A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Outlander (2012)

Outlander PHEV 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Dupla villany

Szöveges ítélet

Már hosszú ideje terveztem Forever Foresterem cseréjét, mivel a kocsi 10 éves lett és a km-óra 356 ezret mutat. A családom használja tovább.

Célom a kényelmes autózás és az alacsony rezsiköltség elérése volt.

"Jó lesz ez" kolléga által írt vélemény nagyon alaposan körüljárja a problémákat és választ ad arra, hogy miért érdemes a Mitsubishi PHEV megvásárlása.

Régóta érdekelt az elektromos autózás minden válfaja és a jelenleg elérhető autótípusok közül kellett kiválasztanom a számomra és családom számára ideális eszközt.

70 év felé haladva nehéz a választás, mivel a különböző járműlobbik sokszor egyoldalú előnyökkel kecsegtetik a vásárlókat, kiemelve kínálatuk pozitív oldalait, elhallgatva vagy csak apró betűvel szedve a problémákat.

Kertvárosban élve, 9 km-re a székvárostól, nagyon kedvezőnek látszott az új Nissan Leaf megvásárlása, azonban még relatíve alacsony hatótávolsága, a kevés és nehézkesen elérhető töltőállomás léte, valamint az, hogy év közben hosszabb külföldi utakat teszünk meg, arra indított, hogy a hibrid gépkocsi fronton nézzek körül.

Kizárólag a jelenleg helyi adómentes és drágább autókategóriában nézelődtem (plug in hybrid), de csalódással vettem tudomásul, hogy az Audi-BMW-Mercedes-Volvo stb. típusait még mindig belsőégésű motor hajtja és a plugin csak valamifajta zöld színt jelent a rendszámtáblán.

Aztán jött a relatíve kis gyár magas műszaki tartalommal bíró modellje a PHEV, melynek tengelyeit villanymotorok hajtják. Ár-érték arányban magasan veri a prémium márkákat és az emberek inkább érdeklődéssel fordulnak az autó után, semmint irigységgel vagy utálattal, amit persze nem maga az autó, hanem a tulajdonos vezetői morálja vált ki az emberekből.

Ilyen előzmények után vásároltam meg a családban még csak hibridként emlegetett kocsit. A vezetési élmény villanyautós, kis sebességnél, mint a trolibusz, városi, városközi közlekedésre nagyon alkalmas. Mivel sem sebességváltó, sem kuplung nincs az autóban, csak kapcsolók, könnyedén és gyorsan lehet vele közlekedni. A benzines robbanómotor az autóban szinte csak arra való, hogy töltse a 12 kilowattos akkut, mely finom módon átadva az energiát a villanymotoroknak, repíti előre az autót.

Az akkumulátort otthon töltögetem, átlag 4 és fél óra alatt kész volt a 220 V-ról és alkalmanként kb. 10 KwÓ (kb. 450,-Ft) energiát fogadott be. A benzines és áramfogyasztást is figyelembevéve 100 km-re 5,5 L benzin volt a fogyasztásom. Nyár lévén megy a klíma is, így a kizárólag elektromos (EV) hatótáv kb 35-38 km volt ECO üzemmódban.

Most csak első benyomásaimat írtam meg, de visszatérek, ha több km. és több tapasztalat birtokában leszek.

Update 1

50000 km után is kiváló állapotban van az autó, csak a kötelező szervízeket kellett elvégeztetni.

Megjegyzésem az, hogy bár 20000 km-ként kell olajat cserélni, a PHEV-nél gyakori hidegindítás miatt bármilyen legjobb minőségű olajat kap, elhasználódik a rendszer, elszineződik az olaj. Ezt orvosolni csak a gyakoribb olajcserével (10000 km ?) lehet.

Mindenki a fogyasztásra kiváncsi. A Spritmonitoron vezetem 0 km-től a fogyasztást, mely 6,42 L benzin/100 km és 7,05 kWh/100 km együttesen. Összevéve elégedett vagyok a fogyasztással, nem sokallom egy ilyen súlyú autótól.

Az akkuteljesítmény az eltelt 3 évben nem változott, a cellák energiaszintjét és hangolását kell néha monitorozni.

Megjelentek Magyarországon a 200000 km feletti futású Outlander PHEV holland autók, úgy gondolom, hogy sokáig hibamentesen fogok autózni a saját PHEV-vel.

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Bonus Kft. Szombathely

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2018
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Forester Következő autója? Nem tervezem
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Outlander 2012

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)