Terepjáró
Szöveges ítélet
Pajerom a V20 verzió rövid 3 ajtós változata, amelyet nemrégiben vettem. Ez a kocsi korábban Svájcban rótta a hegyeket. Ott női tulajdonosa volt, amit a végig vezetett szervízkönyve is tanúsít. Korához képes nem volt sok benne a futott km (123 000) és ennek valódiságát a svájci szervízkönyvön kívül a még ma is szép gyári fényezése is bizonyítja.
Ez még egy igazi férfias terepjáró és nem SUV; tehát alvázra épített nehéz gép és nem pedig önhordó karosszériás aszfaltkoptató. V6- os motorja nagyon csendes, de gázadásra öblösen férfias morajlást hallatva a 208 paci nekirugaszkodik sebesen, nyomatéka 310 Nm. Jól gyorsul, persze a 209 ló ereje a nagy légellenállás, a 32 collos gumik miatt úgy 140 km/h sebesség tájékán felemésztődik - dehát ez terepjáró volna kéremszépen! Kézikönyve szerint végsebessége 190 km/h, amit természetesen nem próbáltam ki -nem is fogom soha- de kétszer megzavartam 165-ig, ezt könnyedén vitte. Normál közúti utazásnál 1 800- 3 000 fordulaton dolgozik a motor, amikoris 80-120 km/h sebességgel könnyedén szalad a gép. A rövid karosszéria nagy fordulékonyságot biztosít a járműnek, ami terepezésnél nagyon jól jön. Lengéscsillapítójának feszességét 3 fokozatban lehet állítani az útviszonyoknak megfelelően.
Sajnos automata váltós, amit én egy terepjárónál nem tartok stílusosnak, de a számomra elérhető árú Pajero-k között ez volt a legjobb állapotban lévő. A 4- sebességes automata jól dolgozik simán, mondhatni észrevétlenül kapcsolgat fel- le egyaránt. Lakott területen kívül bekapcsolt "overdrive"- al megyek, a tempomatot ritkán használom. Fogyasztása nem kevés, autópályán zokszó nélkül beszippantja 100- on a 14 l bunzent, terepezésnél pedig a fogyasztás felső határa nyilván valahol a csillagos ég lehet csak :-)
A 3 ajtós rövid karosszériájú gép ülései elől rendkívül kényelmesek, de hátra nehéz beszállni. Ott nagyon ritkán szállítok utast ezért azok többnyire le is vannak hajtva, így a csomagtere hatalmas. Az első ülések többféle állítási lehetőséggel is rendelkeznek, teleszkóposak és természetesen fűthetőek. A kocsinak úgy a fűtése, mint a hűtése (klíma) nagyon hatásos, a hátsó ülések részére külön szabályozható.
Ha a benzinárak nem emelkednek jelentősen tovább (e sorok írásakor 300- 320 Ft/l az ár), akkor még sokáig megtartom.
Hibalista
- Izzó a tompítottban kiégett - Fékpofák cseréje hátul - - (2010. január 19.)Időközben a kocsi futott további 20 000 km-t amikoris a szervószivattyúm felmondta a szolgálatot. Tünetek: eleinte kerregő hang hallatszott, a szervóhatás időnként elment és tekeréskor akadozott a kormány, majd a végső stádiumban a szervóolaj tartályából habosan bugyogott fel az olaj. Sajnos az előző szerelő, akivel a korábbi tulajdonos szervizeltette a kocsit, nem tudta, hogy a 4 PK-s ékszíjat csak 15 mm belógásra szabad feszíteni. Ő túlfeszítette 10 mm- re (ahogyan a háromszög keresztmetszetű ékszíjakat kell - ez van gyakoribb a Diesel Pajeroknál) és ez betett a kocsimnak. A mellékelt fotón a tengelyen a csapágy feletti acélkék elszineződés mutatja, ahogyan beégett a tengely. - - A szivattyút felújíttattam, de sajnos egy rövidebb tengelyt kapott a szivattyú, amelynek eredményeképpen a két ékszíjtárcsa és a feszítőgörgő most nincs egy síkban. :-( Így a görgőm is kimúlt, most olyan hangja van mint egy kereplőnek. Már megvan a pótlása, 15 m Ft- ért hozzájutottam egy használt szivattyúhoz. Ezt fogom felújíttatni és beépíteni.
Ide hordtam szervizbe
- Tulajdonképpen nem osztályozom, mert a fékpofacsere nem egy nagy szám. - A szervószivattyú rövidebb tengelye viszont jól beadott :-(
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 123000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | Astra 1,6 | Következő autója? | Az új Pajerok drágák és sok rosszat hallani róluk :-( és annyi pénzem sincs, így nem tudom. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
