Datsun 160 J SSS -ami nincs a palettán...
Szöveges ítélet
Imádtam. Első autóm, sokat dolgoztam érte, de megérte. Anno még V táblával használtam egy ideig, miután elvették a svéd táblámat :-)
Az eredeti motort sajna kicseréltük egy blubird motorra (mindezt még svédországban, egy sufniban), mivel az eredeti bikarburátoros motor, még tojással a gáz alatt is vagy 14-litert evett a drága 98-asból, mindez pedig egy egyetemistának...
Az "új" motort kb. 7 óra alatt cserélte ki Swenson (elfeledtem a nevét) a tanyán, néhány sörért cserébe. A kocsit hazavezettem kb. 2000km, és csak tankolni kellett (aludni nem volt kedvem) így alig 25 óra alatt megjártam (anno 88 körül az x-malmö-trelleborg-sasnitz-berlin-prága-pozsony-bp-y útvonalon). (Akkor még azt hittem :) _Sajnos_ a blubird motor nem szuperált túl jól, úgyhogy kb. 1 hónap mulva visszacserélte Swen az eredetire. Érdekes módon ettől megjavult a fogyasztása, kb 9 alá sikerült a városit vinni, autópályán meg 190 körül is csak 11-et evett.
Sajnos rohadt mint állat a kasztni (lehet hogy egy jégveréstől, de apró pici foltokban rohadt mindenütt) Matyikánál, aki ismeri - fogalom - néhány napos csiszolómnkával sikerült fémig smirglizni a teljes kasztnit (tetőtől talpig) - talán csak a küszöböt kellet kicsit heggeszteni ezután. Jó vastag (talán 4 rétegű finom alapozás után kapta meg az eredeti "rohadó meggy" helyett a "tűzpiros jaguár" színt. Igyekszem előkotorni majd képet róla.
A sportos ülések elöl fejedelmiek voltak, de alkalomadtán a +3 ember teljes mászócuccal már igencsak szűknek érezte a hátsó fertályt :-)
Kis csomagtartó, nagy első motortér. No klima, de nem is kellett, a fűtése svéd piacra készült, hűteni meg jól hűtött a menetszél. Sportos kagylóülés, talán túl jól is tartott...
A oszlop nélküli (ha ez a neve) keretmentes üvegek elöl-hátul.
Sajna egy barom féltéglás módszerrel próbálta megszerezni a már akkor is divatjamúlt Clarion rádóimat. Másnap reggel hatalmas üvegmorzsa emlékeztetett az ívelt ajtóüvegemre.
Mivel ilyet sehol sem kaptam, egy leleményes plexissel (szentendrei úton) mekgájveres módszerrel csináltunk oldalüveget - hajlítgattuk olvasztgattuk hajszárítóval/forrasztópákával (még a műszakin is átment csont/ismerettség/juttatás ;-) nélkül a Mozaikban!!!
Aztán úgy adódott, hogy Violettát az x számú vámhivatalban kellett felajánlanom térítésmentesen a magyar államnak, vagy kifizetni az akkor a "svake" vagy milyen katalógus szerinti 19800 USD utáni vám/illetékdíjakat...
Én adásvételivel 6.000 SEK-ért vettem ~akkor ez talán 150.000 HUF volt, az illeték/vám/anyámkínja meghaladta volna a millát a kilencvenes évek elején...
Sajnáltam. MA is sajnálom. Remélem nem zúzták be, és valahol még gurul...
Hibalista
- Kipufogó, zár, hűtő, vízpumpa, fékcsövek
Ide hordtam szervizbe
Matyika, a "tűzoltóknál" a kanyarban
Egy kalapáccsal csodákra volt képes néha
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Vízpumpaszervíz valahol a "betűs házak" felett, a rózsadombon
Azt mondták ilyen kocsi nincs is, de szereztek hozzá vízpumpát - igaz aranyáron
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1974 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Peugeot 504D -a dizel-fröccsentő |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
