Micsu
Szöveges ítélet
5000 km után:
(Eddig kicsit bő lére eresztettem, most megpróbálom tömöríteni az infókat:)
+ 1.5 "fapad". Klasszikus sedan forma, de modern design. Nekem nem annyira sportos, inkább masszív benyomást kelt. Belülről ugyanezt érezni.
+ Utastér mérete rendben. (Jobb-egynél nem nagy a lábtér de láttam már kisebbet a kategóriában)
+ Hátul a könyöklő szuper, háttámla rendesen döntött, fejtér épp elég.
+ Vezetőülés hosszu távon sem töri ki a derekam.
+ Kezelőszervek, kapcsolók, minden a helyén, nem kell tanulni egyből egy! Egyszerű de tökéletes a 3 tekerenytű a klímához. Rádió kezelése is pofonegyszerű. + Műszerek sztem szépek, este nagyon jól néznek ki az órák, fényerő könnyen állítható.
+ Kormányszervó tökéletes
+ A négy ablakemelő korrekt, manuál klíma full elég. Párátlanításhoz klímát sem kell használni, elég a sima meleg levegő fújás
+ Fogyasztás igen jó! 6.5 körül az átlag, hozza a gyári értéket (általában nyugisan vezetek!) Városban 5-8, országúton 5-6, pályán 7-7.5
+ 7 légzsák korrekt!
+ Biztosításoknál előny az 1499cm3, ha pl a szokásos 1.6 lenne az alapmotor, egy kategóriával feljebb kerülne.
+ hifivel meg vagyok elégedve, cd, rádió, mp3 cd, aux-on keresztül külső zenelejátszó, szóval minden ami kell
+- Computer kijelzi ami manapság elvárható, csak kicsit sokat kell nyomkodni, szinte minden külön oldalon van. A tank végén tul hamar átvált riasztásba hogy menj tankolni, és ilyenkor fogalmad sincs már hogy mennyi nafta lehet benne mert nem ir ki semmit. Egyébként ugy saccolom hogy ilyenkor még 6-7 liter benzin lehet benne, mert 52 liter körül szokott belemenni (elvileg 59 literes a tank)
+- Csomagtartó nem nagy a kategóriában de el lehet férni okos pakolással, 400 lityi. Kiképzése 15-20 évvel ezelőtti színvonal...kb régi swiftet idézi. Semmi tároló dobozka, a szükségkerék felett furnérlap, azon egy gagyi szövet.
+- 1.5 motor jól mozgatja a kocsit, nem sportjárgány, egy jó átlag. Benzineshez "méltóan" 2000 alatt semmi, 2500-3000 között gyorsulgatgat, 3-4000 között tartva életre kel! Városba és országútra teljesen elég az ereje, pályán nem leszel király vele de a 130-at könnyedén tartja. Autópályán vissza kell rakni 4 be előzéshez, országúton ha necesebb akkor 3-as
+- futóműtől nem ájulsz el, de átlagos közlekedéshez megfelelő. Élményautózásra nem való az 1.5 emiatt
- Vezetőülésben nehezen találod a helyed, a konyoklok rossz helyen, "ablakpárkány" magasan...
- Váltó: 1-2-höz erő kell, 3. seb. két klattyanáson keresztül megy be, ha elmélázva váltasz néha megijedsz hogy üresben maradt, R szokott reccsenni :(
- Kilátás elsőre szokatlanul szűk. Az emelkedő övvonal (mai dizájn) miatt nehéz érezni a kocsit, hátulját sansztalan látni és érezni, tolatóradar kell.
- Kortársaihoz képest nem halk a kocsi, pedig ez már 2009-es modell amiben elvileg növelték a zajszűrést..hát nem tudom, még így sem szuper. 3-3500 fordulat környékén sokszor rendesen búg...valószínűleg a motor és kipufogó rendszer együtt tehet róla. (előzéskor jólesik hallani a motort, de pályán 2 óráig már zavaró)
- Műanyagok elég kényesek, karcolódnak. Szerencsére az ajtókra jutott kárpitszerűség is, de azokon is meglátszik ha hozzáérsz, mintha egyből koszolódna. Beltéri anyagok általában véve rosszak. Műszerfal közepe a rádió körül és az ezust csík reccseg ha hozzányúls. A középkonzol fionoman elkezdett recsegni, ropogni amikor lehul vagy melegeszik. Nincs mit szépíteni, a beltéri anyagokon durván spóroltak.
- 205/60 R16 Egy szett normális gumi 100ezer körül...
Összességében egy jól használható szerethető, átlagos új autó, sok + de sok -, igazi japán. Ara (4m) korrekt a piacon. Az 5-6-7 milliós verzióknál már nem biztos hogy elnézném a spórolós részleteket. Jól néz ki, szeretem :)
Hibalista
- Egyelőre semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | elektromos? hidrogéncellás? hibrid? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
