A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Space Star (1998-2005)

Space Star 1.3 GL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Aranybarna szépség

Szöveges ítélet

Meglátni és megszeretni első pillanatra!

Sosem gondoltam volna, hogy egyszer nekem Mitsubishim lesz, hiszen, többnyire német autókat nézegettem, de aztán addig olvasgattam a népítéletet, hogy képbe jöttek a japán autók.
Sokáig szemezgettem a Toyota Corollával, mint a legmegbízhatóbb autók egyikével, de nem praktikus nekem, hiszen vidéken lakom, sokszor hozok-viszek nagyobb dolgokat, szóval kell a nagyobb autó. aztán
Egy időben a Mazda Demio-t nézegettem, jó kiállású, nagyon megbízható autónak tartják, de hiába, számomra pici.
Aztán tavaly nyáron, amikor már fél éve autóhirdetéseket bújtam, jött szembe a Mitsubushi, majd a típusokat megnézve egyből a space star-on akadt meg a szemem.
Egy idő után meg annyira megtetszett, hogy tudtam: nekem csakis és kizárólag ilyen autó kell!
De nem adta magát könnyen a keresgélés, így utólag látva, nem is baj, mert ez az autó várt engem. Ez a gyönyörűség.
Közel fél évig lestem a hirdetéseket, de mikor találtam olyat, amit megvettem volna, az vagy marha messze volt, vagy pár nap alatt elvitték.
Ez azt mutatja nekem, hogy kapós autó, még mindig sokan keresik, szeretik ezt a típust, és ha felkerül valami jó vétel az oldalakra, elég gyorsan elkel.

Aztán jött a 2020 december, és karácsony előtt pár nappal felkerült a legnagyobb hirdető oldalra egy kivételesen szép állapotú, ritka színben pompázó, gyönyörű, metál barna - nekem csak arany barna - ragyogóan tiszta, rendesen lefotózott, igényes környezetben lévő space star, ráadásul elég korrekt áron.
Talán az ünnepeknek és a hidegnek köszönhető, de kerek 3 hétig megmaradt az autó, így január első hetében szabadnapot kivéve rohantam megnézni az autót.
Élőben is igen mutatós volt, 3 hét állás után azonnal indult, a belseje is kellemesen megkímélt és jó illatú...
Egy rövid próba után, alku nélkül azonnal megvettem, majd óriási örömmel mentünk haza vele.
Egy lada samarából ültem át, és nyilván nem meglepő amit most írok, de ég és föld a kettő autó.

Első meglepetés a hihetetlenül halk motor hang volt, bemelegedés után 5 méterről is alig lehet hallani, hogy jár a motor, bent ülve pedig épp, hogy hallható.
Gyorsításnál 2-3 fokozatban hallható a motor, de engem ez nem zavar, nem kell egy teljesen leszigetelt utastér, szeretem érezni az autót.
Magasabb, mint gondoltam. Féltem, hogy alacsony lesz, mert vidéki utakon járok sokat, és leér az alja, de nem vészes, persze figyelni kell.

Beltér: semmi extra, egyszerű, de tartós műanyagok, szövetek, minden kézre áll, működik, azt adja, ami egy 20 éves autótól elvárható.
Habár a samara csak 5 centivel keskenyebb, és 25 centivel rövidebb, mégis ez az autó kifejezetten tágasnak tűnik utána, hátul is rengeteg hely van, a 180 fölötti utasoknak is kényelmes, nem verik be a fejüket.

A hátsó ülés sort egy mozdulattal előre lehet húzni, szerintem ez zseniális ötlet és nagyon praktikus, ha meg akarjuk növelni a rakodó helyet hátul.
Az első ülések nagyon-nagyon kényelmesek számomra, jól tartja a hátat, és külön öröm, hogy egész magasra fel lehet emelni, így a vezető jól rálát a forgalomra.
A samarában nem szerettem, hogy nagyon alacsony pozícióban ül az ember, beszállásnál erősen lefelé kell mozdulni.

Extrák.
Ez egy fapados autó, a két első légzsákon és a szervón kívül más nincs benne.
De milyen jó, hogy ez utóbbi van.
Aki vezetett már szervó nélküli autót az tudja, hogy milyen gyötrelmes kínlódás a parkolás városban, olyan helyeken, ahol pici a hely, na ott lehet izomból tekerni a kormányt, de így is alig tud az ember ki-be állni, tolatni, stb.
A space star szervója tökéletes, precízen tekeri a kormányt, álom vezetni.
Apró dolgok ez, tudom, de aki egy új korában is elavult technikájú autóból ül át egy ilyenbe, (pedig ez is fapados a maga módján) annak ez nagy dolog.
És értékeli.
A fűtése szintén álom, pillanatok alatt befűti az utasteret, én kettes fokozat felett nem is használom, mert túl meleget csinál.

Motor, menetdinamika: az 1.3-as, 86 lovas motor szépen viszi a kasznit, fürge kis autó, nem kell nagyon nyomni a gázt, hogy ügyesen mozogjon a városban.
Én leginkább városon kívül, országúton használom, 80-90-es tempónál, ahol ideálisan ketyeg ez a kis kiforrott, egyhármas motor, ilyen tempónál 6 literes átlagfogyasztást mutat az autó.
De ha még finomabban megyünk, mondjuk 70-nel, akkor megelégszik 4.5 literrel is.
Én teljesen elégedett vagyok a menetteljesítményével, fogyasztásával, utazási komfortjával, nekem bőven elég a 86 lóerő, még ha azt is sulykolják belénk manapság, hogy 100Le alatt nincs élet. Nem a fenét!
Ez a kis Mitsubishi bizony, ha kell, 90-nél még kiugrik a sorból, lehet vele bátran előzni, amit nem mondhattam el a samaráról, az elég lomha volt szegény.

Futómű: vannak, akik szerint kanyarban billegős, dőlős, hát nem tudom én nem észleletem egyiket sem.
Számomra tökéletes a futómű, nem kemény, nem üt, de nem is nagyon lágy, olyan pont jó.

Váltó: sajnos, el kell mondani, hogy eme remekbe szabott autó leggyengébb pontja.
Kutatásaim során kiderült, hogy a régen oly híres, vaj-puha mitsubishi váltót a gyár valami okból felcserélte egy nem túl jól sikerült, renault váltóra...
Ezt nagy kár volt megtenni.
Azért is morgolódom kissé, mert a 26 éves, öreg, orosz csacsinak tökéletesen működik a váltója, minden fokozatba azonnal beugrik, bontva, cserélve nem volt, de még csak a kuplung sem...

Persze, az én új autóm váltója sem tökéletes.
A rükvercre szoktak panaszkodni sokan, nálam ez teljesen rendben van, ellenben az 1-2 fokoz nem az igazi, elég határozottan és erősen kell tolni a seb. váltó kart visszaváltáskor. A többi sebességet szépen veszi.
Persze, nézhetjük úgy is, hogy 20 éves autó, örülhetek, hogy még megy a váltó kisebb hibákkal, míg a ma gyártott autók váltója jó, ha kibír 10 évet hiba nélkül.

Mindent összevetve nagyon megszerettem ezt az autót, még mindig gyönyörködöm benne, mások is megnézik, ismerősök mind dicsérik, és nagyon remélem, sokáig hű társam lesz.
Tudom, ez egy elfogult írás volt kissé, de nem bánom, valójában egy korrekt, hiteles leírást próbáltam nyújtani erről a tényleg nagyszerű autóról, ami a minőségi autógyártás utolsó mohikánjainak egyike, amikor még talán fontosabb volt az akkori gyártás vezetőknek egy megbízható motor, kényelmes futómű, jó hangszigetelés, alacsony fogyasztás megtervezése, mint a mai játékautóknál, ahol a dizájn mánágernek nagyobb szava van, mint a műszaki mérnököknek.

Én ezt az típust csak ajánlani tudom azoknak, akik 300-400 ezres kategóriában keresgélnek egy jó minőségű, nagy belterű autót!

Hibalista

- Amióta használom, nem romlott el rajta semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2000
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 208000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? samara Következő autója? Aranybarna szépség
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Space Star 1998

További ítéletek (30 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)