Rettegett Iván, az elpusztíthatatlan
Szöveges ítélet
Az autót egy idős tulajtól vásároltam, friss műszakival-ennek ellenére eldurrant a fém fékcső már a hazaúton, élmény volt Bp-n átmenni! A motorban a vezérlés gyárilag el volt rakva 1 foggal kb 105 Skoda erejét produkálta! Egy régi moszkvicsos szaki segitségével helyreraktuk-utánna semmi gond a motorral!megy mint ördög, 160 fölött.Az üzemanyagra nagyon kényes 95-ös benzinnel a kulcs kihúzása után nem akar melegen leállni,csak 98 vagy prémium benzinnel ajánlott használni akkor 3ban 140-ig huzatható!!!!!!Nem azért vettem, hogy vigyázzak rá hanem munka gépnek, szolgált terpjáróként is utánfutoval egy hétvégiház felépítésénél, igaz hogy az emelöbakok elmaradtak.Az autót szétzavarni "lehetetlen", én megpróbáltam nem sikerült! A 4-es váltó kicsit kevés hozzá 4-ben 40-170-ig megy. A szélzaj 100 fölött nagy ,a motorhangot nem is hallani. Fogyasztás terep 14liter, város 11l ,városon kívül a szabályokat betartva 7l is lehet.Karbantartás igénye minimális, olajat nem fogyasztja, az olajszűrő cserénél mindig új tőmítő gumi karikát kell használni különben elfojhat a motorolaj/papirbetétes olajszűrős!!/ A kézifék nem az erőssége mert a bowdennek nincs háza ,így befagyni sem tud, de a híd mozgása miatt beállitani csak műszaki idejére lehet. A fék kíváló rajta ,elől kerekenként 4 dugattyús tárcsa!!!!!! A futómű egy kisteherautónak is becsületére válna, az eredeti gömbfejekkel soha nem fog szétesni, kisipari kerülendő kb 2 hónapot bír. AC pumpa hajlamos a szivárgásra a membrán körül de ez 6 db anyás csavarral könnyen javitható. Az ajtó zár hajlamos meghibásodásra /1 van csak a vezető felöl/határoló rugó eltörik és körbeforgatva a kulcsot szétugrik a mehanikája/müag bizbasz lepattan/ már is van egy remek páncélszekrényed:) ez nem suzu nem kell az ablakkeretet félrehúzni és dróttal kinyítni!!! Bejutás a csomagtartón keresztül gumiemberek előnyben, mert a hátsó ülést sem lehet előredönteni a kartámaszok miatt.Vmi bottal a hátsó ajtót lehet kinyítni ,és máris lehet bontani a vezető ajtó kárpítját mert ha kulcsal bezárod belüröl sem nyitható. A moszka kulcsot ne add hozzá nem értő kezébe! Én már 3* ráb...m erre!! Nem egy túlfinomított női autó nincs szervó klima központizár egyebb elektromos kütyük, de még 30 évesen is megbizható AUTO. Ja -20 fokban kurblival lazán indítható /első fordulatra/, döglött aksival.
Hibalista
- első rugó törés-bontó 1000Ft, kondi zárlat 1* 600ft , önindító behúzó tekercs 3500Ft új-eltörött a műanyag szigetelés a +sarunál-kigyulladt a motortér köszönet a segítőkész embereknek megáltak segíteni poroltóval elotották!!! kábelek cseréje 800 Ft , főfékhenger csere 8500Ft csak újat érdemes használni,kopó alkatrészek fékbetét gömbfej ,összes acél fékcső kb 4000 Ft
Ide hordtam szervizbe
ismerősők segítségével saját magam javítottam
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1979 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | passat 82-es | Következő autója? | marad sokáig már veterán! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
