Kényelmes túrabakancs
Szöveges ítélet
Az új autóm vásárlása előtt tájékozódtam mik a lehetőségeim, a szempontok: magas építésű, lehetőleg kapcsolható négy kerék hajtással, diesel motor,egy alsó-középkategóriás autó utas-, és csomagterétől nagyobb helykínálat, 10 milla alatti ár.
Első körben a Toyota Rav 4-es és a Ford Kuga esett ki a rostán, mivel bár nagyon formásak, és jók is , sokkal kisebbek mind az utastérben, mind a csomagtartóban az általam elképzeltnél.A Honda CRV a fura kereskedői hozzáállásnak(csak akkor adnak lehetőséget a kipróbálásra, ha megígérem, hogy megveszem) és a gagyi belterének köszönhetően hullott ki.A Nissan X-trail volt még ami nagyon tetszett,és méretileg megfelelt volna, de néhány dolog el vette a kedvemet: a rossz tapasztalatok a Renault diesel motorjaival, és az összeszerelés helye(Szentpétervár)miatti előítéleteim.
Maradt az Outlander.
Hogy miért is ez maradt, és az első ezer km tapasztalatai:
Az új modell tavaszi megjelenése folytán nagyon kedvező áron tudtam hozzájutni egy csaknem fullosan felszerelt kifutó modellhez(bőr belső, elektromos állítású, fűthető ülés, kiváló 6 CD-s HIFi, kékfog-os hangvezérléses telefonálási lehetőség, napfénytető, xenon.)
A vezető ülés ülőlap dönthetőségének köszönhetően, szenzációsan kényelmesre lehet beállítani a vezetési pozíciót(hasonlót csak a jóval 10 milla feletti prémium márkáknál láttam)Egy memóriával kiegészítve már a tökéletesség határát súrolnánk.
A második üléssor egy gombnyomásra összecsukódik, nagyon hasznos, hogy nem kell sokat matatni vele egy nagyobb bevásárlás alkalmával.
A harmadik üléssor nagyon egyszerűen kinyitható, de ide kizárólag a gyereket lehet ültetni, esetleg az anyóst:)
Az én autóban VW-től származó motor ketyeg.Mint a tesztekben is olvasható hidegen valóban hangos, jellegzetesen kerregő hangja van, viszont ha bemelegszik teljesen kellemes, csak épp annyira hallani, hogy tudja az ember nem villamossal megy:)
A menetdinamikája nem egy versenyautóé, de ha nem rest az ember használni a 6 gangos váltót, azért lehet vele haladni.Kb 2000 és 3500 fordulat körül tartva még élvezetesnek is mondhatjuk, például annak is köszönhetően, hogy a kasztni nagyon stabil, egy szerpentinen sem billeg kamion-fülke módjára,persze nem feledve, hogy azért ez mégiscsak egy magas építésű autó.
A kuplung igényel némi megszokást, hisz elég kemény, és viszonylag "lent" fog, ezért írhatták a teszteben hogy "lefulladós"
Egy átlagautós pár nap alatt megszokja, semmi gond vele.
A fogyasztása, nagyon vegyes használat mellett úgy 8 liter/100km, viszont érdekes, hogy a fedélzeti sz.gép sokkal többet mutat.
A sok tároló rekesz ellenére negatívum, hogy pl. egy használt rágó tárolására alkalmas zárt "szemetes" nincs.
Az összkerék hajtását sikerült kipróbálnom a friss 30cm-es hóban, majd letaposott"majdnemjégen"is. Automata állásban tartva észrevétlenül dolgozik a 4 kerék hajtás, csak azt tapasztalni, hogy megy az íven, mintha zsinóron húznák.Persze mindezt nem a gyári nyári gumival...
Hibáról, szerviz tapasztalatokról egyelőre nem tudok beszámolni, később talán majd kiegészítem!
Hibalista
- Egyenlőre semmi
Ide hordtam szervizbe
Nullszerviz: Emil Frey
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 316i | Következő autója? | GT5 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
