A hétköznapi fehér kisbusz
Szöveges ítélet
5 éve vettük, mivel 4 gyermekünk szállításához szükségünk volt egy 6, vagy 7 személyes autóra. Az autóról összességében elmondható, hogy kiváló választás volt. Egy kicsivel kisebb mint egy Sharan, de cserébe jobban befér a garázsba. Viszont az Opel Zafirával egyező külső méretei ellenére belül jóval tágasabb. Zafirás ismerősöm, amikor beült mellém el volt ájulva a tágasságától. Amúgy annyit is fogyaszt, mint egy 1.6-os Zafira, viszont jóval erősebb (133 lóerő). A váltási érzet még mai szemmel nézve is kiváló. Az első ülések nagyon kényelmesek. Fékek minden helyzetben jól fognak (4 db tárcsafék). Klímát 5 év alatt nem kellett tölteni, jéghideget fúj, ez azért nem rossz egy 20-éves a kocsitól. Zseniálisan van kitalálva az autó középső üléssorának mozgatása hátsó üléssorra való beszálláskor, semmilyen 7 személyes autóban (beleértve a maiakat is) nem láttam még ilyen egyszerű és gyors megoldást. 49 ezer kilométert tettünk meg vele hiba nélkül, egyedül a légtömegmérőt kellett kitisztítani, mert ugrált az alapjárat. És akkor néhány hátrányt is írok. Magas fogyasztás, ami elsősorban a rossz váltóáttételnek köszönhető 100 km-nél 3000-t, 130-nál 4000-t forog a motor. Az 1.4-es 60 lóerős Opel Astrám is kevesebbet forog ennél, egyszerűen nem is értem, mert a motor bivalyerős, már 1100-as fordulattól vehemensen húz. Egy normálisabb váltóáttétellel 7 liter körüli lehetne az átlagfogyasztás. Erős korrózió!!! Kis csomagtartó, ha hét ülést használsz, mondjuk én gyorsan vettem egy nagyobb tetőcsomagtartót utazáshoz. Ritka típus, ezért lehetetlen hozzá utángyártott karosszéria elemet venni és a bontókban is csak elvétve találni ilyet. A magas fogyasztás miatt belerakattam az LPG-t, azóta 20000 km-t mentem hiba nélkül (most 1 liter gáz 230 Ft körül van - 2012. május), így már mindjárt más a képlet. A következő művelet a rozsdásodó kerékívek, küszöbök javíttatása lesz, mert még 2-3 évig meg szeretném tartani, amíg kisebbek a gyerekek és elfének hátul a 6-7. ülésen. Azután valszeg a Sharan-Alhambra-Galaxy hármasból lesz az utódja, mert azok nagyobbak egy számmal és átalakíthatóak LPG üzeműre (a dízeleket kihagynám). Az új 2.4-es benzines Space Wagon sajnos nem átalakítható gázosra, legalábbis nem ajánlják.
Legutóbbi vizsga előtt ki lett lakatolva, meg fényezgetve, ami összesen 27-ezer Ft-volt, és 2-3 évig nem kell majd hozzányúlni.
Hibalista
- légtömegmérő
Ide hordtam szervizbe
undefined
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 214000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 49000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Marea | Következő autója? | ??? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
