A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Pajero (1991-2000)

Pajero 3,5 V6 rövid 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Terepjáró

Szöveges ítélet

Pajerom a V20 verzió rövid 3 ajtós változata, amelyet nemrégiben vettem. Ez a kocsi korábban Svájcban rótta a hegyeket. Ott női tulajdonosa volt, amit a végig vezetett szervízkönyve is tanúsít. Korához képes nem volt sok benne a futott km (123 000) és ennek valódiságát a svájci szervízkönyvön kívül a még ma is szép gyári fényezése is bizonyítja.

Ez még egy igazi férfias terepjáró és nem SUV; tehát alvázra épített nehéz gép és nem pedig önhordó karosszériás aszfaltkoptató. V6- os motorja nagyon csendes, de gázadásra öblösen férfias morajlást hallatva a 208 paci nekirugaszkodik sebesen, nyomatéka 310 Nm. Jól gyorsul, persze a 209 ló ereje a nagy légellenállás, a 32 collos gumik miatt úgy 140 km/h sebesség tájékán felemésztődik - dehát ez terepjáró volna kéremszépen! Kézikönyve szerint végsebessége 190 km/h, amit természetesen nem próbáltam ki -nem is fogom soha- de kétszer megzavartam 165-ig, ezt könnyedén vitte. Normál közúti utazásnál 1 800- 3 000 fordulaton dolgozik a motor, amikoris 80-120 km/h sebességgel könnyedén szalad a gép. A rövid karosszéria nagy fordulékonyságot biztosít a járműnek, ami terepezésnél nagyon jól jön. Lengéscsillapítójának feszességét 3 fokozatban lehet állítani az útviszonyoknak megfelelően.

Sajnos automata váltós, amit én egy terepjárónál nem tartok stílusosnak, de a számomra elérhető árú Pajero-k között ez volt a legjobb állapotban lévő. A 4- sebességes automata jól dolgozik simán, mondhatni észrevétlenül kapcsolgat fel- le egyaránt. Lakott területen kívül bekapcsolt "overdrive"- al megyek, a tempomatot ritkán használom. Fogyasztása nem kevés, autópályán zokszó nélkül beszippantja 100- on a 14 l bunzent, terepezésnél pedig a fogyasztás felső határa nyilván valahol a csillagos ég lehet csak :-)

A 3 ajtós rövid karosszériájú gép ülései elől rendkívül kényelmesek, de hátra nehéz beszállni. Ott nagyon ritkán szállítok utast ezért azok többnyire le is vannak hajtva, így a csomagtere hatalmas. Az első ülések többféle állítási lehetőséggel is rendelkeznek, teleszkóposak és természetesen fűthetőek. A kocsinak úgy a fűtése, mint a hűtése (klíma) nagyon hatásos, a hátsó ülések részére külön szabályozható.

Ha a benzinárak nem emelkednek jelentősen tovább (e sorok írásakor 300- 320 Ft/l az ár), akkor még sokáig megtartom.

Hibalista

- Izzó a tompítottban kiégett - Fékpofák cseréje hátul - - (2010. január 19.)Időközben a kocsi futott további 20 000 km-t amikoris a szervószivattyúm felmondta a szolgálatot. Tünetek: eleinte kerregő hang hallatszott, a szervóhatás időnként elment és tekeréskor akadozott a kormány, majd a végső stádiumban a szervóolaj tartályából habosan bugyogott fel az olaj. Sajnos az előző szerelő, akivel a korábbi tulajdonos szervizeltette a kocsit, nem tudta, hogy a 4 PK-s ékszíjat csak 15 mm belógásra szabad feszíteni. Ő túlfeszítette 10 mm- re (ahogyan a háromszög keresztmetszetű ékszíjakat kell - ez van gyakoribb a Diesel Pajeroknál) és ez betett a kocsimnak. A mellékelt fotón a tengelyen a csapágy feletti acélkék elszineződés mutatja, ahogyan beégett a tengely. - - A szivattyút felújíttattam, de sajnos egy rövidebb tengelyt kapott a szivattyú, amelynek eredményeképpen a két ékszíjtárcsa és a feszítőgörgő most nincs egy síkban. :-( Így a görgőm is kimúlt, most olyan hangja van mint egy kereplőnek. Már megvan a pótlása, 15 m Ft- ért hozzájutottam egy használt szivattyúhoz. Ezt fogom felújíttatni és beépíteni.

Ide hordtam szervizbe

- Tulajdonképpen nem osztályozom, mert a fékpofacsere nem egy nagy szám. - A szervószivattyú rövidebb tengelye viszont jól beadott :-(

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1994
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 123000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 14 l
Előző autója? Astra 1,6 Következő autója? Az új Pajerok drágák és sok rosszat hallani róluk :-( és annyi pénzem sincs, így nem tudom.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Pajero 1991

További ítéletek (24 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)