Elegáns és praktikus éhezőművész
Szöveges ítélet
Szerettem a korábbi családi autónkat, egy Honda CR-V-t, de a kora alapján megérett a cserére. Gyengének tartottam a CR-V benzinmotorját, dízelt nem akartam. Kipróbáltam egy hibrid Toyota RAV-4-et, nagyon tetszett. Nem akartam lemondani a Honda márkáról, de mivel még nem létezett a hibrid CR-V akkor, már majdnem a Toyota mellett döntöttem. Gondoltam, megnézem, mi van még a piacon 4x4-es hibrid SUV (évente több síelés miatt a 4x4 alapkövetelmény nálunk). Nem sokat találtam, német prémiumot nem akartam, lehetőleg japánt, esetleg koreait inkább. Meglepett, mikor rátaláltam a zöld rendszámos Mitsubishi Outlander PHEV-re,nem ismertem előtte ezt a modellt. Régen vezettem Mitsubishit, tetszett a márka. Kezdtem utánaszámolni: kiesik havi 22.000 cégautó adó, nincs regadó, súlyadó... Utánaolvastam a modellnek, rengeteg videót megnéztem, érdeklődtem tulajoknál. Megszületett a döntés, ez az ideális családi autó, a feleségem fogja használni, remek fogyasztás, nagy spórolás az adókon, sőt ingyenes a parkolás, bár ezt szinte sosem tudjuk kihasználni, mert elővárosi családi házban lakunk, a munkahelyen meg ingyenes a parkolás.
Utánanéztem az áraknak, a legöregebb példányok 5-6M körül jó áron voltak, de jobban tetszett a ráncfelvarrott, újabb modell, meg az jobban is megy az átprogramozott hajtás miatt - kipróbáltam, így igaz. Ezek sajnos sokkal drágábbak (8-11M), az új ár viszont horror: 14-17M. Végül egy másfél évest vettem, Németországból, saját importtal. Azért nem itthon vettem, mert az ilyen behozott autók nagy százaléka áfa-csalt, nem akartam ebben részt venni, és főleg nem akartam, hogy a NAV lefoglalja. Ezerszer gondolja meg mindenki, aki ilyen nagy értékű autót külföldről vásárol, kereskedőn keresztül!
Nos, több mint fél éve használjuk, közel 10.000km-t tettünk bele. Semmi hiba, tökéletes. A fogyasztása álom: a feleségem egy éjszakai töltésből elmegy a munkahelyére és vissza, több mint 40km-t. Hetek telnek el, és alig fogy a benzin. Kb. 1200-1400km-enként tankolok mintegy 30 litert. Ha ehhez még a villany költségeket is hozzászámoljuk, kb. 3,5l/100km benzines fogyasztással azonos a költség. Hosszabb úton persze eltűnik a tölthetőség, de még a sítúrákon is 8 liter alatt sikerült tartani a fogyasztást; igaz, hogy 119km/h-ra állított tempomattal, mert akkor még hibrid üzemmódban megy. Persze, eggyel többször kell megállni tankolni, de ez nem tragédia egy hosszabb úton.
Városban az elektromos motor miatt szenzációsan gyorsul, ez 50-60 km/h-ig bőven elég. Autópályán már csak úgy megy, mint egy kis Opel Astra, de úgysem arra vettük, hogy száguldozzunk vele.
Kellően nagy és jól pakolható a csomagtér, fejedelmi az utazókabin mérete, kényelmesek az ülések. Hibátlan infotainment, Android auto - Waze, Spotify, stb. Csendes utastér, szépen szóló audio.
Nagyon elégedettek vagyunk a kocsival, sokan vannak vele így, gombamód szaporodnak a városban a használt, importált testvérei.
Hibalista
- Semmi hiba eddig
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 25000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző autója? | CR-V | Következő autója? | CR-V PHEV ha lesz addigra, ha nem, ugyanez |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |