Dupla villany
Szöveges ítélet
Már hosszú ideje terveztem Forever Foresterem cseréjét, mivel a kocsi 10 éves lett és a km-óra 356 ezret mutat. A családom használja tovább.
Célom a kényelmes autózás és az alacsony rezsiköltség elérése volt.
"Jó lesz ez" kolléga által írt vélemény nagyon alaposan körüljárja a problémákat és választ ad arra, hogy miért érdemes a Mitsubishi PHEV megvásárlása.
Régóta érdekelt az elektromos autózás minden válfaja és a jelenleg elérhető autótípusok közül kellett kiválasztanom a számomra és családom számára ideális eszközt.
70 év felé haladva nehéz a választás, mivel a különböző járműlobbik sokszor egyoldalú előnyökkel kecsegtetik a vásárlókat, kiemelve kínálatuk pozitív oldalait, elhallgatva vagy csak apró betűvel szedve a problémákat.
Kertvárosban élve, 9 km-re a székvárostól, nagyon kedvezőnek látszott az új Nissan Leaf megvásárlása, azonban még relatíve alacsony hatótávolsága, a kevés és nehézkesen elérhető töltőállomás léte, valamint az, hogy év közben hosszabb külföldi utakat teszünk meg, arra indított, hogy a hibrid gépkocsi fronton nézzek körül.
Kizárólag a jelenleg helyi adómentes és drágább autókategóriában nézelődtem (plug in hybrid), de csalódással vettem tudomásul, hogy az Audi-BMW-Mercedes-Volvo stb. típusait még mindig belsőégésű motor hajtja és a plugin csak valamifajta zöld színt jelent a rendszámtáblán.
Aztán jött a relatíve kis gyár magas műszaki tartalommal bíró modellje a PHEV, melynek tengelyeit villanymotorok hajtják. Ár-érték arányban magasan veri a prémium márkákat és az emberek inkább érdeklődéssel fordulnak az autó után, semmint irigységgel vagy utálattal, amit persze nem maga az autó, hanem a tulajdonos vezetői morálja vált ki az emberekből.
Ilyen előzmények után vásároltam meg a családban még csak hibridként emlegetett kocsit. A vezetési élmény villanyautós, kis sebességnél, mint a trolibusz, városi, városközi közlekedésre nagyon alkalmas. Mivel sem sebességváltó, sem kuplung nincs az autóban, csak kapcsolók, könnyedén és gyorsan lehet vele közlekedni. A benzines robbanómotor az autóban szinte csak arra való, hogy töltse a 12 kilowattos akkut, mely finom módon átadva az energiát a villanymotoroknak, repíti előre az autót.
Az akkumulátort otthon töltögetem, átlag 4 és fél óra alatt kész volt a 220 V-ról és alkalmanként kb. 10 KwÓ (kb. 450,-Ft) energiát fogadott be. A benzines és áramfogyasztást is figyelembevéve 100 km-re 5,5 L benzin volt a fogyasztásom. Nyár lévén megy a klíma is, így a kizárólag elektromos (EV) hatótáv kb 35-38 km volt ECO üzemmódban.
Most csak első benyomásaimat írtam meg, de visszatérek, ha több km. és több tapasztalat birtokában leszek.
Update 1
50000 km után is kiváló állapotban van az autó, csak a kötelező szervízeket kellett elvégeztetni.
Megjegyzésem az, hogy bár 20000 km-ként kell olajat cserélni, a PHEV-nél gyakori hidegindítás miatt bármilyen legjobb minőségű olajat kap, elhasználódik a rendszer, elszineződik az olaj. Ezt orvosolni csak a gyakoribb olajcserével (10000 km ?) lehet.
Mindenki a fogyasztásra kiváncsi. A Spritmonitoron vezetem 0 km-től a fogyasztást, mely 6,42 L benzin/100 km és 7,05 kWh/100 km együttesen. Összevéve elégedett vagyok a fogyasztással, nem sokallom egy ilyen súlyú autótól.
Az akkuteljesítmény az eltelt 3 évben nem változott, a cellák energiaszintjét és hangolását kell néha monitorozni.
Megjelentek Magyarországon a 200000 km feletti futású Outlander PHEV holland autók, úgy gondolom, hogy sokáig hibamentesen fogok autózni a saját PHEV-vel.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Bonus Kft. Szombathely
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Forester | Következő autója? | Nem tervezem |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.9/10) |