A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Moszkvics » Aleko (1986-1999)

Aleko 1.7 PICK-UP 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Grísa vérszomjas fattya

Szöveges ítélet

Grísa vérszomjas fattya

Kérem szépen, a parasztember már csak ilyen. Nem tanul, nem javul, és hozzá még makacs is. Amikor imádott 2140-es Grísánk kilehelte ordas lelkét, felmerült a kérdés: Vajh’ milyen ördögszekér lesz képes betölteni ezt a mérhetetlen űrt? Érkezett is a válasz üstöllést faterom nagyra becsült autótudor haverjától: Van nekem 1 alekó kistehergépjárművem, éppig’ eladó, az biza ócseny fasza lesz néktek a napi paraszti ámokfutásban! Hahh! Örök hála a nemes, önzetlen és nagylelkű atyafinak!

Szóval Aleko. Hát ez meg mi a péló ? – kérdeztem ártatlanul, legott szemügyre véve a gépcsodát. Bizony, a méltán népszerű IZS furgon utóda! Innye, be idomtalan jószág ez! Ne is vesződjünk a külcsínnel, nosza ugorjunk be! Nem lesz egyszerű, mármint a beugrás, tekintve, hogy a a kétüléses kabin elég szűkre sikeredett, és az ülőlap gyakorlatilag a padlón foglal helyet, így mi, reményteljes utasok is ott gubbasztunk. A kezelőszervek megegyeznek a sima Aleko-éval, úgyhogy a tempomatot már ne keressük.. A fűtés oroszos, fűt télen - nyáron. A ventilátor halkan sír, biztos hiányoznak neki a tovarisok. Ha megszoktuk, hogy 1.80-as testmagasság felett gyakorlatilag magzati pózban kucorgunk, nincs más hátra, előre!

Jöhet a lényeg, az ámokfutás. A váltó egész jól kézre esik, meglepően pontos, bár hidegen és nem tökig nyomott kuplunggal hajlamos némi recsegésre. A kormány lelkesen erősíti az ifjúi izmokat, és minden, még talán az odaképzelt úthibák is ütnek rajta. Emellett iszonyú holtjátéka némileg rémisztő lehet, bár a tundrán a lézerpontosság valószínűleg nem volt fő tervezési szempont. Ha erőteljesen tapossuk a gázpedált, máris két opció közül választhatunk - 1: Hidegen megfullad a motor és nem nagyon megyünk sehova, - 2: Melegen meglepő gyorsulás észlelhető, persze csak KGST-keretek között. A rugózás teherautós, imbolygással párosítva, ezen kár meglepődni, bár terhelten jelentősen javul a helyzet. Ekkor azonban a fékút hagy némi kívánnivalót maga után, bátyám le is bontotta vele rakottan egy Opel hátsó felét.

Megbízhatósága nem lenne kétségbeejtő, de néha törődést igényel. Ennek hiányában már nem lesz szükségünk Hajdú Péter médiaszereplésére a sírva vígadáshoz. Mivel családunk számára még mindig a bozótlakó népek autótartási kultúrája a mérvadó, és ahogy elnézem, ez már nem is fog változni, gondolom, már Önök is kitalálták, hogy Grísa méltó utóda felvette a kesztyűt és nem hagyott bennünket unatkozni amúgy sem egysíkú, dolgos hétköznapjainkban.

Azzal kezdeném, hogy egy szép nyári délelőtt, üzemmelegen, a messzi határban, minden halálsikoly és figyelmeztetés nélkül leállt és nem indult be újra. Kiszálltam, elmentem gyújtóst, gyufát keresni, velem nem babrálsz ki, stb., stb. Félóra eltelt, megyek vissza, (már kértem mentést, éppen arattunk, faterom fejkörmérete 3x-os, pedig gyárilag se apró, mindenki rohant), poénból indítózok, pöcc-röff. Ezt még eljátszotta mással is egy párszor. Próbáltuk a hibát megfejteni, valami dugulás lehetett az ü.anyag ellátó rendszerben. Ezután már nem voltunk haverok, ütöttem, ahogy kell és csodák csodája, egyre kezesebb lett, elfelejtett nyűgösködni. Erős a gyanúm, hogyha hozzáállásunkba a Slayer első albumának címét (Show No Mercy) beépítjük, sok felesleges kíntól megkímélhetjük magunkat. Az ilyen jellegű bánásmód hátrányaként felhoznám, hogy a problémák hajlamosak tömegesen felütni a csúnya fejüket, és nem apránként jönnek elő. Ez esetenként borsosabb szervízszámlát jelenthet, bár a házilagos szerelés sem reménytelen (Mottó: Ettől rosszabb már bajosan lehet!).

A rendeltetési célnak (parasztszekér) egyébként jól megfelelt, tekintve becses mezővárosunk határbéli dülőútjainak állapotát. Cipelt sok mindent, sokfelé, és nem nagyon kellett rá vigyázni. Nagyon ritkán akadtam el vele, pedig az eleje viszonylag alacsony, merem állítani, diffizárral, terepgumival fölszerelve, némileg megemelve nem lenne akadály, tökig sárban sem (elsőkerekes) . Egy terepjáró - tuningműhely igazán kezelésbe vehetné, amolyan Pimp My Ride-módra. Érdekes, az orosz mérnökök biztos jól megtanulták a trakció szó jelentését, már a 2140-es Moszkvának is jó volt a tapadása, pedig az hátul hajt.

Alkatrészellátása megfelelő, szerkezetileg nincs túlbonyolítva, könnyen szerelhető, bár ritka modell, és ez típusspecifikus (pl. kipufogó) lomoknál gond lehet. Viszont kis utánajárással minden beszerezhető, baráti árakon. A bontó is jó megoldás, bár ritkán foglalkoznak vele. Kétszer össze is törtük, olcsón talpra tudtuk állítani. Mivel sokat hajtanánk szezonban és benzinnel táplálkozik, sorsa megpecsételődött, és hát vaslemezei is szeretnének visszaalakulni egyensúlyi állapotukba. Aki azonban nem megy sokat, viszont alkalmanként elhagyja a műutat is, nem akar sokat költeni, kicsit ért a bütyköléshez és bírja idegrendszerrel, nem jár vele rosszul. Egy százasért már használható darabhoz lehet jutni, kis odafigyeléssel, meg persze odaadó hozzáállással (SHOW NO MERCY!!) sok mindenre jó lehet.


Hibalista

- Kipufogó, AC-pumpa, kuplungszerkezet, gyertyákat beköpte, gyújtásalkatrészek, utastéri bizgentyűk, kapcsolók törnek, mállanak

Ide hordtam szervizbe

Tsz-maradvány a múltból, néha találkoztam normálisabb szerelővel is, de az összkép lesújtó. Az árak persze korszerűek.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Faterom aranykezű haverjai, bár egyikük jól összefoglalta véleményét, mikor megkérdeztem az autóról:Te fiú, e má´ egy bolond gép, én már öreg vagyok ehhe´!

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1993
Kényelem (3) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 65000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 2140 Grísa Következő autója? Ford Sierra 2.0i Ghia
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Moszkvics Aleko 1986

További ítéletek (43 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)