítményre bőven elég az autó, súlya viszonylag nehéz - 1.6 tonna körül mozog. Kanyarban bőven sikításhatár fölé autózható és még akkor sem csúszik meg száraz úton. Hátsó gumik hamar kopnak ilyenkor. Kis tuninggal sikerül megfogni nagyobb autókat is pl 2006 911 Carrera S. Tuningra kb minden is kapható hozzá. Megbízhatóságra Japán és ezzel elmondtam mindent. Kettőstömegű lendkerék van benne de 260 ezernél még a gyári forog rajta. Ezt ki lehet váltani Angliából 170 ezer forintért könnyített kuplungszettel (Ennyi az ára kompletten tárcsával és nyomólappal, lendkerékkkel) Ezáltal jobban is fog menni.
Összességében ha valaki hátulhajtós erős autót keres megfizethető áron
Update 2019.11.20:
Belement még pár ezer kilométer az írásom óta, egyetlen esemény volt, hogy a K&N olajszűrőt hanyagolni kell mivel nincs elég áteresztőképessége és melegen hajlamos kisebb olajnyomást generálni. A 2800 Forintos Mann szűrővel viszont tökéletes.
Illetve kimozdult a helyéről az ablakmosó szivattyú így egy idő alatt elcsepegtette a folyadékot. Még mindig húz mint egy tehervonat.
Hibalista
- Kuplung munkahenger - 12000
- Kuplung fémhálós cső - 12000
- Kuplung Főhenger - 36000 Gyári új kedvezmény nélkül.
- Két hátsó kerékcsapágy - 20000/db
- Ablakmosó pumpa - 1800
- Légzsák átvezető szalag - 2800
Ide hordtam szervizbe
Tomi - Palota Citro Kft Várpalota.Gondos gyors kedves. Ért hozzá bármit megjavít rajta, neki is van egy.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Jómagam- Könnyű szerelni, Youtube alapján bármit meg lehet csinálni rajta.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 253000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | RX8 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
