A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Space Star (1998-2005)

Space Star 1.3 DG 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Abólbébe

Szöveges ítélet

Nos, a Winkler Robi a 2012 tesztjében biztos kalapácsot akart írni hasonlatként az autó sziluettjéről. Tulajdonképpen ez egy mini egyterű. A külső méreteihez képest elég jól elférni benne, és alacsony fogyasztás mellett ellassúzik abólbébe. Az első 10 évében édesanyám használta ezért apró parkolási gondok azért itt-ott előfordulnak. Az első három évben még szakszervíz, utána ismerős, szomszéd aknáján történt az olajcsere. 100.000 km-ig semmi probléma nem volt az autóval. Azért ez nem is rossz! Ugye? Az első vezérlés csere 2015-ben 90ezer helyett, /mivel rosszul tudtam/ 100.000-nél Mitsubishi Hovány.Itt ugyan elég sz...l dolgoznak, de legalább jó drágán. Szóval vezérműszíj, feszítőgörgő + 1 rugó generátorszíj klímaszíj, olajszűrő, olajcsere,légszűrőcsere -kb 140e A munka végeztével kiderült, hogy a tolatólámpám nem ég. Ezt ugye elég nehezen lehetne észrevenni,de megtörténhet. A sebességváltón valami érzékelő csere huszonezer /hahaha/ Mondtam, hogy nem megyek hátrafelé, így sikerült 7ezerből megúsznom ott helyben, utángyártott alkatrésszel.Néhány hét múlva a generátor szíj, éktelen sikítással kezdte tudtomra adni, hogy csúszik. A Hoványék nekem oda-vissza volt kb 150 km ezért saját magam oldottam meg a feszítését. Az akkortájt 9ezer forintos rezsióradíjért dolgozó SZAKSZERVIZNEK ez miért nem megy??? Öt perces nézegetéssel rájöttem a nyitjára, pedig én aztán nem erre születtem. Megnéztem az olajszintet is. Hoppá! Ez meg túlszaladt kicsit a felső nívón, de legalább tisztességesen le is számlázták a 3,5 L-t a 3,3 helyett ami az előírás az autómba. No innentől kezdve el is kezdte szegényke, eszegetni az olajat. /A 3,3 L alvázszám alapján adja a program/ A Hoványék nem használják?? Sebaj az autó tette a dolgát és elpöfögött még 100.000 km-t. Eljött ismét a varázslatos vezérléscsere ideje, meg a kuplungszerkezeté, meg a váltókar is lötyög és az autót nem lehet hátramenetbe tenni. /Hiába cseréltettem az érzékelőt évekkel ezelőtt ki 7 ezerért úgy tűnt tényleg nem fogok tolatni, pedig anno a szervizben csak viccből mondtam, hogy nem megyek hátrafelé. A szerviz értékelésénél írtam is, hogy csak szóban kaptam, de az ajánlat a következő volt:
A vezérléscsere és szíjak /itt új szereplő volt a vízpumpa is/ anyaga 162 EZER. Az ANYAG. A kuplungszerkezet 184 EZER Az anyag. A váltókar kulissza lötyögést meg nem tudja azt meg kellene nézni, de úgy gondolja 600 felett lesz a vége, mert több mint 10 óra a munka, Én meg arra gondoltam, hogy bezúzatom az autót mert most, hogy MINDENE jó talán ér 600-at. Arra is gondoltam, hogy mi lesz azokkal a drága új, esetleg dízel, Kettős tömegű lendkerekes,részecskeszűrős, turbós nagyobb kategóriás csodákkal 1-2 százezer múlva?? Mennyit lehet azokra rákölteni? Meg a szervizek értenek is majd a dolgukhoz? Mert az én faék egyszerű kisautómhoz sem.
Tényleg azon morfondíroztam, hogy leadom bontóba, mikor is édesanyám megemlítette, hogy a rokonságban van aki talán segíthetne. Természetesen utángyártott, de abból a minőségi alkatrészeket vásároltunk, és néhány dologért le is lettem nagyon szidva. PL. Nincs ám olyan motorolaj, hogy Long Life! Max 10.000 és olajcsere! Az van!
Szóval a mostani javítások:
Komplett vezérléscsere /Ebben van egy rugó amit 5 éve 2500-ért cseréltek amin a szerelőm elhasalt a nevetéstől ! Mivel csak addig van használva, míg cserélik a vezérműszíjat./
- Feszítőgörgő,vezérműszíj, vízpumpa. Rugó így hát nem!
- Klímaszíj, Generátorszíj!
- Kuplungszerkezet csere
- MINDEN olaj és folyadék az autóban! Minden!
- légszűrő, pollenszűrő.
- Váltórudazatban valami nevét nem tudom gyári alkatrész 12e. Ezt megrendeltem, kifizettem. de nem építettük be mert a szerelőm 3e-ért megoldotta 15 perc alatt. És a váltókar nem lötyög és lehet hátramenetbe is kapcsolni. Vannak még csodák!!
Ha már itt tartottunk akkor a két Főtengely szimeringet is cseréltük. Ez az egyik ok amiért megírom-e sorokat. Ugyanis a gyári program alapján rendelt 2 szimering közül az egyik nem jó méret / Állítólag a Mitsubishiknél előfordulnak ilyen kis turpisságok/ Volt azért fejvakarás és blindre méret alapján egy carisma főtengelyre való lett tökéletes. Még egyszer mondom! Az egyik oldalon! A másik tökéletes ahogyan a program írja. Fura mi?
Lecseréltük a gyertyákat is! Még a gyári volt benne 200.000 km-el. Na ezért is megkaptam a magamét, de innen is látszik milyen kis tartós autó ez :).
Az olajak ,szűrők gyertyák, szimeringek cseréjére nem is tértem ki az ajánlatkérésben. Egyébként a gyári alkatrészek valóban nagyon drágák, de azért egy ötvenessel olcsóbban meg tudtam volna szerezni azokat. Most az van, hogy a szomszédom karosszériás és megcsináltatom az autó alvázvédelmét, mert eddig ezzel sem foglalkoztam, de szerencsére még nagy gondok nincsenek. Gondolkodtam a lecserélésén, mert tényleg nincs semmi élvezetes benne, csak elvisz abólbébe. Most lekopogom, eddig szerencsés voltam és ezért mindenütt a gyári festék van rajta meg az apróbb karcok. Nem szabad eladni! 2003 gyártású, de 2005-ös forgalomba helyezésű és azt kell mondjam mégsem volt túl sok gondom vele, pedig meg nem vennék most olyan autót ami másfél évig áll a legyártása után. A gyári alkatrészek drágák, de szerintem ez a szakszervizek pénzéhsége miatt van. Öt év alatt több mint a duplája a rezsiórabér és az anyag ár is. Nincs is Inflációóó, jajj de jó ! Ha nincs hozzáértő szerelőd, akkor nagy a baj, mert magamon is tapasztaltam, hogy hajlok a 20 ezres olajcserékre, hajlamos vagyok elfelejteni, hogy nem csak a motorban van olaj. Hűtőfolyadék?? Aha az is bír 100.000-t stb. Az autóban most 204.000.- km van. az utóbbi 4000 km maga a csoda annyit javult minden /vettem új nyári gumit is/ Lassan fokozatosan romlik le egy autó és ezt csak komolyabb javítások után érezni. A szerelőm nagyon igényes ember, szerinte teljesen rendben a futómű, pedig a két talpason kívül minden az eredeti benne. A totálkáros tesztben írtakhoz annyit, hogy nem annyira a váltó maga a rossz, hanem a rudazatban a kis nemtudom bizgentyűk kopnak el, ami olcsón javítható. Persze nem egy Honda váltó, de mentünk már vele 15 év alatt 204ezret és néha elhanyagoltuk az olajcseréjét is és még menni is fog sokáig. Egyre jobban szeretem. Puha futómű, normális sebességnél jó úton kényelmes. Arról nem tehet szegény,hogy kevés a jó út. Gondolkodom, hogy veszek mellé egy egy 7.gen. Accordot, ha találok megkíméltet, hogy legyen valami élvezetes is a közlekedésben, ezt meg meghagyom télre, tanyára, rossz útra mert még sokáig elvisz abólbébe.
Jahh aki olvassa /biztos kevesen ,mert nem ez az álomverda/ szeretnétek tudni mi??
Na jó! 166 Mert adtam egy ötvenest a szerelésért.

Hibalista

- 150e km - 2db Lengőkar - - 170e km - Lengéscsillapító porvédő gumi - 200.000 km - Kuplungszerkezet , váltókulissza rudazat? - - Olajcserék /kicsit elnagyjázva/

Ide hordtam szervizbe

Mitsubishi Hovány Kecskemét. Borzalmasan drága, Árajánlatot adni nem, de számlázni szeret. A honlapjuhon van egy szervizbe bejelentkezés menüpont ahová írni lehet. Ide írtam le a problémáimat. Mivel több mint egy hétig nem méltattak válaszra, próbáltam telefonon elérni őket a megadott központi számon, amit a levelem előtt is hiába hívogattam nem vette fel senki. Nagyon sokadik próbálkozásra végre felvette egy hölgy /gondolom a központos/ és megadta a szervízvezető mobilszámát, ahol elmondhattam a gondjaimat. Néhány órán belül ígértek ajánlatot. Két nap múlva ismét nekem kellett telefonálnom, mikor is a szervízvezető telefonon bemondogatta az árakat /úgy látszik leírni ő is szégyellte/ A Központi számon itt is egy robot jelentkezik be, de sem a szerviz, sem az alkatrész kereskedés menüpontban nem veszi fel senki. A rezsióradíj sehol nincs leírva. A szervízvezető bemondása alapján több mint kétszerese az öt évvel ezelőttinek. A többit majd az ítéletben.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Távoli rokon. /Szerencsémre/ Mivel más területen tevékeny ezért nem tudtam hogy autószereléssel is foglalkozik. Igaz eddig csak a sajátjával. Ráadásul egy ismerősének 44%-os kedvezménye van az UNIX-nál./Nem nagy felhasználó/

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (5) Használati időtartam 15 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 204000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? corolla Következő autója? Accord 7. gen. Benzines + marad a Mitsu.
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Space Star 1998

További ítéletek (30 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)