Piros cápa
Szöveges ítélet
Az autó piros színű, Intense felszereltségű, japán gyártás, gondolom ezek, meg az 1,8-as motor miatt 8 hónapot és 3 napot vártam rá, amivel szerintem rekordot döntöttem. Megérte azonban a várakozás, mert ez már 2009-es modellévű autó, amiben szebbek a belső borítások, javítottak a hangszigetelésen és kapott tolatóradart, igaz ezen tételek miatt 100 ezer forinttal drágább is lett az árlistában.
Jó érzés, hogy rengetegen megnézik és hogy nem jön szembe velem minden percben egy hasonló autó.
A karosszéria nagyon merev, elől toronymerevítő, hátul az ülések mögött négyszög keresztmetszetű arosszériamerevítés van. Nem nyikorog és zörög semmi, pedig a védelem miatt rendesen le lettek bontva és újra összerakva a különböző borítóelemek.
Nem vagyok utcai harcos, így nekem a motor teljesítménye tökéletesen megfelelő, már a bejáratás alatt is minden forgalmi szituációban elegendő, már előre várom amikor pörgetni is lehet majd.
A párom friss jogosítvánnyal még tanulja az autó kezelését, ami érdekes, hogy sokkal megengedőbb a kuplung és a gázpedál tanulóvezető szintű kezelésével mint az előző 1,4-es
Toyota Corollám. Alapjáratnál sem rángat még magasabb sebességfokozatban sem, emiatt sokkal kevesebbszer kell váltani, mint a Corollában. A váltó csak 5 sebességes, ötödikben 145-nél forog 4000-et (a Corolla 140-nél 4300-at forgott ötödikben).
1.-4. ig 6500-nál szabályoz le, 5. ben 6000-nél, ez 210-et jelent a GPS szerint, ilyenkor az óra 220-at mutat (persze német autópályán próbálta egy ismerősőm Dunauneustadt felett egy tesztautóval)
650W-os Rockford Fosgate Hi-Fi van benne, amit az autóra igazítottak, teljes hangerőn sem torzít, illetve nem rezonálnak a karosszériaelemek. Biztos vannak ennél jobb egyedi építésű
rendszerek, de szerintem a gyári hifik között elég magasra teszi a lécet.
A kezelőszervek nagyon áttekinthetőek, nincsen felesleges gomberdő ami összezavarná a vezetőt.
Pár dolog, amin lehetne fejleszteni:
-A letörölt ablakmosó folyadék már 100-as tempónál is visszafolyik alulról az ablakra, emiatt újra le kell törölni.
-Zavaró hogy nem lehet kicsit spriccelni az alblakmosóval, mert pici húzásra 3x telespricceli az ablakot az automata.
-A fedélzeti számítógép egyszerre csak kevés információt jelenít meg, és emiatt nyomkodni kell, ha a kilométerszámlálóról át akarok menni az átlagfogyasztás vagy a vízhőfok adataira.
-A telefon hangvezérlése nem igazán nyerte meg a tetszésemet, az egyes funkciók előtt végig kell hallgatni a választható opciókat és csak utána figyel oda milyen parancsot akarok neki adni. Egy sima telefonszám bediktálása is gondot okoz nekem, mert nem érti meg és teljesen más számot akar tárcsázni.
Összességében nagyon elégedett vagyok vele, nem bántam meg a választásom és újra ezt választanám.
Hibalista
- Az egyik hátsó ajtó picit akadt, 2000-km-es átvizsgálásnál beállították.
Ide hordtam szervizbe
Duna-Autó Zrt
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6300 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Corolla 1,4 | Következő autója? | Ugyanez 10-év múlva hibridben |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
