Lenézett terepdög
Szöveges ítélet
3 éve vettem a gépet Budapestről egy hölgytől. Neki nagyon tetszett, csak a fogyasztását sokallta. Persze mint sokan, városi crossovernek vélték. Én úgy voltam vele hogy amiben van diffizár és összkerék az nem igazán városra való. Megláttam a hirdetést, egyből mentem érte. helyszínen szembesültem legnagyobb félelmemmel, az automata váltóval. Nem kértek érte sok pénzt, de voltak fenntartásaim. Egy-két gyors telefon, elmondtam mindent a kocsiról egyik ismerősnek akinek már számtalan automata-váltós gépe volt. Annyi kérdése volt hogy a terepváltás manuális? Mert ha igen akkor ne hagyjam ott. Üsse kavics, kis hezitálás után megalkudtunk és már szedte is a lábát hazafelé az M3-as pályán.
Mindenki csak nézte, hogy ez mégis milyen pajero.
Pinin Farina tervezte 2000ccm-es automata 4-es váltó manuálisan kapcsolható összkerék, felező és diffizárral. Az automata váltón van egy kis gomb. Előző tulaja nem tudta hogy az mi is lehet. Na én rájöttem.
ODD-OFF gomb a vontatási funkció miatt. Tudjuk hogy egy automata váltót a vontatás kinyír. Na ez a kis kütyü kiiktatja ezt a problémát: kikapcsolja a 4. sebességet és átvariálja a nyomatékrendszert, így a kis dög nem megy csak 70, max 80km/h-t, de akkor mindegy hogy csak egy pár csomag nikecell van utánfutón ami nem nagy súly, vagy 10q fa.
Persze édesapám Nivája után ez kész luxus, ülésfűtés, klíma stb...méhészeti célra vettem nem kevés félelemmel.
nagyon jól teljesített minden helyzetben, persze nem krokodilosítottam meg emelgettem, nem off-road volt a célom. Használtam, használom a mai napig is, csak kezdem kinőni.
Fent említettem, hogy az orosz csoda után ez kész luxus, de nem csak a klíma vagy az ülésfűtés jó benne. Maga a tengelytáv, amely nem sokkal hosszabb a nivától, terepjáró képességekben plusz pont. Aki méhész az tudja, aki nem az pedig gondolni sem tudja mennyi kacattal, batyuval vándorlunk erdőket, mezőket a méhekkel: hátulja is tágas, főleg ha hátsó üléssort lehajtom. akkor bele is lehet feküdni kívülről kicsi termete ellenére-plusz pont. maga a belső kialakítás, a komfort, hogy minden a helyén van elérhető közelségben csak javítja az összképet-plusz pont.
Amit hátrányoknak sorolnék az a kipufogó rendszer:
A kocsi leggyengébb része. Nem tagadom, voltam vele olyan terepen egy pár pecatúra során aminek nem kellett volna nekiindulni mert a jó kis szatmár-beregi sár eléggé marasztaló tud lenni, sehol sem hagyott cserben még akkor sem amikor egy Rába nyomába csúsztam bele és a hasán kúszva jött ki. Váltónál van egy komoly védelem, ami nagyon hasznos, de az nem tudja meggátolni a kipuffra ható kölső ingereket. Egy kicsivel nagyobb hatás már V8 hangot ad neki, mert kilyukad, megtörik stb...és főleg a rezonanciacsökkentő kis drótfonat csatlakozásánál. Nincs sokban a javítás, csak rossz helyen van és ezért időigényes.
További rossz tulajdonsága számomra az olajcserétől olajcseréig elcsípkedett 4-5 dl olaj. Bár gyárilag 5-7 van írva a füzetébe, nekem akkor is bántja a lelkem. Egyik ismerősömnek Rav-4 van, neki kósza 1 LITER van írva...
Ami még rossz tulajdonsága, az a hátuljának a könnyűsége. Téli gumival, vigyázva a frissen esett havas kanyarokban óvatos gázadással is pillanatok alatt csapja magát keresztbe, észnél kell lenni. Sokan azt mondják, hogy egy platós tereptütü legnagyobb hátránya, hogy nem nehezedik kellő súly a hátsó tengelyre ezért kicsit labilisabb télen, persze sárban is.
Talán még annyit tudnék ide sorolni, hogy a kedves Márkaszerviz egyszerűen nem foglalkozik a GDI-s benzines motorokkal, mert az nekik bonyolult...bezzeg ismerősöm háznál 2 nap alatt megcsinálta(lásd részletesen az "EZEK ROMLOTTAK EL RAJTA" rovatban.
Összességében korrekt áron korrekt fenntartási költségek mellett egy kis odafigyeléssel patent kis terepmasina.
Ha eladósorba fog kerülni akkor könnyes szemmel válunk meg tőle, azt FIX!!!
Hibalista
- Volt egy kis gond az üzemanyag-nyomás terén: mivel 50 Bár nyomáson üzemel, de csak 22-t tudott leadni a motornak ez a kis méregzsák leállított a 4-ből 2 hengert, nehogy valami baj legyen...k@&¤a technika. Úgy voltam vele, mindegy mibe fáj, elviszem szakszervízbe, de mikor meghallották a motorkódot akkor csak annyit mondtak hogy ezzel sajnos nem foglalkoznak...DE AKKOR KI FOGLALKOZIK VELE HA NEM A MITSUBISHI???????? - Hála a nagy tiszteletben álló szerelő ismerősnek, kb 2 nap és 30 000 Ft múlva már kész is volt a kicsike. Ekkor mondta szerelőm, hogy mást nem mondtam neki de azért "kibekkkelte" a problémás dolgokat is: automata váltó nem ugy adta le a nyomatékot vontatás közben, így befolyásolta a sima menetet is, ezért 2-2,5 literrel evett többet feleslegesen, ezért átírta a váltó jelrendszerének a...nekem ez héber, tehát baja volt, megcsinálva. Szenzorok kábelei a 16 év hatására korrózió áldozatai lettek, 3 méternyi drót meg 4 óra és kicserélve mind párszázas megoldással( 1 szenzor kb 70-80 Euró, persze ha találsz). Száz szónak is egy a vége, ha van egy jó szerelő aki tényleg ért a dolgokhoz akkor semmi gond!!! - - Ezeken a hibákon kívül még ide jön a kipufogó: - ez a kocsi gyengéje, legkisebb fennakadásnál megadja magát a középrész és kilyukad, kireccsen stb... nem valami nagy gond, fülnek zavaró. 20 perc, kis szaktudás és be is van varrva megfelelő házi eszközökkel.
Ide hordtam szervizbe
Fgyarmat független szervíz Karcsi és az öreg Jani bácsiOlajcserét alkottak rajta, meg a kipufogó hegesztést, amit már én sem értem el.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Beregsurány, Gyuri: ELEKTRONIKAI ZSENI a hibalistában leírtakat csinálta
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Niva | Következő autója? | Patrol GR |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
