A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » 100nx (1990-1994)

100nx 1.6 16V TwinCam 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Amikor még volt minőség az autóiparban...

Szöveges ítélet

A lenti "Hibalistá"-ban nagyon sokat meséltem a kocsi tulajdonságairól, akinek van türelme, olvassa végig :)

Akinek nincs, annak: lényegében megbízható, sportos, és alacsony fenntartási költségű autó, tipikus darab abból a korból, amikor még volt minőség az autóiparban, kivált a Japánban.

16 éves létére erős, dinamikus motor, megbízható elektronika (már ami elektronikus benne:), a kasztnit sajnos sok helyen kikezdte a rozsda, de ez (ha nem is a legszebben) orvosolható.

A lenti szöveg mennyiségén nem kell elszörnyülködni, abból a tényleges hibalista csak kis % :) Inkább a körülményeket írtam le, hasonló autók tulajainak okulására :)

Az elmúlt hónapokban többezer km-t tettem bele (napi 200km-t megyek pályán), benzint kér cserébe. És nem is sokat. Nyáron 6.5, télen 7.5 körül lehet kihozni, ha gazdaságosan megyek.
Persze nem csak ez jellemző.. elvégre sportkocsi :) ilyen minőségben viszont a 9 sem ritka... Cserébe 190-nél félreugranak előle :) Tovább azonban nem megy. De nem is kell neki, ezt is egyszer próbáltam meg vele. A kényelmes utazója 140 körül van, de ha kell 160-170-nel is tartósan elvisz bárhova. A gazdaságos (az esetek 90%-ában használt) sebessége 110-120 km/h.

Hibalista

- :: Miután kitöltöttem ezt a rovatot, visszagörgettem, hogy szóljak: HOSSZÚ LESZ! :) Igy leginkább csak azoknak (vagy azoknak se:) ajánlom, akiknek ilyen autójuk van/lesz, mert nekik viszont igen tanulságos lehet ::
-
-
- Az autót már eleve ingadozó, időnként motorleállást előidéző alapjárattal vettem. Több szerelő (ahogy kinyitotta a motorházat) majdnem egyből vissza is csukta, ahogy meglátta benne (a remélt injektor helyett) a porlasztót; mondván: nem értenek hozzá, nincs leírásuk, ritka autó, ergo: nem merik bevállalni. A siófoki "Távolkeletiautó-szalon" (vagy mi) ún. "szerelői" majdnem lábrázást is kaptak, amiért olyan autót vittek be hozzájuk, ami nem 2002 után készült, és nem tudnak beledugni vhová egy computert. Istenneadja, csavarhúzót kéne kézbe venni...
- Mígnem ajánlottak egy igazi szakembert (ld. majd a szerelők értékelésénél), aki szinte első blikkre rámutatott a lehetséges vákuum-csövekre, amiket kicserélve hirtelen megjavult minden. :)
-
- Mivel ezen a hibáján kívül is elég viseltes volt a kocsi, mikor hozzám került (előző tulaj ugyan nem gyilkolta, de cserébe legalább magasról tett is rá, h picit is igényes legyen a kocsival szemben), inkább esztétikai/alapvető dolgokat csináltattam meg (mint pl. szakadt csomagtartó-nyitó bowden). A srác addig ugyanis egy spárgát kötött a bowden épen maradt végére, előrehúzta az utastérbe, és azt rángatta, ha ki akarta nyitni a csomagtartót... szal többet sztem nem kell erről írnom :)
-
- Amik ezután előjöttek rajta, az leginkább a kor, és a nem-garázsban-tartás miatt következménye volt. Röviden:
-
- - kipufogócső+dob több helyen lyukas volt -> meghegesztve
- - jobb hátsó dobfék felől fékezéskor kopogó hang hallatszott: tengelycsonk valszeg külső behatás miatt elferdült -> bontóból (JapKer, Szentendre) hibátlan alkatrlészre cserélve
- - izzócserék (vmelyik kiégett, vmelyik nem, de az összeset kicseréltettem, így a műszerfal is nagyon pöpec - mint az új :)
- - hátsó ablaktörlő kontakthibás volt
- - és, természetesen, látszik rajta a kora... a csomagtartó alsó széle, és a kasztni is több apró felületen kivirágzott... ezek azonban Würth-ös rozsdaátalakítóval lekezelve, majd gyári színnel újrafestve. Így csak elég közelről észrevehető... Persze szebb lenne egy teljes kasztni generál, de már nem fogom rákölteni.
- - hirtelen gázadáskor/gyorsításkor a kocsi be-berángatott (nem lett meg először az oka)
-
- Majd, kb. fél éve használtam már, mikor érdekes történet kezdődött. Egyik jó cimborámtól, aki Metabond termékeket forgalmazott, vettem egy olaj-, és egy tüza. adalékot. Mivel olajat kb. 1500km-rel korábban cseréltem, azt újnak tekintve beletöltöttem az olajadalékot a motorba... NEM tudom máig egyértelműen összefüggésbe hozni az ezután következőket, így csaj leírom -szóról szóra- a történteket, mindenki értékelje belátása és hozzáértése szerint... valszeg nálam szakértőbb emberek többre jutnak :)
- Másnap (adaléktöltés után) Siófokról irány Békéscsaba... és 100km után, M7-esen vmi éktelenül nekiállt csörömpölni motortérben... hirtelen nagyon sokmindenre gondoltam, többek között gyanússá vált az adalék, csak nem láttam az összefüggést. Gyorsszervíz Pesten (visszafordulni nem lehetett, oda kellett érni), és a következő tapasztalat (máig nem értem!!):
-
- Lecsavarta a szaki az olajbetöltő nyílás fedelét (fülelve hogy mi csörömpöl, úgy, melegen, járó motornál, ahogy kell.. olaj persze elrendezte a muksót :D ) No, mind1, lényeg a lényeg: ahogy a kartergáz kiszökött, és csörömpölés abbamaradt (!). Szerintük öregautó-hiba, nomeg szídták a Metabondot kegyetlenül, hogy minek töltök bármit is ilyen öreg motorba, örülnék hogy jár egyáltalán... Tehát szerintük az adalék kioldott egy rakás mocskot a motor 16 éves történetéből, ami eltömte a kartergáz-szűrőt, nagy volt a nyomás, így ezért+azért (mittomén) lényeg, hogy emiatt zörgött. Szkeptikus voltam kissé, rohadtul nem kéne emiatt csörömpölni egy motornak (amennyire én értek hozzá), node tény a tény: nem zajongott.
-
- Egészen vagy a köv. 50 km-ig. Na akkor jött az ideg. De a frissen tanultak szerint: fedél le, 2 percet vár, továbbmegy. 50 km megint OK. Aztán újra. Meg megint. Aztán meguntam :) Újabb gyorsszervíz, 2 órás késés. Vmelyik Bosch szerviz (alighanem) alulfizetett alkalmazottja 1000 kemény HUF-ért meghallgatott, majd kihúzta az olajnivó-pálcát. Mondván: hagyjam úgy amíg be nem vihetem szervízbe, így nem kell megállnom 100m-enként kiengedni a gázt, mert a túlnyomás majd automatice megemeli a pálcát, és ott elszökhet a gáz, ha kell. Rövidtávú megoldás, de valóban igen ötletes. El is mentem egy lendülettel Csabáig, majd haza Siófokra. Szerelőhöz menet kezdett újra csörögni :))
-
- És itt jött hidegzuhany. Szerelő szerint ugyanis a kocsi vezérműlánc-cserés, mivel az annyira meglazult, hogy a feszítők már nem tudtak utánaállítani. A kartergáz pedig mindezekkel összefüggésben volt, jöllehet, áttételesen (annyira nagy volt a nyomás, ami okozhatott ilyen "elváltozást", ami mondjuk idővel amúgyis bekövetkezett volna, csak esetleg pártízezer km-rel később)... Hmmm...
-
- Lényeg a lényeg, lánc és feszítők cserélve, kartergázszűrők kitisztítva, a necces apróbb alkatrészek cserélve. És (láss csodát) a szűrők kitisztításával a korábban említett rángatás is megszűnt.
-
- Itt még megjegyezném amúgy a Metabond ügyfélközpontúságát... Nagyon hitetlenkedtek, hogy az ő termékük bármi bajt is okozhat, míg végül megállapodtunk abban, amit a szerelő is mondott. A kioldott sok szennyeződés hatása jelentkezhetett, ez közvetlenül nem az ő hibájuk, a motor volt régi (mondjuk, nem is szóltak, hogy ajánlott motor beltér-tisztítást végezni az adalék előtt)... Mindegy, ennek ellenére felajánlottak egy ingyenes motorbeltér-tisztítást, és olajcserét. Teljesen korrekt.
-
- Azóta (ez tavaly ősszel volt), egy hiba merült fel. Január 1-én (bekezdte az újévet a drága...) pályán elszállt a vízpumpa. Hűtővíz elcsordogált, de 2× utántöltéssel hazamentem vele, úgy, hogy végig ment a fűtés. Az is sokat számított. A vízpumpával egy kalap alatt a termosztátot is kicserélték. 15 ezer Ft volt.

Ide hordtam szervizbe

Strangli Gábor
Mióta ismerem, máshova nem viszek, és nem is fogok vinni autót. Megbízható, precíz, és a végletekig korrekt.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Szükség törvényt bont (avagy gyorsszervízek a fent leírtak következtében):

Diesel Autó, valahol az Üllői úton, úgy emléxem - érték: 5
Bosch szervíz vhol az Alföldön: - érték: 5

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1991
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 145000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Octavia 1.6i Következő autója? Mazda 6, esetleg Seat Toledo
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan 100nx 1990

További ítéletek (13 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)