A Bivalyerős Terepjáró
Szöveges ítélet
Nagy, tágas, erős terepjárót kerestem, amibe minden belefér, ha kempingezni megyünk, jól bírja a terepet és utazni is jó vele. A Pajeroval már az első próbaúton megkedveltük egymást. Kényelmes, kezes, azonnal otthon éreztem magam benne.
Férfias, bivalyerős tank! A háromliteres V6-os benzinmotor csodásan dübörög, ha odalépek neki, kíméletes tempónál viszont elég csöndes, simajárású, de ilyenkor is hallani, hogy tele van erővel. Igénytelen, az olajcserén kívül mást nem kér, pedig már kamaszkorba lépett. Bődületesen nyomatékos, jól gyorsul, persze, ehhez étvágya is van, nagyon dinamikusan hajtva 12 - 13 litert is legurít a torkán, de 10 liter körül kitűnően elmegy.
Végigmentem vele egy offroad túrán. Egész nap árkon, bokron, szántóföldön, patakon át, terepgumi nélkül is boldogult 4WD-vel, alig kellett a felező. Országúton is stabil, 150-160 km/ó tempónál is rezzenéstelenül halad.
Az utastér tágas, nagyon jól állíthatóak az ülések, minden kapcsoló könnyen elérhető és egyszerűen kezelhető. A csomagtartóban két felnőtt is tud aludni. Több országon át autóztunk vele, hóban, fagyban és 35°C - ban, ennek sehol nincs ellenfél!
A szervizben már megszóltak miatta: "Ezen már megint semmi nem romlott el!"
Kicsit kemény, a kormányt bizony erősebben kell tekerni, a kuplungot is erővel kell nyomni, az ajtót se tudod hang nélkül behajtani, de ez valódi terepjáró, nem műanyag utánzat! Nem adnám oda egy ... luxus SUV-ért!
Eltelt több, mint 14 hónap, és még 30000 km-t utaztunk együtt. Most, 2016.01.26-án 210 700 km van a Bivalyerős Pajeroban. Kapott új gumikat, a széles 255-öst gyári méretűre cseréltem, 245/70/16 M+S-ra, új gyertyákat és olajakat: váltó, diffi, osztómű. Határozottan fickósabb lett, csökkent a fogyasztása, és csöndesebb is, mint a széles gumival volt. Augusztusban a Magas-Tátra - Krakkó és vissza úton, kb 900 km-en az átlagfogyasztása 9,5 l/100km. Nem hinném el, ha nem én tankoltam volna. Ugyanekkora diesel terepjárók sem fogyasztanak sokkal kevesebbet. Belül még most is kitűnő állapotú, az ülések is, a kárpitok is rendben vannak, nincs elkopva. kívül kisebb karcolásokon kívül nincs nagy javítani való. Eddig semmi baja, csak az előírt karbantartásra van szükség. Nagyon jó terepjáró!
Hibalista
- 1 db klímacső, 15 000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Borsodi műhely, Budapest, Mohács u. 19. Becsületes, hozzáértő csapat!!!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 150800 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 32700 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | megtartom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
