Mindig lehet rá számítani!
Szöveges ítélet
Választásunk el?tt szinte minden márka azonos típusát megnéztük, amit lehetett kipróbáltunk. A kedvez? ár, kényelem, megbízhatóság miatt esett a választásunk a Space Starra.
A használat során azonban kiderültek vitathatatlan el?nyei és hátrányai. De ezek szinte mind szubjektív megítélés kérdései.
Az autó m?szaki színvonalával nagyon meg vagyok elégedve. A motor bármely fokozatban 1500-tól terhelhet?, a fogyasztása nagyon jó. A rekord eddig egy pécsi út, ahol két személlyel légkondihasználata mellett 5,5 litert fogyasztott. Az idei télen a fedélzeti-computer 6,8-7,2 litert mutat vegyes használat mellett (ezt saját számításaim is igazolják). Tartós autópályatempónál (nálam 150-170) a 6 literes fogyasztás felmegy 8,5-re.
További el?nye a motornak, hogy japános simasággal forog, hangja mint egy villanymotoré.
A futóm? kényelme szerintem egyéni megítélés kérdése. Lágysága, úthibaelnyel? képessége nekem nagyon tetszik, vezetési stílusomhoz jól illik. De pontosan lágysága miatt a sportos kanyarvételeket nem igazán tolerálja.
A fékek jók, de még olyan új autóban nem ültem, amire azt mondanám, hogy rossz. Van ABS és elektronikus-féker?elosztó, négy tárcsafék.
A váltó... Mellbevágott mikor megtudtam, hogy Renault. A japánok épp a váltóikról voltak híresek. A bejáratás ideje alatt a hátramenetet nem igazán akarta kapcsolni, de 10000 km-nél ezzel már nem volt gond. A fokozatok nagyon puhán, finoman kapcsolhatók, de a hátramenet kapcsolását körülményesnek tartom (gy?r? fel, jobbra kihúz, el?retol). Összeségében kellemes csalódás.
A beltér. Az anyagok min?sége közepes min?ség?. A kárpitot tartsa tisztán az aki odatetette (kárpittisztító nélkül képtelenség). A m?szerfalon, középkonzolon minden adat els?pillantásra leolvasható. Tetszenek a computer nagy számai. Minden kapcsoló kézre áll, határozottan, precízen kapcsolható. A helykinálat több mint elég elöl, hátul. Mögöttem (190 cm) a bátyjám (180 cm) úgy elfér, hogy a térde nem ér az üléshez! Ezért van benne a sínen csúsztatható hátsó üléspad.
Az autó gyenge pontja szerintem a csomagtere, mert a kerékdobok nagyon balógnak. Egyébként könnyen pakolható.
Az ülések nekem nagyon kényelmesek (anyukámnak nem...). A vezetési helyzet nagyon kényelmesre bel?het?, a magas kormánynak is köszönhet?en. A ki-, beszállási kényelem felülmúlhatatlan. A hátsó üléssor igazából két feln?ttnek kényelmes az autó szélessége miatt, de az ülések is ezt mutatják.
Az autó csendes 130-ig. Itt már a szélzaj is er?teljesebben megjelenik, a motor végig csendes. Összeségében nincs tolakodó zaj az autóban nagy sebességnél sem.
Felszereltsége japánosan gazdag (fentieken túl): 4 airbag, légkondi (pollensz?r? nélkül), 4 el.ablak, távirányítású közponizár, fed. comp., elöl-hátul olvasólámpa, ködlámpa, szervokormány.
Hibalista
- A megvételt követ? három hónapban a csomagtérroló és szemüvegtartó-doboz romlott el. Ezeket garanciába kicserélték és azóta gond nélkül használom ?ket.
Ide hordtam szervizbe
Érd
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 626 | Következő autója? | Nem tudom. De egyter? lesz! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
