Nem méltó a Japán autó névre!
Szöveges ítélet
Nem is tudom mivel kezdjem. Kezdjük 1998-ban. Akkor vettem meg életem első Mitsubishi Lancer 1.5 Glxi-jét. Az egy álomautó volt akkor számomra, főleg egy négyütemű Wartburg után. Azt követte egy Mitsubishi Colt 1.6 Glxi, majd megint egy 1.5 Glxi, végül 2000-ben vettem egy 1994 évjáratú magyarországi 72.000 km-es Mitsubishi Lancer 1.6 Glxi-t. Ez egy álomautó volt, igaz nem kevés pénzért. Folytatva a történetet tavaly vettem egy Mitsubishi Lancer 1.6 Invite kocsit valóban egy egygazdás idős tulajdonostól 94.000 kilóméterrel. Ez nem egy neppersztori, hanem valóban így volt. Mikor hazaértem vele tele vigyor volt az arcomon. Na egy év után ez a vigyor lefagyott az arcomról, mert elkezdődött a szívás. Kezdődött a vezérlés cserével. Már ott sem ment minden simán, mert a balfasz szerelő egy foggal eltette a vezérlést erre ezer kilóméter eltelte után jött rá az én unszolásomra. Ezek után jött a főtengely ékszíjtárcsa csere ( 50 ezer, csak gyári van belőle) mert ütött. Ezek után elkezdtem harcolni az alján lévő rozsdával. Magam meg is csináltam az alváz és üregvédelmet. Utána bejött a hideg idő és az első toronycsapágyak elkezdtek nyikorogni. Hosszas okoskodás után rájöttünk, hogy egy másik kenőzsírt kell bele tenni és akkor jó lesz. Ez így is lett. Persze ahányszor kiszeded a toronycsapágyat annyiszor futómű állítás. A telet így túléltük, majd jött a tavasz. Elkezdett kopogni az eleje és a hátulja egyaránt. Megjegyzés: Köszönöm a magyar útépítőknek, hogy ilyen "fasza" utakat csinálnak, már elgondolkoztam azon, hogy szerződésben állnak autóalkatrész cégekkel, miszerint ők is kapnak részesedést az eladott futómű alkatrészek bevételeiből azért toldoznak- foldoznak.
Folytatva, így elől axiális csukó csere, a hátsó lengőkarban "nagy" szilent csere+kutyacsontok. Megjegyzem azóta nem kopog úgy, de most is hallani belőle előlről és hátulról is zörejt, de akárhány szerelőnél voltam, mindegyik azt mondta, hogy jó nem kell azzal foglalkozni. Maradt a rádió hangosan hallgatása, így nem hallom, de már őszinte legyek nem is érdekel. Közben jött az, hogy a vízhűtő tetején a tömítésnél szivárog a hűtővíz, de ez sem érdekel már, mert letörölgetem, meg utána töltöm a tágulási tartályt.
Azt még megemlíteném, hogy a kocsi alapjárata, olyan mintha egy "A"-s versenyautóban ülnél, mert rángat, de több ilyen típusú kocsi tulajával egyeztettem és mondták, hogy nekik is ilyen ( típushiba). Így már ezzel sem foglalkoztam. Tavasszal még előjött, hogy a bal hátsó féknyereg összerohadt, de úgy, hogy azt le kellett feszíteni a féktárcsáról, tehát az is cserélve lett.
És végül ( de szerintem nem utolsó sorban) jött az, hogy egyik vasárnapi napon beindítottam és úgy elkezdett kopogni a motorja, mintha fakopáncsok vernék az a csőreikkel a szelepfedelet. Bemelegedés után elhallgatott, de reggelente pár másodpercig mégis csinálta. Na itt telt be a pohár és takarodnia kellett a portáról. Pedig óvtam, féltettem, olajat csakis minőségit tettem bele a (szervízkönyvben előírt időtartamban), mint az előző tulaja is, hiszen szoktam vele egyeztetni, de elegem lett ebből a minőségtelen "japán" autóból és mennie kellett. Soha többet Mitsubishit ez lett a jelszavam.
Ja, hogy a fogyasztásról is meséljek, így végezetül: Városban 9-10, tök mindegy, hogy tél vagy nyár, országúton mértem már 6.3-at is, de a tojás nem tört volna össze a gázpedál és a cipőm talpa közt az biztos.
Tehát, aki ezen a fórumon azt írja, hogy átlagban 7-7.5 litert eszik ez a kocsi, az vagy hazudik, vagy nem tud fogyasztást mérni.
Így végezetül azt mondom, hogy a pénzét nem érte meg, mivel ez egy minőségtelen -
állítólag - japán autó, de az éltben nem ülök bele soha többé Mitsubishibe. Csakis Honda kell más nem.
Hibalista
- - főtengely ékszíjcsapágy - - hátsó féknyereg - - első hátsó szilentek, axiális csukó - - hidrotőke - - rozsda, de nem kevés
Ide hordtam szervizbe
magánszervíz
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 94000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Civic 1.5 iLS | Következő autója? | Civic |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.2/10) |
