Egy igazi GT, vagy az egyik legideálisabb tuningalap?
Szöveges ítélet
Az autótuning fiatal korom óta érdekelt. Az előző autómon is nem kis átalakítást végeztem. Miután nem tudtam tovább fejleszteni, mindenképp gyárilag turbós autót szerettem volna, és mindenképp hátsó kerék meghajtásút. (a régi szép Nagypolszkis, Ladás idők emlékére)
A Hondánál ilyet nem találtam volna, meg amúgy is régóta szemeztem a típussal. Rengeteget olvastam külföldi fórumokon a legendás SR20DET motorról, tuning lehetőségeiről. Itthoni driftversenyeken hiába voltak nagyszámú fölénnyel BMW-k, én mégis a kisebbségben lévő Nissan-oknak szurkoltam.
A régóta tartó használt autó böngészés végre meghozta gyümölcsét. Sok idő után feltettek egy S14-et. Itthon elég nagy ritkaság ám. Elég rossz kinézete volt a fotókon, meg viszonylag drágán is adták. Vártam...
Ahogy csökkent az ára elmentem megnézni, előtte megkérdeztem igazi 200SX fanatikus Solymi barátomat, hogy ismeri-e a konkrét autót. kiderült, hogy igen, és nagyon jó kezekbe volt addig a gép.
Elmentem megnézni, és onnantól másra nem is tudtam gondolni, beleszerettem. Kiderült, hogy a legrosszabb képeket tették fel amit csak lehetett, az autó nagyon egybe volt. Két nap múlva nálam volt az autó. A hosszú fokozatainak, nyomatékos motorjának köszönhetően egy igazi utazóautó. (persze csak két személlyel kevés csomaggal). Nekem nagyon tetszik belsőtér annak ellenére is, hogy a gombok, a kárpitok unalmasak igazán "japánosak".
Roppant könnyen kezelhető, egy kis gyerek is tud vele akár driftelni is. Gyárilag 4 dugattyús első fékek, sperdifi, difiolajhűtés, nagyon komoly hátsó futómű.
A 200LE-t 0,5bar-os nyomással tudja. Minden gyári alkatrésze úgy van tervezve, hogy csak nyomásemeléssel, és a vezérlőelektronika módosításával 260-270LE tudjon teljesíteni. Pár apró, olcsó alkatrész cseréjével 300-320LE-t tud. Akinek ez kevés, ne aggódjon tele az ebay, tele vannak a Japán, USA, Ausztrál, Angol oldalak olcsó, drága alkatrészekkel, bármit megkapni, ami csak lehet kívánni. A gyári motorbelsőt 350-400LE-ig nem kell bontani, de akinek ez sem elég százféle kovácsolt belsőből, akár a legjobb Japán Stroker kitekből válogathat.
Jobbnál jobb futóművek, fékek, merevítők, ülések.
Én már elég sok mindent változtattam a gépen, és még koránt sincs vége. Jelenleg 340LE, 505Nm, de tavaszra remélhetőleg erősebb lesz. A jelenlegi teljesítményt is könnyedén értem el vele, egy teljesen tartós, utcai tuninggal. Kapott egy új turbót, és nagyobbra lettek cserélve az injektorok, benzinpumpa, a légtömegmérő, az intercooler, a csövezései. A max teljesítményt jelenleg 6000RPM-en, a max nyomatékot 4100RPM-en adja le.
Ebből a konfigból is 400LE fölött lehet kihozni.
Rendkívül nyomatékos, nagyon jó autózható gép jelenleg is. A fogyasztása ezzel a teljesítménnyel is tud 10alatti lenni, de én általában nem úgy használom. Az olajat, ahogy a szervíz manualban is írva van 5000km-enként cserélem. Így hosszú távon élvezhetem az autót gyönyöreit.
Hibalista
- A váltója és a difije nem tolerálta a közel kétszeres nyomatéknövekedést, de egy OS Giken Japán erősített váltóbelsővel, és egy új Japán Kaaz difivel ez a gond is megoldódott. Így a fokozatok is sokkal jobban lettek kiosztva.
- Amúgy nálam csak a fékek meg a gumik koptak el, egy két izzó égett ki. :)
Ide hordtam szervizbe
Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a japán specialista tuning szervíz egyik tulajdonosa vagyok. (Red Sun Service)
A társamnak csak annyira tetszett meg az autó, hogy ő is vett egyet. :D
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 136000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Accord Wagon | Következő autója? | Tíz év múlva tíz éveset. Nissan GT-R R35 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
