A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Outlander (2012)

Outlander PHEV 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hibridnek szuper, de mint autó...

Szöveges ítélet

W 204-es Mercedes C-osztály helyett kellett valami praktikusabb, nagyobb, jobban pakolható, ami takarékos és lehetőleg sokat megy tisztán elektromosan. Első gondolat a Skoda Superb IV volt, de akkoriban még csak (közel) újonnan lehetett venni és pofátlanul drágának találtuk már akkor is.
A még észszerűen árazott kategóriában adta magát egy viszonylag fiatal, 5 éves, 2016-os Outlander (holland import, naná), 98 ezer kilométerrel, a legfelső felszereltségi szint körül (bőr belső, xenon fényszóró, napfénytető, automata klíma, elektromos ülésállítás a vezetőnél, radaros tempomat, sávelhagyás-figyelmeztető, 360 fokos kamera, ülés- és kormányfűtés, első szélvédő-fűtés, mélynyomó, ezek a legfontosabbak).
Közel egy év intenzív használat után a leglényegesebb tapasztalat, hogy agglomerációs ingázásra elég jó, becsületesen töltögetve még most is elmegy 40-45 km-t, nyáron többet is, de ehhez nagyon papásan kell vezetni, kerülve még a közepes gyorsításokat is és ügyesen kell használni a rekuperációs funkciót (5 fokozata van, kormányfülekkel, nagyon praktikus), amivel egyébként a fékek is kímélhetők. Emelkedőkön nagyon meglódul az áramfogyasztás, lejtőkön lehet visszatölteni, jól el lehet vele szórakozni, csak ne tartsuk fel a forgalmat. 80-90 felett érdemes bekapcsolni a benzinmotort, amit egyébként autópályán sem használ egyfolytában, bár ez is inkább csak max 110 km-es tempóig igaz. Összességében mi 1,5 – 2 liter (télen 2,5 l) benzinnel járunk 100 km-en + a 8-9 ezres addigi havi villanyszámla megduplázódott, de ez így nagyon rendben van – viszont még egyszer hangsúlyozom: erősen oda kell figyelni a vezetési stílusra.
Ez persze azért nem különösebben nehéz, mert a kocsi nem a sportosság bajnoka. Nehéz akksik, nagy önsúly, magas bódé: van némi dülöngélés, ill. inkább sodródás a kanyarokban, nem érdemes forszírozni a fickós haladást. Ugyanezt mondja a benzinmotor: pörgetve hangos, a dinamika éppenhogy elfogadható, de ez az autó nem erről szól. A kormány totálisan érzéketlen, semmi visszajelzést nem ad. Legalább a futómű kényelmes, inkább ringatózós, a kocsi karaktere miatt ez inkább pozitívum, akárcsak az utastér csendje 80-90 km/h alatt: e felett azért erősödik a gördülési és szélzaj, de szerencsére nem drámai.
A vezetéstámogatókat szeretem: a radaros tempomat főleg autópályán nagyon kényelmes és megbízható is, a sávelhagyás-gátló csak akusztikusan figyelmeztet, de ez nálam előny, nem rángatja a kormányt.
A szimpatikus tulajdonságok felsorolása ezzel lassan véget ér. A 2007-es Merciből átülve az utastér büntetés: hitvány anyagok, bántóan olcsó kapcsolók, tisztára mintha egy 90-es évek eleji Swift gombjai lennének, legalábbis részben. Egy újonnan kb. 17 milliós autóról beszélünk, de két kategóriával lejjebb is igényesebb utastéri megoldásokkal találkozni mondjuk a német autóknál. Egyes gombok kaptak megvilágítást, mások nem. Egyes gombok finoman működnek, mások fájdalmas recsegéssel. Ergonómiából is megbukik, az ülésfűtés gombjait keresni kell, a csomagtér-nyitó gomb baloldalt lent, de a nyitás elektromos funkcióját teljes egészében kikapcsoló gomb – ami olyan mintha utólag lett volna belegányolva – a középkonzolon… Hátul nincs szellőző, nem is túl jó itt a fűtés-hűtés. A szellőzők nem kaptak külön elzáró tekerőt, nincs is jobb, mint ezen is spórolni… Csak a vezető ülése elektromos, ami még hagyján, de az utas támlája primitív karos megoldás, mint 30 éve. Az ülések más tekintetben is rosszak: a bőr minősége nem jó, hátul rövid az ülőlap, de szerintem elől sem kényelmes, a támla egyszerűen nem állítható elég meredekre. Gerinctámasz? Az sincs…
Kesztyűtartó béleletlen, akárcsak az oldalzsebek, zörög bennük minden. Az összes utastéri és csomagtéri világítás gyenge, térképolvasó lámpák sehol nincsenek. Sok funkció logikátlanul és bosszantó nehézkességgel működik. A hifi szerintem csak átlagos hangzású. A 360 fokos kamera közel használhatatlan, annyira vacak a képe. A hátsó már egy picit jobb, de könnyen szennyeződik, akárcsak az első.
Gondolhatnánk, ha a kialakítás nem is igényes, legalább az összeszerelés precíz, de nem: 5 év után lógó gumikéderek, mozgó üléslapok, kilazult küszöbborítás borzolja a kedélyeket. Nem tűnik tartósnak, a sokkal öregebb C-osztály két és félszer ennyi futással is lényegesen jobb állapotban van, az rendesen össze van rakva. Mondjuk ez már azon is látszik (meg hallatszik), hogy a Mercinél egy ajtóban van annyi anyag, mint az Outlander-nél kettőben.
A helykínálat a hátul szűkös C-osztályból átülve nem rossz, de nem is világbajnok. Legalább a hátsó ülőlapok is felcsaphatók, így sík raktér alakul ki az ülések lehajtásával, ami nagyon hasznos. Szintén nem haszontalan, hogy a hátsó ülések támlája több fokozatban állítható. A xenon fényszórók borzasztóan jól világítanak, ez a kocsi egyik legerősebb pontja.
Remélhetőleg a mechanika tartós lesz, közel egy év alatt nem volt komoly hiba, bár a töltője egyszer felmondta a szolgálatot (típushiba), egy értő jóbarát házilag megbarkácsolta. Ha már töltésről beszélünk: mi sima otthoni 220-ról töltjük, kb. 4 óra alatt megy tele, ezzel elégedettek vagyunk, időzítő funkciója is van.
Mint a fentiekből látszik, a hibrid technika (meg persze a zöld rendszám) nagyon alacsony fenntartási költségeket eredményez, üdítő érzés 5-6 hetente tankolni 30 litert, főleg a mai benzinárak mellett. Durva számítások szerint a benzines C-osztályhoz képest szűk harmadáron autózunk. Bónusz jóérzés a (lokális) szennyezés drasztikus csökkenése.
Minden hibája és bosszantó igénytelensége ellenére szeretjük az Outlandert, mindenkinek ajánlom, aki csak közlekedési eszközt lát az autókban. Aki ennél többet vár el a járművétől, az viszont kerülje el nagy ívben.

Hibalista

- Töltőben megtört egy kábel, nem kapott áramot - Kulcs távirányítója elromlott - márkaszervíz kb. 6.000 HUF-ért javította

Ide hordtam szervizbe

Sztyopa, Fót, nagyon ért hozzá

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Emil Frey

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2016
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 98000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 3 l
Előző autója? C-osztály (W 204) Következő autója? egyelőre Outlander marad
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Outlander 2012

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)