A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » 240z, 260z, 280z (1969-1978)

240z, 260z, 280z 260Z 2+2 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

260Z Fairlady, a bitang öreglány

Szöveges ítélet

Pár évvel ezel?tt, kb. 81-ben épp a csattogós lepkét tereltem békésen, amikor egy parkolóban láttam egy ilyen autót. Ifjonti lelkemet mélyen felkavarta a dolog és elgondolkodtam azon, hogy a halódó kapitalizmus kéng?zös lehelletében nyomorgó cionista bérencek hogyan tudnak ilyen parádés járm?vet kreálni? Nekem legalábbis jobban tetszett, mint a Wartburg...
Kés?bb megtudtam, hogy az akkor megpillantott képz?dményt Datsunnak hívják, bár ezzel kapcsolatosan komoly nézeteltérésbe kerültem egy ismer?s?mmel, aki váltig állította, hogy ez igazából egy Nissan (mily botorság...). Kés?bb arra is fény derült, hogy feleslegesen emlegettük egymás tisztességben meg?szült édesanyját oly lelkesen, mivel mindkett?nknek igaza volt.
Az id? közben telt-múlt és a Datsun lassan háttérbe szorult az élet egyéb tréfás kihívásai között. Ám egyszer egy ismer?söm udvarán találkoztam egy 260Z-vel. Kész, végem lett egyb?l. Az ominózus példány sajna nem volt eladó, ráadásul volt is baja elég, így Labancföld irányába kezdtem kacsingatni, hogy felkutassak egy viszonylag jó állapotú jószágot. Alig két év vadászat után sikerült is vennem egy relatív jó kiállású darabot, miután szerencsétlen módon el?z? tulajdonosa elköltözött err?l az árnyékvilágról és örökösei nem értékelték az egykori Japán csúcstechnikát. Szerencsémre ! Potom áron megvettem és hazahoztam. Ez a folyamat persze kissé komplikáltabb volt, ugyanis az autó némileg leharcolt állapotban pihent egy telepen, akkor már 7 éve. Elvonszoltam egy helyi barátom m?helyébe Regensburgba, ahol három napi munkával sikerült önjáróvá alakítani. Érdekes módon a motor már eredeti állapotában is pöccre indult. Sajnos a tudománynak itt vége is szakadt, ugyanis a gép egyébként 1214,65 sebb?l vérzett. A gumiabroncsok úgy el voltak öregedve, hogy fékezéskor szikráztak. Azért nagy nehezen csak sikerül gatyába rázni a technikát és egy csendes májusi este hazaközlekedtünk a géppel. A karburátor kisebb hibája miatt minden benzinkúton kuncsaftok voltunk a hazaúton, valamint minden Omega koncerten elismer? tapsot vívtunk volna ki a füsttechnikánkkal.
Miután hazaért az autó, nekiláttam rendbeszedni.
El?sz?r a fékek javultak meg. Itt csak a betéteket és a flexibilis csöveket kellett cserélni, no meg a f?fékhenger és a munkahengerek gumikarmantyúit.
Ezt követte a karburátor. Itt minden gumialkatrész cserére szorult. Persze semmilyen alkatrész nem kapható hozzá, így gyakorlatilag mindent pusztakezes technikával kellett el?állítani. A karburátorok rövid rábeszélést követ?en jobb belátásra tértek és a kezdeti 26-28 literes fogyasztás visszaesett 18 liter környékére. Sajnos a meleg indítási problémák, mely a típus sajátossága, nem sz?ntek meg, így elkerülhetetlenek t?nik a két Hitachi karburátor szám?zése a garázs legmélyebb bugyraiba, és helyettük két csinos Weber beszerzése, a szükséges átalakító készlettel együtt.
A gép feltámadását követ?en a teljes felújítási ötletemet kissé elnapoltam és úgy döntöttem, hogy a nyarat végigautózom vele. Csodálatos volt. Az autó 30 éves kora ellenére igen virgoncan mozog. A 2,6 literes hathengeres soros motor viszi a kasztnit, mint foxi a lábtörl?t, a fékek pedig kényelmesen és kell? határozottsággal alakítják h?vé a megszerzett lendületet. A kormány és a futóm? elképeszt?en jó. Szinte hihetetlen, hogy 30 évvel ezel?tt gyártották. Még a lélegzetelállítóan sz*r 6-os úton is zajmentesen halad és a legendás min?ség? pesti aszfalt sem hozza ki a béket?résb?l. Arról nem is beszélve, hogy a kinézete fergeteges. A piszok hosszú orr miatt az els? ülés közelebb van a kocsi farához mint az elejéhez és a túlkormányozottság elkerülése érdekében a végletekig lepuhított hátsó futóm? miatt az egész gépsárkány enyhén hanyattlökött képet mutat. Van egy kis "Rodzsermúros" beütése. A hathengeres motor hangja passzol a gép kinézetéhez és nem hagy kétséget afel?l, hogy az autó nem csak sportosan néz ki, hanem igazi sportkocsi.
A nyár persze elég hamar véget ért és elkezd?dött a felújítás. Els? körben kipiszkáltam minden eltávolíthatót a kasztniból, ezt követte egy kicsomagolás, azaz a régi festékrétek eltávolítása. A csupasz autót egy hozzáért? barátom karosszériázta (azért még szóba áll velem...), majd egy igen jó fest?brigád fényezte az új mélyfekete színre. Most épp a kárpitosnál várja sorsa jobbra fordulását. Ha kész a textilezés beugrik a motor és a felújított váltó a már beszerelt difi mellé és hajrá ! Remélem tavaszra lábra áll a démon és újra vezethetem.
Már nagyon ránkférne...

Hibalista

- A motor a kormánym? és a fék kivételével minden rossz volt benne.
- Féltengely (felújítva a csepeli CVT-nél) 4000 Ft/db
- Váltó (1-2 fokozati szinkrondob törés) 75000 Ft/db (!)
- Fényszórók (Akut foncsorhiány) 7000 Ft/db
- Karburátorok (Hitachi vs Weber) 200000 Ft/klt
- Kipuffogó (újragyártva) 25000 Ft
- Kárpit (csere) 60000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1975
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 170000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 18 l
Előző autója? 300ZX (mellette, nem helyette) Következő autója? Mással járni, ha Datsunnal is lehet? Badarság.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan 240z, 260z, 280z 1969

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)