Ezzel megszívtam...
Szöveges ítélet
Mielőtt elkezdeném a történetemet,le kell szögeznem:az autómmal megtörtént dolgok nem a Mitsu hibája,továbbra is megbízhatónak tartom a márkát.
Az autó egy csere folytán került hozzám,egy francia "szabadidő" autót cseréltem rá.Azért volt "szabadidő autó",mert minden szabadidőmet a szerelésével töltöttem,és beleuntam.Mivel előtte már volt 4 db Pajerom és nagyon meg voltam velük elégedve(terepjárót szerettem volna a munkám miatt),ezért most is a Mitsu mellett döntöttem.Sok nézelődés és egyezkedés után,végül egy kereskedővel sikerült megegyeznem a cserét illetően.Megnéztem a Pajerót és mindent rendben találtam:szépen járt a motorja,a váltó-kuplung vaj puha,a kasztni jó,szóval minden o.k.!A 200 ezer km is valósnak tűnt egy 9 éves autónál.A kereskedő alátámasztotta a véleményemet,ugyanis az autó egy autószerelőé volt.Vigyázat!Most már én is tudom,hogy egy autószerelő pontosan tudja,hogy hogyan kell megcsinálni úgy egy autót,hogy az pár hónapot gond nélkül kibírjon,utána meg már mindegy,a vevő úgy sem viszi vissza.(tisztelet a kivételnek)Mivel az autót hosszabb utakra is használtam volna,mindenképp hosszú hidas(áttételű) változat kellett.Rövid hidassal már volt dolgom:3500-as fordulatnál 120 km/ó és hatalmas menetzaj+fogyasztás.Kocka Pajerom már volt,az hosszú hidas volt,ebből is gondoltam,hogy ez már újabb típus,biztosan ez is ilyen.A kereskedő is megnyugtatott,állítása szerint az autó könnyedén megy 160-at.Ezt igazából nem lehetett kipróbálni,mivel ehhez hosszabb út szükséges,és ez a próbakörbe "nem fért bele".Végül az autót megvettem.Az úton hazafelé döbbentem rá,hogy ez nem hogy hosszú-,hanem a legrövidebb áttételű Pajero!120 km/ó-nál 3800-at forgott(üvöltött) a motor!Ezért a fogyasztás induló értéke 12 l volt.Na gondoltam ez nem jött össze,de majd kárpótol a megbízhatóság.Tévedtem!
Első utam Ausztriába vezetett a legnagyobb nyári melegben.Az autó (az utazósebesség és a fogyasztás kivételével) megbízható,kényelmes volt.Gondoltam ez jó üzlet volt,beváltotta az autó a hozzá fűzött reményeket.Amikor hazaértem esedékes volt az olajcsere.Ahogy illik:szintetikus motorolaj+összes szűrő csere.Ekkor észrevettem,hogy az olajteknő alja már volt sérülve és hegesztve van.Ekkor sem gondoltam még semmi rosszra.Következő utam:Németország nagy utánfutóval,szintén nyári kánikula.Egy benzinkútnál hallottam a motor hangján:mintha az alapjárat nem lenne egyenletes,de lehet hogy csak a fáradtság miatt képzelődöm.Na Münchent elérve már nem is volt alapjárat,a motor mintha szét akart volna esni.Még kellett volna továbbmennem 500 km-ert,de nem mertem,inkább hazafelé vettem az irányt.Itthon szétszerelés,aztán kiderült:a hengerfejben az egyik szelepfészek beverődött és a vezérmű tengelyről ez a bütyök le is kopott,vagyis 3 henger dolgozott.A hengerfej fel volt újítva:felhegesztették és megdörzsárazták.Na ezt egy Mitsun tilos!!Sosem lesz jó.Egy fiatal törött autóból megvettem a komplett hengerfejet 120.000 Ft-ért.Hengerfejcsere+tömítéscserék,ennyi volt a gond mehetünk tovább!(gondoltam én)Kíváncsiságból megnéztem a turbót és eléggé lógott már.Na ez is a határon volt.(jól dolgozott és az olajat sem vitte)
Ismét nagy utánfutó,kánikula,német út.Most már csak Salzburgig jutottam!Ismét egyenletlen volt az alapjárat,de nem volt vészes,viszont az olaj nagyon fogyott.Több 10 liter olaj utántöltésével értem ismét haza!Nem megette az olajat,hanem elszórta a főtengelyszimeringnél.Na ezt nem hagytuk annyiban:teljes motorszétszedés következett.A hiba oka:eltört a főtengely!Mire hazaértem már alig tartotta valami,hogy egyben maradjon.A főtengelyt az előző tulaj megköszörültette és ezért eltört.A Mitsu motoron tilos minden fúrás-faragás-köszörülés,mert sosem lesz jó!A motort felújították magyar módon!Új hüvelyek+dugattyúk voltak benne,de ezzel nincs is gond,ha megfelelő a minősége.Vettem egy bontott,de jó állapotú főtengelyt:140.000 Ft.Persze ismét minden tömítés csere+olaj,szűrők,csapágysor,stb.
Ekkor már felhívtam a kereskedőt is,akitől vettem az autót(3 héttel a vásárlás után!) és közöltem vele a problémákat.Ő "mosta kezeit",közölte,hogy nem Ő a hibás,mert "papíron" nem Ő az eladó,Őt megbízta a tulaj az eladással.Na felhívtam a volt (autószerelő) tulajt és elmondtam a gondomat.Ő tájékoztatott,hogy nála az autó pár hetet ment,mert egyszer bent ragadt vele és mérgében bele sem ült többet,az autót csak szervizelte,nála nem volt semmi gondja,biztos az Ő előtti tulaj a hibás.Na ekkor rádöbbentem,hogy átvertek!!
A motoron mindent kicseréltünk ami rossz volt.Közben találtam egy matricát az autón:motorgenerál 360.000 km-nél!!!Ja,én 200.000 km-el vettem az autót!?Na kész lett az autó,eltelt egy pár hónap és ismét beleuntam az egészbe...Végül az eladás mellett döntöttem.Nagy nehezen áron alul sikerült eladnom az addigra már teljesen rendbe rakott Pajerot!Még az adagolón lett volna egy kis javítás,de beleuntam az egészbe.
Végszónak ismét azt tudom mondani:a Mitsubishi egy jó autó,elmegy kb. 500-600 ezer km-ert is,ha rendszeresen karbantartják.És a legjobb terepjáró a kocka(!) Pajero!
Hibalista
- Motor=450.000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Saját magam + volt Mitsubishi márkaképviselet szerelői
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 201000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Peugeot 806 2,1 TD | Következő autója? | ??? |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |
