Nekem bevált!
Szöveges ítélet
Az előző autóm ugyan ez a típus volt, csak az előző generáció (00-06") "Unalmas de más meg minek?" címen fut a népítéleten. Gyanítom hogy ez sem lesz rosszabb attól. A dizájn jobb, van amiben az előző jobb - tükörfűtés, első ködlámpa ebben nincs, pedig hasznos lenne -, van amiben ez modernebb. Összességében a presztízse, helykínálata, feltűnőségi faktora jobb, rendesen megbámulják, előzésnél jobban elengednek ezzel, és nem jönnek úgy a seggébe, lehet hogy az agresszívabb frontrész és a nagyobb homlokfelület miatt, na meg mert fekete. Egyből otthon éreztem magam benne, nagy reményeket fűzök hozzá, a hátsó üléspad kihajtható könyöklős, pohártartóval, puhább a tömése mint az elsőknek, nagyon kényelmes, átlag termetűeknek mindenképpen. Egyébként az előző generációt is vegyétek nyugodtan, mert nem fogtok csalódni és titkos tipp szerintem! Ebben: Láncos a motor, 100ekm. a gyertyacsere, 240ekm. a váltóolaj csere, jó bele a nem drága motorolaj - API SG, ACEA A3 -, pillanatnyi fogyasztásra van hogy 4,7-et ír ki, a teljes átlag - mióta megvan - pedig 6,1. Masszív, terebélyes, magabiztos autó, már a parkolóban állva is erőt sugall. Elektromos a kormány rásegítése, hatalmas helykínálat, az előzőtől nagyobb, bár az sem volt kicsi belül. Vastag lemezek, tompán puffanó ajtók, nagy és kényelmes ülések, csupa jó dolog. Az ablakmosó például 5* spriccel, az ablaktörlő szépen tisztít, 1*-i aktiválásra, komfortindex - 3 villogás - ami az előzőben nem volt, fed. comp., központi kijelzővel, a műszerfal háttér világítása hangulatos, egységes, vörös színű. Nekem a dinamikája pont megfelel, kb. úgy megy mint a régebbi 1.6-os, gázadásra késedelem nélkül, határozottan gyorsít. 3000-nél picivel 100 fölött megy 5.-ben, nemigen kell visszakapcsolni előzésnél. Ha mégis, lineárisan húz kb. 6.000-ig de onnan már senki nem kívánja tovább pörgetni. A leggazdaságosabb úgy 85-90 körül, 5.-ben 2500 a fordulatszám percenként és a fogyasztás 5,5 l/100 km. körüli. Kicsit érzéketlenebb az elektromos kormányrásegítés az előző hidraulikustól és kanyarokban talán nem olyan filigrán, de azért pontosan irányítható - plusz súly (100kg.) és méretek (hossz.: 12cm, szél: 6cm., mag.: 5cm). Nem csábít száguldásra, de nyugodt, határozott haladásra tökéletes. A 205/60 R16-os kerekek bőven elegek a teljesítményhez. 170 cm-es magasságommal ha teljesen leengedem az ülést, még éppen nem tudok könyökölni sem középen - fix -, sem az ajtón, csak ha valamerre kicsit eldőlök. Ekkor éppen kilátok, de a külső tükör elég sokat kitakar az oldalsó látómezőből. Az előző generáció ülőlapját koppra le tudtam engedni, könyökölni kedvemre és kiláttam rendesen. Frissítés: Az ülőlap magasságával és ezért a kilátással még mindig bajban vagyok, jobbra átlósan a külső tükör egy komplett autót kitakar. A dinamikus haladással semmi probléma, továbbra is előzékenyen elengednek, a világítása remek, a refi piszok erős. A fogyasztás ennek ellenére igen baráti. Rendszeres egy fős országúti fogyi, a max. sebességek kihasználásával 5,8 l/100km, négy fős kirándulás a hegyekbe 6,2 l/100km. Saját mérés, tehát kb. 6 literrel lehet számolni, annak aki betartja nagyjából a szabályokat és tud normálisan, gazdaságosan vezetni. Az 59 literes tankkal pedig jó 900 km a hatótáv ami megint csak kellemes. Egyébként a kocsi karaktere is ehhez igazodik. Apró figyelmességet vettem észre a tervezők részéről! Ha az első ablakot akarom párátlanítani és odairányítom a teljes légáramot, automatikusan bekapcsol a klíma. Ha egyel a légáramot elállítom - hogy lábra is fújjon - kikapcsol. Ezzel több probléma megoldódik: minél hamarabb pára mentesül az első szélvédő, annál hamarabb el lehet indulni, illetve a klíma télen is járatva van, amit a szakértők is ajánlanak, a tömítések kiszáradása és - ebből kifolyólag - a gáz elszökése ellen. A motor alapjáraton nagyon csendes, menet közben van egy kis sportos, érces hangja. Mindenki döntse el maga, hogy ez jó vagy rossz. A könyöklő elhelyezése miatt, illetve amiért a háttámlát nem lehet fokozatmentesen állítani, számomra nem lehet tökéletes, ez van. Aki racionális, gazdaságos mégis feltűnő autót szeretne, vegye! A fenti hiányosságok apróságok.
Frissítés:
Először is köszi hogy frissítitek a módosításokat!
Egy éves használat és autópályás kiruccanás alkalmával további tapasztalatokat kívánok veletek megosztani. Négy fő, csomag, klíma, autópálya, erős 130-as tempó, 6,9-7,1 átlag. Fed.comp. és saját mérés alapján is. A comp. többet számol egyébként. A legjobb utazótempó 130 fölött van, (óra szerint 145, gps. szerint 137) ekkor kisimul a motorhang (4000 fölött picivel), a fogyi 7,5 környékén tanyázik. Lassabban hangosabb. Mondanom sem kell, hogy erről a tempóról még szépen lépked, nem vall szégyent a belső sávban, nem is kötekednek vele. A kormányrásegítés biztosan sebességfüggő, mert erő kell hozzá az autópályán. A lakkréteg sérülékeny, kéretik rá vigyázni!! Még mindig jó, egy igazi modern autó, van riszpektje az utakon. Szerintem ez a forma klasszikus lesz és értékálló, már amennyire egy autó az lehet. A parkolóban álló kocsik közt is büszke jelenség, passatok, ötös bömösök közt sincs elveszve. Sőt ezekből is kíváncsian nézik a lancert. Elárulom hogy egyikre sem cserélném el!!
Frissítés 2016.12.31.:
Első olajcsere nálam 13000 km. után, természetesen nincs olajfogyasztás, szép tiszta az olaj benne, ugyanúgy a nívó felső jelzésénél állt a szint, mint mikor megvettem. 5w40 a gépkönyv szerint megfelelő bele, úgyhogy azt kap. Több embert megfertőztem már az ismeretségi körömben, ketten is vettek már régebbi lancert és meg vannak vele elégedve.
Hibalista
- Semmi, de az egyest néha kicsit karcosan veszi, remélem hogy ha bejáródik, elmúlik ez a probléma.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 5900 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | lancer | Következő autója? | Vitara 1.6 GL+ |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |
