A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Moszkvics » 402, 403, 407 (1956-1965)

402, 403, 407 424, a 403 kombija 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Tóbiás, az els? szerelem...

Szöveges ítélet

Emlékm? 1964-b?l. Ezt a típust alkalmazta (403: oldalán fehér csíkkal, ami nem el?dje, hanem utódja volt a 407-nek!) el?szeretettel a rend?rség, s?t, az els? Traffipaxot is ezek az autók viselték: a jobb els? sárvéd?n a tükör helyére tachográfot szereltek, és ezt fényképezték - a gyorshajtóval közös fotóra.
Els? autónk volt ez a (tulajdonképpen édesapám vette, de mindketten ezen tanultuk az autót-autózást) cégt?l levetett gyönyör? középkék Moszkvics 1968-ban!
Mai szemmel teljesen másképp néznénk rá. Akkor egy csoda jó kis autó volt! Motorja OHV, 1360 ccm, 45LE, hosszában, kardán, hátsókerék hajtás. Ennek a motornak az osztófején volt vákuumos, és röpsúlyos el?gyújtás szabályzó gyárilag!!!! Meg az olajtükrös légsz?r?, és a fés?s olajsz?r?+finomsz?r? ma már csak m?remek. Nem volt igazán pörg?s, inkább nyomatékos, és imádta az olajat is. Volt olyan kopott fázisban szegény egy felujítás el?tt, hogy 100km-en fél liter olajat evett!! Teljes felújítás, Goetze gy?r?k (emlékszik még erre valaki?) csodát tettek vele.
F?tését a motortérben, egy szelep kinyitásával (puszta kézzel nagyon nehéz volt) lehetett ki-bekapcsolni. Volt neki viszont az utastérb?l nyitható-csukható red?ny (több fokozatban állítható) a h?t? el?tt, ha esetleg a thermosztát nem tudta eléggé gyorsan melegíteni a vizet télen. Ennek az volt a hátránya, hogy ha zárva felejtettük a zsalut, simán felforrt a víz.
Felfüggesztés: elöl csavarrugós, független, hátul hosszanti laprugók. Ennek ellenére - gondolom a jelent?s önsúly miatt - kellemesen lágy, kiegyenlített rugózása volt. Mivel az autó magasépítés? (200 mm szabadmagassága egy mai SUV-al vetekszik), így kissé billegett a kanyarban. Elöl - hátul dobfékek, nagyon jól m?köd? automata hézagállítóval (egy hasított csúszógy?r? a fékhengerben, amiben a dugattyú mozgását szabályzó horony volt), csak akkor volt vele gond, amikor a gumikarmantyúk átengedték az olajat.
Kormányváltós (ez most nem politika) volt! Négy fokozatban. Az els? két ülés párnája egyben volt, a háttámlákat lehetett külön állítani három fokozatban: kicsit d?l, jobban d?l, lefekszik.
Volt benne csöves KH-HH autórádió, fütyül?s inverterrel. Ablaktörl?jét egy bowdennel kellett bekapcsolni, ami valahonnan a f?tengelyr?l (vagy az osztófej tengelyr?l?) kapta a meghajtást egy spirállal. Nagy es?ben azért kellett 3-ba visszakapcsolni, hogy gyorsabban töröljön! Ablakmosó nem volt. A tompított/fényszóró váltást bal lábbal, a kuplung alatt egy taposókapcsolóval kellett intézni.
Kasznija sajnos eléggé gyorsan rozsdásodott, a végén már nem lehetett megemelni, csak a futóm?nél támasztva. Viszont: olyan lökhárítói voltak (kb. 2 mm sajtolt acél), hogy amikor egy Zsiguli hátulról belénk jött, annak kiment a jobb fényszótója, indexe, benyomódott a jobb els? sárvéd?, és a lökhárítója, míg a Moszkvicson keletkezett kisujj körömnyi karcolás. Alig találtuk meg... Egyszer lendületesen nekitolattam egy szilvafának: az össze szilva leesett a fáról, míg a lökhárítón szinte semmi nem látszott meg. Érdekesség volt a kombin, hogy a hátsó ajtaja oldalra nyílt, és a normál kilincsre jellemz? módon m?ködött.

Kérem, senki se csodálkozzon, hogy mindezek ellenére nagyon szerettük, nevet is kapott: Tóbiás (arra már nem emlékszem, miért pont ezt...:-)

Hibalista

- Hengerfej-pakolás átégett a 3-4 között többször is, dugattyú-gy?r?k gyorsan koptak, kaszni rohadások.
- A kuplung nyomólap párhuzamossága gyakran elállítódott.

Ide hordtam szervizbe

Otthoni javítás

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1964
Kényelem (3) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 35000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója? Lada 1200 1975-b?l
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Moszkvics 402, 403, 407 1956 (1956 - 1965)

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)