kis fürge.
Szöveges ítélet
Az első kipróbálásnál beleszerettem, mert a 12 éves Vitarámhoz képest ez egy kifinomult műszer. Igazi terepjáró, egyetlen hibával: túl alacsony, ezért nagyon kell vigyázni a felakadásra. De ha nem akad fel akkor elmegy bárhol, persze nem tükörradiállal. Mivel hirtelen nem akartam sokat költeni rá, vettem hozzá 4 darab (!) hóláncot. Ezekkel egy tonna silót az utánfutón, 10 zsák egyéb takarmányt az első ülések mögött, és két személyt vitt fel a hegyre, 20cm-es olvadó havon, helyenként30 fokos lejtőn!!!
Mindez köszönhető a felezőnek, és a difizáraknak, nomeg a motor erejének.
Számomra a hátul teherautó, elől nemtudommicsoda batárok nem is terepjárók! Ezzel a kiskocsival elforogsz bárhol az erdőn a fák között, megmászol bármilyen folyó- vagy csatorna-gátoldalt, vagy megfordulsz a gát tetején egy helyben. A batárnak meg el kell menni még két kilométert a gáton a következő hídig. Csak az alját ne akaszd fel!
Sima úton, amilyen nálunk alig van, teljesen személyautós élmény vezetni. Nagyon jól gyorsul, habár az első fokozat nagyon rövid, az ötödik úgyszintén. A menetzaj nagy, a légellenállásából kifolyólag.
A váltó olyan minőségű, amilyet én kevés autóban tapasztaltam ( 1.300.000 km-t vezettem eddig ), nagyon pontos, akár kuplung nélkül is kapcsolható (!), az egyes után, és 90-100-ig a felező kivételével kapcsolható a terepváltó is !!!
Négy személy fér el benne kényelmesen, de a hátsó ülésekre beszállni elég keserves dolog, sokkal nehezebb, mint a Vitarába. A jobb első ülés előredöntése a beszálláshoz szerencsétlen megoldású: nem akad meg magától elől.
Csomagtere négy emberrel szinte semmi.
Audió rendszere nulla.
Minden műanyagérintkezése egy filces anyaggal van illesztve, sehol sem nyikorog!!
Kilenc alá a fogyasztás nem lehet vinni. Benzines, NEM dizel!
Minden alkatrésze nagyon drága: első lökhárító 140000, gyári klímakompresszor 160000, egy gyujtógyertya 6000.
Aki tudja, hogy egy terepjáró nem olcsó mulatság, az egy jó ár-értékarányú autót vesz meg vele.
Hibalista
- folydékkristályos kijelző, km. óra, klímakompresszor
Ide hordtam szervizbe
Maszekhoz hordom, akivel 10 éve elégedett vagyok. A negyedéért csinál meg bármit, a szakszervízhez képest.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Vitara | Következő autója? | Pajero, vagy Nissan terrano |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
