A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Space Runner (1991-1999)

Space Runner 1.8 GLXi 

Az ítélet értékelése
4,4(5 db)

Sportos családi kisbusz :)

Szöveges ítélet

Előrebocsátom, hogy nem lesz rövid írás :)
Magamról: 21 éves vagyok, 17 éves korom óta vezetek, mérnöknek készülök, barátaim szerint durván autóbuzi vagyok. Nem tagadom. A jogsim megszerzésekor megvettem az első autómat is, Honda Civicek, Opel Astra H-k voltak eddig (2-2), a számokból látszik, hogy nem nagyon tudok egy autó mellett sokáig megmaradni :)
A vásárlásról: Sokan azt mondják, japán autó fanatikus vagyok, és be se ülök olyan kocsiba, ami nem benzines és kézi váltós. Ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy egy automata E34 525 tds touringot indultam foglalózni, de az eladónak nem volt térereje, ezért előtte még elmentem megnézni a Mitsut.
Szerettem volna egy olyan autót, ami az előző Civicemnél nagyobb, kényelmesebben elférek benne hosszú utakon is, és tudok bele pakolni bőven. Ugyanakkor nem akartam érte sok pénzt kiadni, elvégre 'melósautó', és nem szerettem volna sajnálni, ha egy parkolóban rácsapják az ajtót. Mikor megláttam a Space Runnert élőben, már tudtam, hogy ez az, amit keresek.
A karosszéria érdekes. 0,4-es légellenállási együttható (ezt ma már egy jobb busz is tudja), kacsacsőrű emlősre hajazó orr, egy oldali tolóajtó. Nem egyszerű már a kategóriába sorolása se. Kombinak nem kombi, egyterűtől több, kisbusztól kevesebb, terepjárónak az összekerekes változat sem nevezhető, leginkább talán szabadidőautó. Amerikában 'tall wagon'-ként, vagyis magas kombiként emlegetik. Városban is könnyen találok parkolóhelyet, ugyanakkor hosszabb utakon is kényelmesen elférünk benne. Szóval egy kicsit minden, de mégse lehet beskatulyázni egy kategóriába sem.
A beltér nekem nagyon megtetszett első látásra. A hátsó ülés dönthető, előrehajtható, vagy egyben kivehető, így kapunk egy nagy, sík rakteret. Szállítottam már vele egy fordulóval 3 felnőtt biciklit, egy pedálos varrógépet, és 3 nagyobb kartondobozt :) Viszont ha 5 személy használja, a csomagtér már nem is tűnik olyan hatalmasnak, de eddig még így sem kellett púposra pakolni. Apropó csomagtér, rolós Space Runnernél talán csak rolót találni nehezebb, mindenesetre nekem sikerült. Elöl úgy érzem magam, mintha egy hajóskapitány, kamionsofőr, vagy pilóta lennék. A forgalmat a magasabb üléspozícióból teljesen átlátom, kényelmesen hátradőlök az egyszerre sportos és kényelmes ülésben (nagy oldaltámaszok, puha ülés), nem idegeskedem, csak utazom. Előttem nagy a tér, a váltó, kormány kézre esik, csak a középső kartámasz hiányzik. A jobban felszerelt modellekben van az is.
A motorjára és a váltójára szerintem nem lehet panasz. A 122 lóerős 1.8-as jól mozgatja a bódét, alapjárattól elegendő nyomaték érhető el, de a legjobban a lineáris karakterisztikája tetszik, magasabb fordulaton is nagyon szépen húz. A váltó rövid áttételű, a fokozatok egymáshoz közel esnek, így dinamikusan vezethető. Elég szürreális látvány, mikor egy ilyen autó ekkorát 'lép' :) Ugyanakkor ha nem sietünk, a fogyasztása is elfogadható. A rekordom 5,9 liter/100 km, ez egy főleg országúti szakaszon jött ki, de sok városi dugóban állás esetén felmehet 10 liter környékére is a fogyasztás. A nagy átlag valahol 7,5-8,5 liter között mozog, ami szerintem példás, főleg, hogy már nem egy bejáratós motor, 350.000 km van benne :)
A futómű inkbb kellemes, mint sportos, de ez nem jelenti azt, hogy nem lehet vele nagy sebességnél kanyarodni, sőt. Viszont nem egy pályanapokra való autó. A mindennapi életben szerintem megállja a helyét, az útegyenetlenségeket, földutat, enyhe terepet jól tűri.
Az enyémben nem található meg az extra lista minden eleme, ennek ellenére nekem megfelel a felszereltsége. Elöl 2 elektromos ablak, a baloldali lefelé automata. Elektromosan állítható és fűthető tükrök, szervokormány, illetve került bele egy pár Pioneer hangszóró. A jobbakban van klíma, ülésfűtés, napfénytető, első ködlámpa, stb. Megvagyok nélkülük, de néha azért jól jönnének.
A későbbiekben tervben van egy komplett futómű és fék felújítás, ablak sötétítés, alufelnik, illetve talán klímát is probálok bele szerelni.
Az alkatrészek utánpótlása változó. Alapvető dolgokat, mint például szűrőket, gyertyát, fékbetétet, fékpofát lehet hozzá találni, választék is van, az ár is normál. Lengéscsillapító, rugó, szilent, fékdob már elég ritka, és drágább, mint egy átlag japán autóhoz. Többen bontanak ilyen autókat, így karosszériaelemek pótlása is megoldható.
Szóval, eredetileg nem sajnálós munkásautónak indult, aztán mosás, polírozás, waxolás, komplett beltér szétszedés, takarítás, összerakás után úgy láttam, hogy ez lesz az első számú autóm, nagyon megszerettem, és nem is adom el egy jó ideig, hosszú távra tervezek vele :) Vegyetek Space Runnert, amíg van!
------
A kocsit 2016 elején adtam el. Másfél évig volt nálam, ez idő alatt tettem bele kb. 30.000 km-t, 375.000 km-es futásteljesítménnyel adtam el. Amiket cseréltem rajta: komplett hátsó futómű, első lengéscsillapító, kerékcsapágyak, gömbfejek, kuplung, váltó, meg pár kopó alkatrész. Szóval azért kellett rá költeni, de egy ilyen idős autónál ezzel kalkulálni kell. Nem bántam meg, ha most találnék egy hasonló példányt, kicsit több extrával, és kevesebb korrózióval, lecsapnék rá. Merem ajánlani mindenkinek, mert egy nagyon praktikus, kényelmes, ha kell sportos autó, viszont megvétel előtt különösen a hátsó futóműre érdemes figyelni. A többi alkatrész viszonylag könnyen beszerezhető. Egy pár fokkal kevésbé sportos, sokkal kevésbé "terepjárós" - pakolós, viszont biztonságosabb, kényelmesebb, modernebb Mazda Premacy vette át a helyét.
Néha hiányzik, egyedi autó volt, jópofa, és baromi praktikus. Használati értékét tekintve ettől jobb autóm sose lesz.

Hibalista

- Gyújtás kábel 9.000 Ft - Nagyszerviz (vezérműszíj, fesz. görgő, vízpumpa, generátor szíj, szervo szíj, fagyálló, 5W40 szintetikus motorolaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő, levegőszűrő, gyertyák) 40.000 Ft - Hátsó fékpofák 4.500 Ft

Ide hordtam szervizbe

Többnyire magam szerelem, itthon.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Egy maszek ismerőshöz viszem, ha valamit itthon nem tudok megcsinálni.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1991
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 344000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Civic Következő autója? Premacy 2.0 ditd
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Space Runner 1991

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)