Nissan 300ZX TT=az erő legyen veled
Szöveges ítélet
Amiket előttem írtak mind igaz és lényegretörő, én kicsit más perspektívából írnék: TUNING. Ahogy látom mára már jobban szétszakadt az elérhető ZX mezőny a hasznaltauto.hu-n. Van nagyon olcsón teljesen leharcolt és sok pénzért viszonylag jó állapotú. Mindkettőt érdemes megvenni, de mindkettőre sok pénzt fogsz költeni. (Ha Nissan akarsz és nincs sok pénzed, akkor vegyél inkább 200sx-et. Az kb. 40%-al kevesebb pénzbe kerül rendbehozni, vagy megtuningolni...nem néz ki ennyire brutálisan , de viszonylag könnyű autó (1200kg) és a motorja sokat elbír. Egy 400 lovas 200sx 1200kg-al úgy megy mint egy 580 lovas ZX...mert a ZX 1600kg...ez nem a forgalmiból vett adat, hanem lemértük...) A ZX a suprával karöltve az egyik legjobb japán tuning alap. A Supra orbitálisan drága, nem is nagyon van eladó twinturbó és ha van is akkor autómata váltós. A Mitsu 3000gt is jó, de nem olyan stabil a motorja és nagyon nehéz autó. Az RX7 Wankel motoros, amit nem nagyon szeretnek az autószerelők, mert ritka motor és nem könnyű találni tuningcéget hozzá, vagy ami van, baromi drága. Az NSX kétség kívül a legexklúzívabb mind közül, de szívómotoros, amit ugyan lehet turbósítani, de egy olyan turbósítás ami +100-130 lóerőt hoz 3-4millióba kerül és ezt a+teljesítményt bármelyik turbósból olcsóbban ki lehet hozni.
VISZONT!!! Jól gondold meg, hogy mit szeretnél! Ha csak a gyári turbót szeretnéd nyúvasztani 1 bar-ig, azzal nincs nagy probléma, maximum a kuplungodat fogja megcsúsztatni, mert 1 baron már közel 400 lóerőt tud a ZX.. (Tilos az ebay-ről kuplungot venni mert rossz!!!...tapasztalatból mondom... Inkább csináltasd meg Kiskőrösön!) Ha viszont egy 4-5-6-700 lóerős autót akarsz, akkor sincs nagy gond, de nem árt, ha van 4-5mill a párna alatt...NE próbálkozz ebay-es venom/tlf injektorokkal, kuplunggal, gagyi lefújószeleppel, felnivel stb. Mind-mind rossz lesz!!! Vegyél elsőre jó minőségüt japánból, vagy amerikából és nem fog utólag fájni a fejed a kidobott pénz miatt! 1 bar-ig csak kuplungot kell cserélj és direktszűrőt, aztán 1 bar fölött kipufogó rendszert, injektorokat, kompjútert,turbókat, gyertyákat. 1.5 felett már kellenek a 740-es injektorok, a 300fokos szívósor, egy os-giken kuplung, teljes üzemanyagrendszer csere, nagy benzinszűrő, nagy benzinpumpa és nem utolsó sorban nagy felni, nagy papucsokkal...
Így nem tünik nagyon drágának, de sok apró kis mütyür kell még , amik apránként de azért tisztességesen megtolják a költségeket. Bármilyen szinten van az autód figyelj mindig az olajra és cseréld sűrűn!!!3-5000-ként!!! (Nem vicc...) Mindez biztos elrettentően hangzik, de ha belegondolsz, hogy 5-6 millióból lehet csinálni egy 5-600 lóerős autót, ami nem a főtengelyen, hanem a hátsó keréken mért teljesítmény, akkor egész másképp hangzik a dolog. Gyakorlatilag Lamborghiniket, Ferrarikat és Porschéket lehet verni vele pedig azok 5-ször ennyibe kerülnek. A fogyasztást 1 bar fölött gyakorlatilag felesleges firtatni. Városban 20-30 között, városon kívül 12-14. Viszont amit tud az autó az mindent megér...:-)
Hibalista
- Tilos itthoni márkaszervízből rendelni bele alkatrészt!!! USA-bol 1/3-ad áron van minden...(czp.us, z1motorsport.com, amzperformance.com)
Ide hordtam szervizbe
Súbert Jácint, Nyíregyháza...profi szerelő, szedett már szét párat és össze is rakta, meg is tuningolja ha viszel hozzá alkatrészt.(ha nem akkor is...:-) Ami még értékelendő, hogy ha látja hogy valami nem jó, vagy már csak rövid ideig húzza , akkor is szól, nem várja meg míg szétesik és nagy kárt csinál, hogy vidd minél hamarabb vissza hozzá...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 145000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | 300 zx NA | Következő autója? | Ez marad, de kell majd egy "normális" autó is...:-) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
