Az orosz autóipar utolsó(?) tréfája
Szöveges ítélet
Autót szertnék venni (nem Alekót!!!). A Népítélethez tévedtem, és megnéztem a kiválasztott típusról írtakat. Csupa jó. Gyanút fogtam. Mondom megnézem mit ír a Nép egy általam is jól ismert és nem túl sok jó tulajdonsággal bíró gépröl. Ezt hívják Alekónak. És mit látok? Itt is többen jókat írnak erröl az autó-paródiáról.
Nekem sosem volt még Alekóm. A helyzet ennél rosszabb. A szüleim vettek egyet sajnos az én közremüködésemmel (azt mertem kiejteni a számon, hogy nem lehet az olyan rossz, vegyék meg), ami örök lelkiismeret furdalást biztosít hátralévö éveimben. Ezt enyhítendö ezúton szeretném naív és tisztalelkü emebertársaimat megóvni ilyen ballépéstöl.
Emberek!
Az olyan állításokat, hogy az Alekó jó, meg megbízható, meg csak oda kell rá figyelni, meg 180 km/h-t (ez tényleg vicces) ki lehet hozni, meg 7l-t fogyaszt, legalábbis egészséges kétkedéssel fogadjátok.
Az én tapasztalatom:
-Az Alekó megbízhatatlan, állandóan elromlik, bármikor otthagy (elektromos hiba, AC pumpa, kuplung)
-Az Alekó nem szereti az esös idöt (még inkább elromlik valami villamos dolog benne)
-Az Alekó nagy, de korántsem kényelmes
-Az Alekó számos olyan apró, bosszantó hibával bír amitöl ugyan még mehet, de a szegény tulajdonos agyvize a motor hütövizéhez hasonlóanl felforr (lámpák, ablaktörlö, biztosítékok, zárak, hátsó ülés rögzités, /nem/fütés).
-Az Alekó iszonyúan rohad
-Az Alekóhoz viszonylag olcsón lehet alkatrészt kapni (lehet hogy csak Bp-en, de engem meglepett)
-Az Alekónak jó nagy kereke van, és rossz úton is lehet vele menni (ha éppen megy)
-Az Alekóba mindent bele lehet pakolni.
-Az Alekót nem kell sajnálni a városi helyezkedésnél
-Az Alekó miatt a szervizben sokszor megsajnálnak és nem kérnek nagyon sok pénzt (de többnyire nem is tudják megcsinálni)
-Az Alekó nem gyorsul és végsebessége is nevetséges (130 körül óra szerint)
-Az Alekó magyar nyelvü gépkönyvében a teljesítménynél van egy *-os megjegyzés, hogy a hazai fékpados mérésnél a megadottnál kevesebbet mértek (nekem Moszkvics motoros /tudomásom szerint Peugeot licensz/ példányhoz volt szerencsém, lehet hogy a Lada motoros jobb)
-Az Alekó féke jó!
-Az Alekóval nehéz csajozni
Hát nagyjából ennyi. Ez a gép igazi hobbiautó megszállott barkácsolóknak. Kihívás. Kerüld el ha lehet. Ha találsz, vagy örökölsz egyet ajándékozd el ellenségednek.
Aki pedig már egynek "boldog" tulajdonosa azt vigysztalja az, hogy van ennél rosszabb is: pl. Tavria
Hibalista
- Elektromos hibák tömkelege, lengéscsillapító, karosszéria rohad, kuplung tárcsa, bowden, AC pumpa rendszeres csere
Ide hordtam szervizbe
Több helyen volt, nem nagyon értenek hozzá
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Kadett |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.7/10) |
